Wydawca „Do Rzeczy” i „Wprost” z 8 mln zł straty. Ubyło prawie 30 proc. przychodów

Grupa kapitałowa PMPG Polskie Media, do której należą spółki wydające m.in. tygodniki „Wprost” i „Do Rzeczy”, zanotowała spadek przychodów o 29 proc., a jej rentowność netto zmalała o 10 mln zł.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Wydawca „Do Rzeczy” i „Wprost” z 8 mln zł straty. Ubyło prawie 30 proc. przychodów
Katarzyna Gintrowska, prezes PMPG Polskie Media (fot. materiały prasowe)

W 2024 roku grupa kapitałowa PMPG Polskie Media wypracowała 33,38 mln zł przychodów sprzedażowych, co wobec 47,2 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 29,3 proc. w dół. Wpływy firmy były znacznie mniejsze niż przed rokiem we wszystkich kwartałach ub.r.

Całoroczne przychody gotówkowe poszły w dół z 44,66 do 29,61 mln zł, a te barterowe zwiększyły się z 2,54 do 3,77 mln zł. W sprawozdaniu firma zaznaczyła, że wpływy z reklam i sponsoringu w ub.r. stanowiły 61 proc. jej łącznych przychodów.

Równocześnie jej koszty sprzedaży zmalały rok do roku z 13,44 do 8,2 mln zł, a koszty ogólnego zarządu – z 11,01 do 10,46 mln zł. – Zmniejszenie było bezpośrednio związane ze zmniejszeniem się przychodów, na które wpłynęła przede wszystkim obecna sytuacja gospodarcza. Nasi klienci ograniczają wydatki reklamowe ze względu na trudne warunki rynkowe, a budżety reklamowe, które często są postrzegane jako elastyczne, mogą być redukowane w pierwszej kolejności, aby dostosować się do zmieniających się potrzeb operacyjnych – opisano w sprawozdaniu.

Rentowność grupy PMPG zanurkowała mocno poniżej zera. Wynik EBITDA poszedł w dół z 2,62 mln zł zysku do 5,09 mln zł straty, wynik operacyjny – z 1,11 mln zł zysku do 6,02 mln zł straty, a wynik netto – z 2,43 mln zł zysku do 8,3 mln zł straty.

– Wynik EBITDA, który wyniósł -5,1 mln PLN, odzwierciedla etap intensywnych inwestycji w nowe obszary działalności. Efektem realizacji nowej strategii jest również wzrost średniej liczby realnych  użytkowników na portalach należących do Grupy. Ważnym krokiem w dalszej realizacji strategii jest planowane upublicznienie spółki Do Rzeczy – stwierdził zarząd PMPG w liście do akcjonariuszy.

grafika

Jak już opisywaliśmy, spółka Do Rzeczy z nowej emisji akcji chce pozyskać do 5 mln zł, które zamierza przeznaczyć m.in. na rozwój redakcji i treści wideo. Zapisy na jej akcje potrwają do końca maja.

W ub.r. Do Rzeczy zanotowało spadek przychodów o 21 proc. do 12,17 mln zł i 256 tys. zł straty netto. – Pomimo gorszych wyników, nasza przyszłość opiera się na solidnych fundamentach, które udało nam się zbudować na przestrzeni lat. Zarówno projekty AWR Wprost, jak i Do Rzeczy, dawniej Orle Pióro, zyskują i mają coraz większe zasięgi oraz nowych odbiorców – zapewnił zarząd PMPG.

Przez minione 12 miesięcy akcje PMPG Polskie Media staniały o 36,9 proc., przy czym od początku stycznia br. zyskały 24,9 proc. Przy kursie 2,21 zł z zamknięcia wtorkowej sesji kapitalizacja spółki wynosiła 22,94 mln zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych