Otwarcie wystawy sieci widm

7 sierpnia odbyło się uroczyste otwarcie wystawy w Akwarium Morskim w Gdyni poświęconej tematowi wpływu sieci widm na środowisko morskie. Wystawa została przygotowana przez Centrum Edukacyjne Akwarium we współpracy z WWF Polska w ramach realizowanego wspólnie z Kołobrzeską Grupą Producentów Ryb projektu „Usuwanie z dna Bałtyku utraconego przez rybaków i zalegającego sprzętu połowowego”.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Wystawa przestawia sieci wyłowione z morza oraz narzędzia użyte do akcji poszukiwania i wyławiania sieci widm. Przedstawia też gatunki, które w takie sieci mogą się zaplątać. Badania szwedzkich naukowców wykazują bowiem, że zagubione w morzu sieci nadal łowią, ich zdolność połowowa waha się od 20% do 6% ich pierwotnej zdolności. Tym samym, wyławiając sieci widma przyczyniamy się do ograniczenia przyłowu i w konsekwencji też do poprawy stanu ekosystemu morskiego.

W otwarciu wystawy wziął udział Wiceprezydent miasta Gdynia, Michał Guć, który pogratulował WWF dotychczasowych sukcesów w akcjach oczyszczania Bałtyku z zagubionych sieci rybackich jak również w działaniach edukacyjnych na ten temat. Wystawę w Akwarium Gdyńskim można będzie oglądać przez najbliższe 10 miesięcy.

Wystawa jest jednym działań edukacyjnych projektu, który ponadto zakłada wyłowienie z dna Bałtyku do 350 ton sieci widm we współpracy z ponad 100 kutrami rybackimi. To sprawia, że jest to największy tego typu projekt na świecie. Dodatkowo, sieci będą wyławiane również z wraków zatopionych statków przez grupę profesjonalnych nurków. Sieci zalegające na wrakach oprócz negatywnego wpływu na środowisko morskie, stanowią również zagrożenie dla turystyki nurkowej.

WWF w latach 2011-2012 we współpracy z rybakami z Polski i Litwy wyłowił z Bałtyku 27 ton zagubionych sieci rybackich, co przełożyło się na ograniczenie przyłowu na obszarach objętych projektem o 5,4 %.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały