Ośmiokrotny wzrost liczby uruchomień aplikacji iplex.pl

Klienci tradycyjnych telewizji kablowych coraz częściej rezygnują z nich na rzecz rozwiązań internetowych. Na trendzie tym zyskuje serwis iplex.pl, który dzięki aplikacjom w telewizorach Samsung i Panasonic znacznie zwiększa swój zasięg. Porównując trzeci i czwarty kwartał 2011 roku liczba uruchomień aplikacji iplex.pl na TV wzrosła aż ośmiokrotnie.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Wraz z rozwojem Internetu i technologii zmianie uległy również zwyczaje widzów, którzy cenią sobie wygodny i komfortowy dostęp do treści. Zamiast czekać na wyświetlenie programu o określonej godzinie przez tradycyjną telewizję, odbiorcy sami decydują, co i kiedy chcieliby oglądać. Wybór ten staje się tym bardziej atrakcyjny, jeśli łatwa w obsłudze aplikacja oferuje ponad dwa tysiące różnorodnych materiałów filmowych.

Serwis iplex.pl już w 2010 roku zainwestował w stworzenie pierwszej aplikacji iplex.pl w telewizorach Panasonic wyposażonych w platformę multimedialną VIERA Cast i Viera Connect. Rozpoczęta w ubiegłym roku współpraca z firmą Samsung w zakresie aplikacji dla urządzeń Smart TV potwierdziła słuszność tego rodzaju inwestycji. Zgodnie z danymi producenta, w styczniu bieżącego roku aplikacja iplex.pl zdecydowanie prowadziła w rankingu najpopularniejszych aplikacji na urządzenia Blu-ray Samsung. W skali międzynarodowej uplasowała się na drugiej pozycji tuż za serwisem YouTube, jednocześnie stając się najczęściej używaną polską aplikacją.

- Jesteśmy świadkami fundamentalnych zmian zachodzących w mediach. Coraz więcej osób decyduje się na oglądanie filmów za pośrednictwem Internetu. Największy wpływ na tę zmianę ma rosnąca popularność telewizorów z dostępem do Internetu oraz „second screen”, czyli urządzeń podręcznych, jak tablety, smartfony czy laptopy – mówi Arkadiusz Świerczewski, Prezes Zarządu IPLEX S.A.

Wzrost popularności telewizji internetowej potwierdzają wyniki korzystania z aplikacji iplex.pl. Spółka IPLEX S.A. odnotowała ośmiokrotny wzrost uruchomień aplikacji na TV i Blu-ray porównując wyniki dotyczące III i IV kwartału 2011.

- Rosnąca popularność naszej aplikacji dowodzi skuteczności przyjętego modelu biznesowego. Dostrzegamy, że rozwiązanie to trafiło w gusta wymagających widzów i odpowiedziało na ich potrzeby, zapewniając im swobodny dostęp do różnego rodzaju treści oraz wygodę użytkowania – komentuje Arkadiusz Świerczewski. - Prognozujemy dalszy wzrost tego segmentu w 2012 roku.

Serwis iplex.pl odwiedza miesięcznie prawie 1,3 mln użytkowników*. Aktualnie Spółka skupia się na pozyskiwaniu nowego contentu, głównie z mainstreamowego nurtu, jak również na poszerzaniu zasięgu o kolejne urządzenia z dostępem do aplikacji iplex.pl, w tym także tablety i smartfony.

* wg. Gemius Traffic 12.2011

Więcej informacji:

Gizela Zielińska, PR Manager

gizela.zielinska@iplex.pl

Tel. + 48 696 980 355

Kinga Fromlewicz

kinga@framsida.pl

Tel. +48 506 025 066

________________________________________________________________________________

Serwis iplex.pl zadebiutował na rynku VOD w lutym 2008 roku. Jego repertuar serwisu to przede wszystkim filmy reprezentujące kinematografię polską, europejską i światową. Dzięki iplex.pl użytkownicy Internetu mogą oglądać m.in. filmowe przedpremiery, a także wybrane filmy, które nie będą prezentowane w polskich kinach. Iplex.pl to wyjątkowa szansa również dla tych, którzy mają utrudniony dostęp do tradycyjnego kina i filmowych nowości. Iplex.pl łączy wysokiej jakości projekcje filmów ze starannie dobranym repertuarem. Internetowi widzowie iplex.pl znajdą w nim informacje o filmach i ich twórcach. Część seansów wyświetlana jest w jakości HD. Filmy zagraniczne wyświetlane są z oryginalną ścieżką dźwiękową i polskimi napisami lub z lektorem.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych