Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 29 Października 2019
 
 
 
Effie Awards 2019: "Chce się Ż" z Grand Prix. Nagrody 20-lecia dla DDB, Wavemaker i Grupy Żywiec
 
W tegorocznej edycji konkursu Effie Awards Grand Prix otrzymała Grupa Żywiec za kampanię "Chce się Ż" flagowej marki Żywiec. Agencją reklamową roku została VMLY&R Poland - agencją mediową Starcom. Grupa Żywiec dostała także wyróżnienie najbardziej efektywnej firmy 20-lecia, z okazji 20. rocznicy Effie Award. Tytuły najbardziej efektywnych agencji 20-lecia trafiły do DDB Warszawa i Wavemaker. więcej
 
 
Farmy trolli internetowych to margines branży marketingowej, poważne firmy z nich nie korzystają (opinie)
 
Opisane w „Newsweeku” działania agencji Cat@Net, mającej tworzyć setki fałszywych profili w mediach społecznościowych do tzw. czarnego PR, to zjawisko marginalne. Takie usługi oferują jedynie małe agencje współpracujące z zaprzyjaźnionymi klientami, zazwyczaj z sektora politycznego. Żaden duży reklamodawca nie zleci takich aktywności - oceniają dla Wirtualnemedia.pl specjaliści z branży marketingu internetowego. więcej
 
 
,,Blondynka 8" od 6 grudnia w TVP1. Serial zastąpi ,,Dziewczyny ze Lwowa"
 
W piątek, 6 grudnia br. o godz. 20.35 telewizyjna Jedynka rozpocznie emisję ósmego sezonu serialu „Blondynka”, który w swoim paśmie zastąpi „Dziewczyny ze Lwowa” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Tym razem główną rolę w produkcji gra Marta Żmuda Trzebiatowska, która zastąpiła Natalię Rybicką. więcej
 
 
Nadawcy o podpisaniu umowy KRRiT z Instytutem Łączności: Oczekiwaliśmy takiego kroku
 
Instytut Łączności Państwowy Instytut Badawczy przeprowadzi prace badawczo-rozwojowe, dotyczące jednoźródłowych badań mediów. Wartość podpisanej z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji opiewa na 93 miliony złotych. - Od dłuższego czasu oczekiwaliśmy takiego kroku  komentują nadawcy, zrzeszeni w ramach MultMOC-a. więcej
 
 
Bank Millennium zwiększył wydatki marketingowe o 35 proc., ma 1,2 mln użytkowników mobilnych
 
W trzech kwartałach br. wydatki marketingowe Banku Millennium wyniosły 51,72 mln zł, o 34,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Bank ma obecnie ponad 2 mln aktywnych klientów detalicznych, z których 1,2 mln korzysta z jego aplikacji i serwisu mobilnego. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
TVN i Polsat stworzą wspólną platformę streamingową. ,,Ostatni moment na taki projekt" więcej
 
Ruszyły testy sekcji Facebook News, treści od 200 wydawców. ,,Zuckerberg stawia na współpracę zamiast konfrontacji" więcej
 
Koalicja Obywatelska wydała na Facebooku prawie 2,5 mln złotych na kampanię parlamentarną. PiS ponad 799 tysięcy więcej
 
Apple zyskuje na giełdzie, wycena znów ponad bilion dolarów. ,,Sprzedaż iPhone'ów przestaje mieć znaczenie" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Account Manager Screen Network
Managera ds. sprzedaży online Gremi Media
Specjalista ds. oferty B2C Ringier Axel Springer Media
Dziennikarz Informacyjny / Prezenter Wiadomości Radio ESKA
Manager ds. sprzedaży B2B Ringier Axel Springer Media
Wydawca (abcZdrowie i parenting.pl) Wirtualna Polska Media
Key Account Manager Dział Sprzedaży Grupa ZPR Media
Grafik w Dziale Marketingu (kilkumiesięczny projekt) Ringier Axel Springer Media
Specjalista ds. e-commerce (Player, TVN24 GO) TVN
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
Redaktor Serwisu Online Zdrowie TVN TVN
Key Account Manager Dział Klientów Strategicznych i Agencyjnych Grupa ZPR Media
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 100 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 60 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
,,Blondynka 8" od 6 grudnia w TVP1. Serial zastąpi ,,Dziewczyny ze Lwowa"

W piątek, 6 grudnia br. o godz. 20.35 telewizyjna Jedynka rozpocznie emisję ósmego sezonu serialu „Blondynka”, który w swoim paśmie zastąpi „Dziewczyny ze Lwowa” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Tym razem główną rolę w produkcji gra Marta Żmuda Trzebiatowska, która zastąpiła Natalię Rybicką. więcej

Nadawcy o podpisaniu umowy KRRiT z Instytutem Łączności: Oczekiwaliśmy takiego kroku

Instytut Łączności Państwowy Instytut Badawczy przeprowadzi prace badawczo-rozwojowe, dotyczące jednoźródłowych badań mediów. Wartość podpisanej z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji opiewa na 93 miliony złotych. - Od dłuższego czasu oczekiwaliśmy takiego kroku  komentują nadawcy, zrzeszeni w ramach MultMOC-a. więcej

Policja złapała kolejnego pirata udostępniającego bezpłatnie sygnał telewizyjny

Wrocławska policja zatrzymała mężczyznę, który nielegalnie udostępniał sygnał telewizyjny. W ten sposób naraził operatorów i nadawców na stratę ponad 370 tys. złotych. Grozi mu za to kara do 3 lat pozbawienia wolności. więcej

580 tys. widzów nowego programu ,,Gotowi do gotowania. Start!" w TVP2

Po siedmiu pierwszych tygodniach emisji nowy program „Gotowi do gotowania. Start!” ogląda średnio 580 tys. widzów. Widownia produkcji rośnie niemal z tygodnia na tydzień - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Jacek Koskowski i Jesus Perezagua Sanchez w radzie nadzorczej Kino Polska TV

Członkami rady nadzorczej Kino Polska TV zostali Jacek Koskowski (do niedawna szef BBC Studios w Polsce) i Jesus Perezagua Sanchez (wieloletni menedżer koncernu Fox). Jednocześnie z rady odwołany został Levent Gültan. więcej

Nowa seria ,,Siedem światów, jedna planeta" w BBC Earth. Narratorem Krystyna Czubówna

W niedzielę, 3 listopada BBC Earth rozpocznie emisję nowego cyklu dokumentalnego „Siedem światów, jedna planeta”. W naszym kraju program promują polscy aktywiści i podróżnicy. więcej

Polsat i TVN liderami. ,,M jak miłość" i ,,Rolnik szuka żony" hitami

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: serial „M jak miłość”, reality-show „Rolnik szuka żony” oraz serial „Na dobre i na złe”. Wśród stacji liderem w 4+ był Polsat, a w 16-49 - TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

TTV zaczyna program ,,O tym się nie mówi", bohaterami osoby walczące ze stereotypami. ,,Inności nie trzeba się bać"

Od środy 6 listopada na antenie TTV - dwa razy w tygodniu - będzie można oglądać nowy program „O tym się nie mówi”. Autorzy pokażą w nim losy ludzi, mierzących się ze stereotypami: drag queens, osoby otyłe czy żyjące w homoseksualnych związkach. więcej

Jacek Kurski broni ,,pasków" w ,,Wiadomościach". ,,Po uwagach i skargach poprawiamy jakość przekazu"

Uwagi Rady Języka Polskiego dotyczące tzw. „pasków” w „Wiadomości” zostaną przeanalizowane, ale nie można się zgodzić z wnioskiem, że TVP narusza ustawę o radiofonii i telewizji oraz prawo prasowe - stwierdził Jacek Kurski w piśmie do Rzecznika Prawo Obywatelskich. - Telewizja Polska podjęła działania zmierzające do poprawy jakości przekazu - zapewnił. więcej

Do sklepów trafi planszówka oparta na serialu ,,Lombard. Życie pod zastaw"

Firma Alexander Toys we współpracy z Telewizją Puls wypuszcza na rynek grę planszową „Lombard. Życie pod zastaw” opartą na serialu o takim tytule. więcej

Gala KSW 51 w PPV w Cyfrowym Polsacie i Ipli. Dostęp kosztuje 40 zł

Abonenci Cyfrowego Polsatu oraz użytkownicy Ipli mogą już zamawiać dostęp do KSW 51. Dostęp do gali realizowanej w systemie „pay-per-view” kosztuje 40 zł. więcej

XXV Konferencja KIKE i Zjazd MiŚOT - 18-20 listopada - największe spotkanie branży telekomunikacyjnej

Największe spotkanie branży telekomunikacyjnej startuje już za niecałe trzy tygodnie w Łodzi. XXV Konferencja KIKE - Krajowej Izby Komunikacji Ethernetowej oraz Zjazd MiŚOT - Stowarzyszenia e-Południe, organizowane przez dwie czołowe organizacje branży telekomunikacyjnej, zrzeszające małych i średnich operatorów, odbędą się w Hotelu DoubleTree by Hilton Łódź w dniach 18-20 listopada 2019. materiał partnerski więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
RMF FM liderem słuchalności w Poznaniu w II i III kwartale. Złote Przeboje na podium

Pozycję najchętniej słuchanej stacji radiowej w Poznaniu zajmuje RMF FM. Na podium znajdują się jeszcze Eska i Złote Przeboje - wynika z fali badań słuchalności radia za drugi i trzeci kwartał 2019. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Effie Awards 2019: "Chce się Ż" z Grand Prix. Nagrody 20-lecia dla DDB, Wavemaker i Grupy Żywiec

W tegorocznej edycji konkursu Effie Awards Grand Prix otrzymała Grupa Żywiec za kampanię "Chce się Ż" flagowej marki Żywiec. Agencją reklamową roku została VMLY&R Poland - agencją mediową Starcom. Grupa Żywiec dostała także wyróżnienie najbardziej efektywnej firmy 20-lecia, z okazji 20. rocznicy Effie Award. Tytuły najbardziej efektywnych agencji 20-lecia trafiły do DDB Warszawa i Wavemaker. więcej

Farmy trolli internetowych to margines branży marketingowej, poważne firmy z nich nie korzystają (opinie)

Opisane w „Newsweeku” działania agencji Cat@Net, mającej tworzyć setki fałszywych profili w mediach społecznościowych do tzw. czarnego PR, to zjawisko marginalne. Takie usługi oferują jedynie małe agencje współpracujące z zaprzyjaźnionymi klientami, zazwyczaj z sektora politycznego. Żaden duży reklamodawca nie zleci takich aktywności - oceniają dla Wirtualnemedia.pl specjaliści z branży marketingu internetowego. więcej

Bank Millennium zwiększył wydatki marketingowe o 35 proc., ma 1,2 mln użytkowników mobilnych

W trzech kwartałach br. wydatki marketingowe Banku Millennium wyniosły 51,72 mln zł, o 34,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Bank ma obecnie ponad 2 mln aktywnych klientów detalicznych, z których 1,2 mln korzysta z jego aplikacji i serwisu mobilnego. więcej

Meetrics: wzrost widoczności reklamy wideo w Polsce w trzecim kwartale 2019 roku

W trzecim kwartale br. Polska pozostała w środku europejskiej stawki w zakresie reklamy display z widocznością na poziomie 56 proc. Odnotowano także wzrost widoczności reklamy wideo - z 60 proc. w drugim kwartale 2019 r. do 69 proc. w trzecim kwartale - wynika z badania Meetrics. więcej

Katarzyna Malczewska-Błaszczuk dyrektor marketingu Grupy Żywiec

Katarzyna Malczewska-Błaszczuk objęła stanowisko dyrektor marketingu Grupy Żywiec. Zastąpiła Małgorzatę Lubelską, która awansowała w Grupie Heineken. więcej

UM Thrive przejmuje od Wavemaker obsługę mediową Nestlé Polska

Dom mediowy UM Thrive (należący do Grupy IPG Mediabrands) wygrał przetarg na obsługę Nestlé Polska w latach 2020-2022. Poprzednio przez ponad 10 lat zajmował się tym Wavemaker (wcześniej działający jako MEC). więcej

Nowa seria ,,Siedem światów, jedna planeta" w BBC Earth. Narratorem Krystyna Czubówna

W niedzielę, 3 listopada BBC Earth rozpocznie emisję nowego cyklu dokumentalnego „Siedem światów, jedna planeta”. W naszym kraju program promują polscy aktywiści i podróżnicy. więcej

Joanna Kasprzyk dyrektorem sprzedaży w Semahead

Joanna Kasprzyk objęła stanowisko dyrektor sprzedaży w agencji Semahead (Grupa Interia.pl). więcej

Radek Miklaszewski odszedł z Directors do BBDO Warszawa

Do zespołu BBDO Warszawa dołączył Radek Miklaszewski. Objął nowo utworzone stanowisko business development directora. więcej

Jan Komasa wyreżyserował spot leku Ketonal Active (wideo)

Ruszyła kampania reklamowa leku przeciwbólowego Ketonal Active (Sandoz). Reżyserem spotu reklamowego jest Jan Komasa. więcej

Poznań promuje się utworem Rosalie

Miasto Poznań ruszyło z kampanią autopromocyjną. Przygotowała ją Mishka Films. więcej

Katarzyna Kałczyńska w zespole agencji eventowej Emlab

Katarzyna Kałczyńska objęła stanowisko senior event managera w agencji eventowej Emlab (Grupa S/F). Ostatnio pracowała w firmie Cheil Poland. więcej

Anna Cieślak promuje Mitsubishi ASX 2020

Aktorka Anna Cieślak, ambasadorka marki Mitsubishi w Polsce, promuje nowy model SUV-a Mitsubishi ASX 2020. więcej

Zalando stawia na zrównoważoną modę w kampanii "Małe kroki. Duża zmiana"

Platforma e-commerce Zalando wystartowała z kampanią reklamową "Małe kroki. Duża zmiana" w duchu zrównoważonego rozwoju. więcej

Agencja PA wypromuje aplikację Airly

Agencja PA rozpoczęła współpracę z firmą Airly, do której należy aplikacja monitorująca jakość powietrza. więcej

XXV Konferencja KIKE i Zjazd MiŚOT - 18-20 listopada - największe spotkanie branży telekomunikacyjnej

Największe spotkanie branży telekomunikacyjnej startuje już za niecałe trzy tygodnie w Łodzi. XXV Konferencja KIKE - Krajowej Izby Komunikacji Ethernetowej oraz Zjazd MiŚOT - Stowarzyszenia e-Południe, organizowane przez dwie czołowe organizacje branży telekomunikacyjnej, zrzeszające małych i średnich operatorów, odbędą się w Hotelu DoubleTree by Hilton Łódź w dniach 18-20 listopada 2019. materiał partnerski więcej

 
 
 
PRASA
 
Agora wyda dziennik Donalda Tuska ,,Szczerze". ,,Wielowymiarowe portrety polityków i polityczne credo autora"

12 grudnia nakładem Wydawnictwa Agora ukaże się książka Donalda Tuska „Szczerze”. To osobisty dziennik polityka, który ma zdradzać kulisy polityki na najwyższym szczeblu. więcej

Dziennikarz ,,Rzeczpospolitej" Wojciech Romański zginął w wypadku samochodowym

W nocy z niedzieli na poniedziałek w wypadku samochodowym zginął Wojciech Romański, dziennikarz motoryzacyjny „Rzeczpospolitej”. Miał 53 lata. więcej

,,Men's Health" liderem sprzedaży w sierpniu, ,,CKM" zyskało najwięcej

Liderem sprzedaży w segmencie pism dla mężczyzn w sierpniu br. pozostał „Men’s Health”, który zanotował największy spadek w zestawieniu. Największym wzrostem pochwalić się mógł tytuł „CKM” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Erdogan pozywa za okładkę francuski magazyn

Prezydent Turcji Recep Tayyip Erdogan złożył pozew przeciw francuskiemu magazynowi "Le Point". Pismo na okładce zamieściło zdjęcie tureckiego przywódcy z nagłówkiem "Metoda Erdogana - czystki etniczne". więcej

 
 
 
INTERNET
 
Aresztowano mężczyznę, który w internecie groził śmiercią Aleksandrze Dulkiewicz

Gdańska prokuratura postawiła zarzuty 32-letniemu mieszkańcowi tego miasta za wysyłanie internetowym komunikatorem pogróżek wobec prezydent Aleksandry Dulkiewicz. więcej

ZnanyLekarz.pl przejmuje platformę TuoTempo. Chce usprawnić obsługę placówek medycznych

Polski startup DocPlanner, właściciel serwisu ZnanyLekarz.pl przejął TuoTempo - włoskiego dostawcę rozwiązań CRM służących do obsługi dużych placówek medycznych. Zgodnie z zapowiedzią transakcja ma być znaczącym krokiem w kierunku współpracy z największymi prywatnymi podmiotami w branży. więcej

Meetrics: wzrost widoczności reklamy wideo w Polsce w trzecim kwartale 2019 roku

W trzecim kwartale br. Polska pozostała w środku europejskiej stawki w zakresie reklamy display z widocznością na poziomie 56 proc. Odnotowano także wzrost widoczności reklamy wideo - z 60 proc. w drugim kwartale 2019 r. do 69 proc. w trzecim kwartale - wynika z badania Meetrics. więcej

Spotify: w III kwartale przychód i zysk w górę, prawie ćwierć miliarda użytkowników

Muzyczny serwis Spotify opublikował sprawozdanie finansowe za III kwartał 2019 r. Spółka zanotowała wzrost przychodu i zysku. Liczba aktywnych użytkowników wzrosła do 248 milionów, z czego 113 milionów to użytkownicy premium. więcej

Wi-Fi w 17 składach Pendolino. Ponad 0,5 mln użytkowników

W 17 z 20 pociągów Pendolino pasażerowie mogą obecnie korzystać z Wi-Fi. Do tej pory z usługi darmowego bezprzewodowego internetu skorzystało ponad pół miliona pasażerów, tylko we wrześniu pobierając średnio 1166 GB danych dziennie - podała spółka PKP Intercity. więcej

GG z wersją mobilną bez reklam za 1-2 zł miesięcznie, będą trzy nowości

W aplikacji mobilnej GG na Androida pojawiła się możliwość wykupienie opcji bez reklam, która kosztuje od 99 groszy do 1,99 zł miesięcznie. Właściciel komunikatora zapowiedział wprowadzenie w nim trzech innych nowości. więcej

Joanna Kasprzyk dyrektorem sprzedaży w Semahead

Joanna Kasprzyk objęła stanowisko dyrektor sprzedaży w agencji Semahead (Grupa Interia.pl). więcej

XXV Konferencja KIKE i Zjazd MiŚOT - 18-20 listopada - największe spotkanie branży telekomunikacyjnej

