Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy”: wpływy 40 proc. w górę, 1,2 mln zł kwartalnego zysku

W zeszłym kwartale grupa PMPG Polskie Media, wydająca m.in. tygodnik „Do Rzeczy” i „Wprost” osiągnęła wzrost przychodów o 39,6 proc. do 10,32 mln zł, a jej zysk netto zwiększył się z 692 tys. zł do 1,18 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Koszt własny sprzedaży grupy PMPG Polskie Media w zeszłym kwartale wzrósł rok do roku z 3,69 do 4,38 mln zł, koszty sprzedaży - z 1,97 do 3,41 mln zł, a koszty ogólnego zarządu - z 1,61 do 2,11 mln zł.

Zysk operacyjny firmy zwiększył się ze 172 do 332 tys. zł, a przy wzroście przychodów finansowych z 582 do 945 tys. zł zysk netto poszedł w górę z 692 tys. zł do 1,18 mln zł.

W ujęciu trzech kwartałów br. przychody grupy PMPG zwiększyły się o 58 proc. do 32,17 mln zł, zysk EBITDA zmalał z 4,12 do 3,24 mln zł, a zysk netto - z 5,21 do 3,43 mln zł.

W br. na plus dla firmy zadziałało odwrócenie odpisu na aktywa finansowe w kwocie 1,9 mln zł, a rok wcześniej - 3 mln zł umorzenia pożyczek otrzymanych w ramach tzw. tarczy finansowej i 2,1 mln zł z odwrócenia odpisów.

Firma w br. wróciła do realizacji projektów (m.in. eventów), przyniosło 2,8 mln zł dodatkowych przychodów i 2,9 mln zł kosztów ogólnego zarządu.

- Dobre wyniki to rezultat zrównoważonej strategii, w której z jednakowym zaangażowaniem dbamy o czytelnika i reklamodawcę. Dynamicznie rozwijana siatka reklamowa i ciągle udoskonalany system polecania treści budują pozytywne doświadczenia naszych użytkowników i klientów. Naszym atutem jest elastyczna struktura i umiejętność szybkiego wdrażania zmian - podkreśla Robert Pstrokoński, dyrektor zarządzający PMPG Polskie Media odpowiadający za marki „Do Rzeczy” i „Wprost”.

Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w drugim kwartale br. średnia sprzedaż „Do Rzeczy” wynosiła 29 830 egz., z czego 22 908 egz. wersji papierowej i 6 992 egz. elektronicznej. „Wprost” od wiosny 2020 roku ukazuje się jedynie w wersji cyfrowej, jego sprzedaż nie jest audytowana przez PBC.

grafika

Jej większościowym akcjonariuszem jest Michał Lisiecki, ma walory stanowiące 58,44 proc. kapitału i 58,28 proc. głosów na walnym zgromadzeniu. Przy kursie 2,62 zł z zamknięcia czwartkowej sesji kapitalizacja spółki wynosi 27,2 mln zł.

Od początku br. akcje spółki staniały o 36,4 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych