Naukowcy wspierają most

Naukowcy z Uniwersytetów Mikołaja Kopernika i Kazimierza Wielkiego zbadają faunę i środowisko geograficzne w okolicy budowanego mostu drogowego w Toruniu. 29 września 2011 r. w Urzędzie Miasta Torunia przedstawiciele władz uczelni podpisali w tej sprawie porozumienie z Miejskim Zarządem Dróg.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

– Jest to wzorcowo przygotowana inwestycja. Jedyna w regionie, a może i w kraju z taką obsługą naukową. Życzyłbym sobie, aby współpraca z innymi gminami, które realizują inwestycje drogowe, układała się na takim poziomie jak z MZD w Toruniu – mówi Włodzimierz Ciepły, Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska.

Badania będą prowadzone równolegle z pracami budowlanymi. Ich zakończenie planuje się na koniec września 2014 roku. - Pozwoli to na uzyskanie unikalnych wyników i obserwacji dotyczących wpływu realizacji dużej inwestycji liniowej na obszary Natura 2000 w Dolinie Dolnej Wisły – dodaje Wiesław Tomaszewski, koordynator projektu.

Toruńscy naukowcy, pod kierunkiem prof. Andrzeja Przystalskiego, zajmą się badaniem zmian wybranych gatunków fauny. - Celem projektu jest zbadanie skali i przestrzennego zasięgu zmian fauny kręgowców doliny Wisły w strefie objętej pracami budowlanymi mostu drogowego w Toruniu. Monitoring połączony z inwentaryzacją obejmie wszystkie gatunki fauny, ze szczególnym uwzględnieniem gatunków wspólnotowych, jakie w obszarze oddziaływania projektowanej inwestycji osiągają sukces rozrodczy, zimują oraz pojawiają się różną regularnością podczas wędrówek – wyjaśnia prof. Andrzej Przystalski.

Z kolei bydgoscy naukowcy zajmą się oceną zmian wybranych elementów środowiska geograficzno-przyrodniczego doliny Wisły. Zespół będzie pracował pod kierownictwem prof. Zygmunta Babińskiego.

- Projekt realizowany przez mój zespół dotyczy badań zmian stosunków wodnych w obrębie dna i brzegów rzeki Wisły. Celem opracowania jest scharakteryzowanie stosunków hydrograficznych i hydrologicznych Wisły i obszaru znajdującego się w sąsiedztwie inwestycji, wraz z warunkami hydromorfologicznymi koryta rzeki. Realizując ten projekt chcemy określić skutki, jakie budowa mostu wywrze na wody podziemne i powierzchniowe ze szczególnym uwzględnieniem oddziaływania filarów mostu na zjawiska hydrologiczne Wisły i procesy korytowe rzeki – mówi prof. Zygmunt Babiński.

- Cieszę się, że największa toruńska inwestycja, tak ważna nie tylko dla miasta, ale i regionu i nie tylko, ma fachowe wsparcie ze strony naukowców – stwierdza prezydent Torunia Michał Zaleski.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [TYLKO U NAS]

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [TYLKO U NAS]

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Powstała konkurencja dla otoMoto. Stoi za nią m.in. znany youtuber

Powstała konkurencja dla otoMoto. Stoi za nią m.in. znany youtuber