Największy dziennik w Brazylii wycofuje się z Facebooka po zmianie algorytmu

„Folha de S Paulo”, największy dziennik ukazujący się w Brazylii postanowił wycofać się z publikowania swoich treści na Facebooku. Kierownictwo gazety zarzuca serwisowi, że po ostatnich zmianach algorytmu wartościowe dziennikarstwo traci na Facebooku na znaczeniu, zaś coraz popularniejsze stają się fake news.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

O decyzji podjętej przez zespół „Folha de S Paulo”, największego dziennika w Brazylii poinformował w artykule Sérgio Dávila, redaktor naczelny tego tytułu.

Sérgio Dávila zarzucił Facebookowi negatywny wpływ na wartościowe dziennikarstwo po niedawnych zmianach algorytmu, które preferują treści wywołujące najżywsze reakcje użytkowników oraz pozwalają internautom decydować o pozycji wydawców w News feedzie.

Zdaniem naczelnego „Folha de S Paulo” wspomniane zmiany na Facebooku otworzyły szeroko furtkę fake newsom, które cieszą się znacznie większym zaangażowaniem czytelników niż rzetelne informacje publikowane przez wydawców.

Dávila przytacza wyniki własnych analiz dotyczących 21 stron publikujących fake newsy oraz 51 fanpage’y prowadzonych przez profesjonalnych wydawców w okresie od października 2017 r. do końca stycznia br. Okazuje się, że w tym czasie interakcje z fałszywymi newsami wzrosły trzykrotnie, natomiast z tymi pochodzącymi od wydawców zmniejszyły się o 17 proc. Naczelny brazylijskiego dziennika sięga jeszcze dalej twierdząc, że degradacja jakościowego dziennikarstwa trwa na Facebooku od dawna. Według niego od początku do końca 2017 r. liczba polubień, komentarzy i udostępnień przy artykułach publikowanych przez 10 największych gazet w Brazylii zmniejszyła się w sumie o 32 proc.

W tej sytuacji, jak wyjaśnia Dávila wydawcy nie pozostawało nic innego jak zrezygnować z aktywnej obecności na Facebooku. Według zapowiedzi choć profil „Folha de S Paulo” posiadający obecnie ponad 6 mln obserwujących nie zostanie zlikwidowany, to jednak nie będzie na bieżąco aktualizowany. Gazeta nie będzie też starała się pozyskiwać czytelników przez publikację autorskich treści w News feedach użytkowników Facebooka.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska