SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spoty przy „Wiadomościach” w TVP1 tańsze o połowę, zdrożały reklamy przy serialach TVP2

Z opublikowanego przez Biuro Reklamy TVP cennika na październik wynika, że drożej niż rok temu kosztują głównie reklamy przy serialach w TVP2, m.in. „M jak miłość”, „Barwach szczęścia” i „Na dobre i na złe”. W Jedynce tylko niektóre spoty są droższe niż rok temu, ale nieznacznie. Cena reklamy przy czwartkowych i niedzielnych „Wiadomościach” spadła o połowę.

Najwyższą cenę w październiku tego roku ma spot przy serialu „M jak miłość” w TVP2. Wynosi ona 89,1 tys. zł – czyli 14,1 tys. zł więcej niż rok temu (cena netto dla spotu 30-sek., bez rabatów).

Na reklamę przy „Barwach szczęścia” trzeba z kolei wydać 62 tys. zł (w październiku ub.r. 59,3 tys. zł), przy „Na dobre i na złe” -  69,4 tys. zł (przed rokiem 53 tys. zł), a przy „Na sygnale” -  50,7 tys. zł (w ub.r. 46 tys. zł). Emisja spotu przy „O mnie się nie martw” to wydatek rzędu 38,9 tys. zł (w ub.r. 25,5 tys. zł), a przy serialu „Rodzinka.pl” - 34,1 tys. zł (w ub.r. 22 tys. zł).

42,5 tys. zł kosztuje w TVP2 emisja reklamy w bloku przy programie „Bake off - Ale ciacho”. Reklama przy „Magazynie Expressu Reporterów” kosztuje natomiast 41,6 tys. zł (w ub.r. 1,7 tys. zł więcej), a przy „The Voice of Poland” -  24,6 tys. zł (w ub.r. 28 tys. zł).

Spośród seriali emitowanych w TVP1 najdroższe reklamy mają pokazywane w niedzielny wieczór „Dziewczyny ze Lwowa” - 53,8 tys. zł. Przed rokiem o tej porze emitowany był serial „Ranczo”, a reklama przy nim kosztowała 63,5 tys. zł.
Spot przy „Ojcu Mateuszu” kosztuje 34,2 tys. zł (w ub.r. 35,1 tys. zł), a przy serialu „Komisarz Alex” -  27 tys. zł (w ub.r. 25,4 tys. zł).

Marketerzy zainteresowani obecnością w bloku przy „Sprawie dla reportera” zapłacą 30,8 tys. zł, czyli 300 zł mniej niż przed rokiem. Ci, którzy chcą pojawić się przy programie „Rolnik szuka żony” muszą się liczyć z wydatkiem rzędu 47,2 tys. zł (w ub.r. 45,5 tys. zł), a przy „The Wall. Wygraj marzenia” zapłacą 22 tys. zł.

18 października TVP1 będzie transmitować mecz Ligi Mistrzów. Cena 30-sek. spotu wynosi 57,1 tys. zł. Marketerzy za wybór miejsca w bloku przy tej transmisji będą musieli dopłacić dodatkowo od 3 do 5 tys. zł.

Najbardziej znaczącą zmianą w cenniku TVP na październik jest duża obniżka ceny emisji spotu przy czwartkowych „Wiadomościach"  w TVP1 - o 50 proc. do 11,1 tys. zł, we wtorki klienci zapłacą mniej o 45 proc. (11,7 tys. zł), w piątku 35,7 proc. (14 tys. zł), przy niedzielnym wydaniu - z 53,1 tys. zł rok temu do 27,7 tys. zł obecnie.

Spot przy „Sporcie” kosztuje 52,3 tys. zł w niedziele i do 37,7 tys. zł w dni powszednie (w ub.r. było to odpowiednio 56,8 i 37,9 tys. zł). Z kolei za reklamę przy prognozie pogody trzeba zapłacić 51,4 tys. zł w niedziele i 34,8 tys. zł od poniedziałku do piątku. Przed rokiem było to: 57,8 tys. zł i 30,7 tys. zł.

Telewizja Polska  jako drugi po TVN główny nadawca telewizyjny rozpoczął sprzedaż czasu reklamowego na październik. Sprzedaż czasu antenowego rozliczanego wg cennika (ZCP) będzie prowadzona do 22 września, zaś zamówienia na pakiety KZP są przyjmowane do 20 września br.

Według badania Nielsen Audience Measurement w pierwszej połowie br. udział TVP1 w rynku oglądalności wyniósł 10,14 proc. (po spadku o 12,66 proc. w skali roku), TVP2 - 7,84 proc. (7,22 proc. w dół), a TVP Info - 3,52 proc. (po wzroście o 12,46 proc.).

Dołącz do dyskusji: Spoty przy „Wiadomościach” w TVP1 tańsze o połowę, zdrożały reklamy przy serialach TVP2

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
prawnik
Ceny czasu reklamowego są pochodną atrakcyjności programu. Na co składa się ogladalność ogółem, ogladalność grupy docelowej oraz elementy związane z marką reklamowaną - czy program jest zgodny z wizerunkiem marki, czy reklama w pasie programu wspiera markę.

Reklama koło popularnych seriali zapewnia dobre rozpowszechnianie, a przy tym co najmniej nie szkodzi wizerunkowo.
Z reklamą przy Wiadomościach tak łatwo nie jest. Przed Wiadomościami pasmo jest prawie puste ( Wiadomości mają wyższe piki dopiero po kilku minutach). Do tego nie każdemu produktowi pasuje profil widza Wiadomości (mało widza 16-49, dużo 59+, mało wielkie miasto, dużo dbtv). Nie każdemu też pasuje ogólne wrażenie tworzone przez program.
0 0
odpowiedź
User
rozbawiony socjalistami z piSSu
To już trzeci news o sukcesach pisowskiej tv dzisiaj :D
Same kupy towarzyszu kÓrski.
Ale czemu kupy? Sądziłem, że wolicie piss :D
0 0
odpowiedź
User
Maciej konserwatywny
Żadne to zaskoczenie, że ceny reklam przy programie misyjnym (jakim bez wątpienia są "Wiadomości") są niższe, bo programy misyjne z założenia nie są nastawione na zysk i wysoką oglądalność, czyli cieszą się mniejszym zainteresowaniem reklamodawców. To są programy dla konkretnej, wymagającej grupy ludzi, a nie dla mas ludowych. A że cena reklam przy "Wiadomościach" nawet spadła, to świadczy o tym, że "Wiadomości" stały się programem nawet bardziej misyjnym - i bardzo dobrze! Uważam to za jeden z największych sukcesów Kurskiego (a nie kÓrskiego, jak błędnie pisze pewien obleśny lewak).

PS. Jeżeli za chwilę ktoś podpisany moim nickiem napisze, że zapomniał się zaśmiać konserwatywnie i napisze coś o hurtowni i wentylatorach, to nie będę ja. Ja nic nie zapominam i od razu piszę wszystko co trzeba, nie muszę po chwili pisać kolejnego wpisu. Poza tym nie mam hurtowni, o czym każdy inteligentny czytelnik wie z wyszukiwarek! Tak więc lewacki podszywacz nie ma szans, a ja triumfuję i trwam!
0 0
odpowiedź