Największe spotkanie branży telekomunikacyjnej startuje już za niecałe trzy tygodnie w Łodzi. XXV Konferencja KIKE - Krajowej Izby Komunikacji Ethernetowej oraz Zjazd MiŚOT - Stowarzyszenia e-Południe, organizowane przez dwie czołowe organizacje branży telekomunikacyjnej, zrzeszające małych i średnich operatorów, odbędą się w Hotelu DoubleTree by Hilton Łódź w dniach 18-20 listopada 2019. materiał partnerski więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Nadawcy o podpisaniu umowy KRRiT z Instytutem Łączności: Oczekiwaliśmy takiego kroku

Instytut Łączności Państwowy Instytut Badawczy przeprowadzi prace badawczo-rozwojowe, dotyczące jednoźródłowych badań mediów. Wartość podpisanej z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji opiewa na 93 miliony złotych. - Od dłuższego czasu oczekiwaliśmy takiego kroku  komentują nadawcy, zrzeszeni w ramach MultMOC-a. więcej

Halloween świętuje 19 proc. Polaków, większość dekoruje domy

W dniu 31 października w wielu krajach obchodzone jest Halloween. Wśród Polaków nie jest to zbyt popularne - wynika z badania Havas Media Group. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Farmy trolli internetowych to margines branży marketingowej, poważne firmy z nich nie korzystają (opinie)

Opisane w „Newsweeku” działania agencji Cat@Net, mającej tworzyć setki fałszywych profili w mediach społecznościowych do tzw. czarnego PR, to zjawisko marginalne. Takie usługi oferują jedynie małe agencje współpracujące z zaprzyjaźnionymi klientami, zazwyczaj z sektora politycznego. Żaden duży reklamodawca nie zleci takich aktywności - oceniają dla Wirtualnemedia.pl specjaliści z branży marketingu internetowego. więcej

Paley European Institute klientem Triple PR

Paley European Institute - filia amerykańskiego Instytutu utworzonego przez ortopedę dziecięcego dr. Drora Paley`a - nawiązała współpracę z agencją Triple PR. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Gdańsk, Gdynia i Sopot rezygnują z rowerów miejskich Mevo. ,,Jedyna szansa na ochronę publicznych środków"
ZnanyLekarz.pl przejmuje platformę TuoTempo. Chce usprawnić obsługę placówek medycznych
Orange: przychód i zysk w górę. 979 tys. klientów usług telewizyjnych
Spotify: w III kwartale przychód i zysk w górę, prawie ćwierć miliarda użytkowników
Powstała spółka "Polskie 5G". Jest porozumienie rządu z operatorami
iOS 13.2 z Deep Fusion i nowymi emoji do pobrania
Redmi 8 i Redmi 8A - nowe smartfony Xiaomi w Polsce za 599-699 zł i 549 zł (wideo)
Microsoft wygrywa z Amazonem bitwę o Pentagon. Kontrakt na 10 mld dolarów
Tidal zintegrowany z Waze
 
 
 
GOSPODARKA
 
Gdańsk, Gdynia i Sopot rezygnują z rowerów miejskich Mevo. ,,Jedyna szansa na ochronę publicznych środków"
Powstała spółka "Polskie 5G". Jest porozumienie rządu z operatorami
W Warszawie powstanie restauracja Roberta Lewandowskiego
Ważne zmiany prawne dla przedsiębiorców. Rozstrzygnięcia spraw do pół roku, wraca odrębne postępowanie gospodarcze
Dziedziczenie długu - pół roku na podjęcie decyzji
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
,,Blondynka 8" od 6 grudnia w TVP1. Serial zastąpi ,,Dziewczyny ze Lwowa"
Agora wyda dziennik Donalda Tuska ,,Szczerze". ,,Wielowymiarowe portrety polityków i polityczne credo autora"
Film "Joker" z rekordem świata
Zakończyły się zdjęcia do filmu "Nie czas umierać"
Powstanie drugi sezon serialu "Modern Love"
Fox pokaże serial "Wojna światów". Gabriel Byrne i Elizabeth McGovern zaatakowani przez kosmitów
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj