Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 28 Września 2020
 
 
 
Pandemia zwiększyła stratę Agory. "Segment kinowy powoli się odbudowuje, poprawa na rynku reklamy"
 
W drugim kwartale br. przychody sprzedażowe grupy kapitałowej Agora zmalały o 52 proc. do 129,5 mln zł. W całym półroczu firma miała 88,2 mln zł straty. - Rozpoczynamy odbudowę wyników finansowych po pierwszej fali pandemii i analizuje elementy strategii na lata 2018-2022 - poinformował prezes Bartosz Hojka. Grupa notuje dynamiczny wzrost frekwencji w kinach Helios, we wrześniu prawdopodobnie osiągnie ona 50 proc. poziomu sprzed roku. więcej
 
 
Radio ZET świętuje 30-lecie nadawania. ,,Dobrze nadąża za trendami, jest ważnym graczem"
 
28 września 1990 roku zaczęło nadawać Radio ZET (początkowo jako Radio Gazeta). W ciągu 30 lat emisji stacja inicjowała działania, które z czasem stawały się standardem na rynku. - Rozgłośnia bardzo dobrze nadąża za wszystkim trendami, wciąż jest bardzo ważnym graczem - komentuje medioznawca Maciej Myśliwiec. więcej
 
 
Gemius z 24,8 mln zł wpływów. 4,5 mln zł straty wskutek inwestycji
 
W ub.r. przychody sprzedażowe firmy badawczo-technologicznej Gemius zmalały o 2,1 proc. do 24,82 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 21,9 proc. jej wynik netto poszedł w dół z 791,4 tys. zł do 4,46 mln zł. Spółka wyższe wydatki uzasadnia inwestycjami w jednoźródłowe badanie mediów. więcej
 
 
,,Chyłka - Rewizja" od 6 października w Playerze, Wojciech Zieliński i Antoni Pawlicki w obsadzie
 
We wtorek, 6 października w Playerze zadebiutuje trzeci sezon „Chyłki”, zatytułowany „Rewizja” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. W roli głównej ponownie wystąpi Magdalena Cielecka, a do obsady znanej z pierwszych dwóch sezonów dołączyli w nowych odcinkach m.in. Wojciech Zieliński i Antoni Pawlicki. więcej
 
 
Radni Kraśnika przeciwni sieci 5G, podzielają teorie spiskowe. ,,Szkodliwość mniejsza niż kuchenki mikrofalowej"
 
Radni Kraśnika przyjęli petycję mówiącą o tym, że sieć 5G planowana w rejonie tego miasta będzie szkodliwa dla zdrowia mieszkańców z powodu nadmiernej emisji fal elektromagnetycznych. Samorządowcy chcą także ograniczenia korzystania z instalacji Wi-Fi w szkołach. Burmistrz Kraśnika odmówił zrealizowania postulatów zawartych w petycji, a Ministerstwo Cyfryzacji jest gotowe do przekonania radnych Kraśnika o tym, że 5G jest niegroźna. - Odpowiednie badania są prowadzone od dawna, dowodzą że PEM jest mniej szkodliwe niż w wypadku kuchenki mikrofalowej.  U wielu osób strach przed 5G to efekt nocebo - wyjaśnia dla Wirtualnemedia.pl Tomasz Kulisiewicz, analityk segmentu komunikacji elektronicznej. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Rośnie popularność platform społecznościowych. Liderem wzrostów TikTok, w dół Wykop, Fotka mobile i NK.pl więcej
 
Wpływy naTemat i INNpoland w górę o 25 proc., a MamaDu o 122 proc. Zysk na kapitał zapasowy więcej
 
Widzowie wracają do kin. Frekwencja najwyższa od lockdownu, hitami "Pętla" Vegi i "Sprawa Tomka Komendy" więcej
 
Allegro w br. zwiększyło zysk. Mocno w górę koszty dostaw i marketingu, 6,2 mld zł zadłużenia więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Montażysta obrazu i dźwięku Constantin Entertainment Polska
PR Unit Director Komunikacja Plus
Redaktor Serwisu dziendobry.tvn.pl TVN
Redaktor / Specjalista ds. Mediów Społecznościowych Serwisu dziendobry.tvn.pl TVN
Dziennikarz - Reporter TVP
Junior Media Strategy Manager Wirtualna Polska Media
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
,,Chyłka - Rewizja" od 6 października w Playerze, Wojciech Zieliński i Antoni Pawlicki w obsadzie

We wtorek, 6 października w Playerze zadebiutuje trzeci sezon „Chyłki”, zatytułowany „Rewizja” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. W roli głównej ponownie wystąpi Magdalena Cielecka, a do obsady znanej z pierwszych dwóch sezonów dołączyli w nowych odcinkach m.in. Wojciech Zieliński i Antoni Pawlicki. więcej

2,13 mln widzów ,,Ojca Mateusza" w nowym paśmie, TVP1 liderem

Jesienne odcinki „Ojca Mateusza” ogląda średnio 2,13 mln osób. Serial daje TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego w grupie 4+ i trzecie miejsce w grupie komercyjnej 16-49. więcej

2,20 mln widzów ,,Na dobre i na złe", widownia rośnie z odcinka na odcinek. TVP2 zdecydowanym liderem

Serial „Na dobre i na złe” w jesiennym sezonie ogląda średnio 2,20 mln osób. Produkcja rok do roku straciła 450 tys. widzów, ale w obecnym sezonie widownia rośnie z odcinka na odcinek. Cykl daje Dwójce pozycję lidera rynku telewizyjnego zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej. więcej

1,28 mln widzów ,,Na sygnale". TVP2 liderem rynku

Początek kolejnego sezonu „Na sygnale” ogląda średnio 1,28 mln osób. Jest to o 260 tys. widzów mniej niż w analogicznym okresie rok temu. TVP2 w czasie emisji medycznej produkcji jest liderem rynku telewizyjnego. więcej

Alicja Tracz reprezentantką Polski na Eurowizję Junior 2020

Reprezentantką Polski na tegoroczny konkurs Eurowizji Junior została Alicja Tracz, która zwyciężyła w programie „Szansa na sukces. Eurowizja Junior”. więcej

Paul Dacre nowym prezesem Ofcomu. Zastąpi Lorda Burnsa

Paul Dacre został wytypowany przez premiera Borisa Johnsona na nowego prezesa Ofcomu, brytyjskiej instytucji regulującej tamtejszy rynek medialny i telekomunikacyjny. Paul Dacre był wcześniej wydawcą dziennika „Daily Mail”, na stanowisku zastąpi odchodzącego Lorda (Terence’a) Burnsa. więcej

TVP ma rozwijać kanał PolandIN, w planach także kanały obcojęzyczne

Telewizja Polska ogłosiła przetarg na zakup urządzeń do rozbudowy zespołu emisyjnego kanału Poland IN o możliwość realizacji transmisji live. Ma to być zapowiedź rozwoju kanału, który obecnie działa w formule internetowej, w planach jest też poszerzenie oferty obcojęzycznej - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

3,57 mln widzów ,,M jak miłość". TVP2 liderem rynku

Kolejny sezon „M jak miłość” ogląda średnio 3,57 mln widzów. Produkcja daje TVP2 pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie 16-49. więcej

882 tys. widzów ,,Korony królów", TVP1 stacją trzeciego wyboru

Czwarty sezon serialu „Korona królów” oglądało średnio 882 tys. widzów, o 250 tys. osób mniej niż początek drugiej serii. TVP1 w czasie emisji produkcji zajmuje trzecie miejsce w rynku. więcej

1,10 mln widzów ,,Jaka to melodia?", TVP1 wiceliderem

Po ponad trzech tygodniach teleturniej „Jaka to melodia?” ogląda średnio 1,10 mln osób. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej teleturniej stracił 160 tys. widzów. TVP1 w czasie emisji cyklu jest wiceliderem rynku telewizyjnego. więcej

4fun Media odpisuje 7 mln zł na e-commerce, zaczyna przegląd opcji strategicznych

Firma 4fun Media dokonała 6,98 mln zł odpisów dotyczących jej spółek zależnych z branży e-commerce oraz 597,1 tys. zł na swoją wartość. Zarząd firmy zaczął przegląd potencjalnych opcji strategicznych, uzasadniając to m.in. niepewnością gospodarczą wskutek epidemii. więcej

Tenisowy Rolland-Garros na żywo w Eurosporcie, komentują Sidor, Stopa, Furjan i Olejniczak

Eurosport od niedzieli 27 września będzie pokazywał na żywo wielkoszlemowy turniej Rolland-Garros. Transmisje trwać będą w sumie dwa tygodnie, oprócz głównego kanału Eurosportu zmagania najlepszych tenisistów będzie można oglądać także na Eurosport 2 i na Eurosport Playerze. więcej

Konferencja PIKE 2020 "Nowy świat - nowe wyzwania" o przyszłości branży w czasach pandemii

Tegoroczna konferencja Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej, która rozpocznie się 30 września odbywa się w formie online. Liderzy branży telekomunikacji i mediów będą rozmawiać o nowych wyzwaniach i przyszłości branży w czasach pandemii. więcej

"Totalne remonty Szelągowskiej" od 5 października w TVN

Od poniedziałku, 5 października w TVN (TVN Discovery Polska) będzie można oglądać "Totalne remonty Szelągowskiej". Prowadząca Dorota Szelągowska zaprezentuje metamorfozy mieszkań i domów i historie osób, które w pandemii zechciały pomóc innym. więcej

,,Przygody Rybki MiniMini 2" od 29 września na MiniMini+

Od poniedziałku, 28 września, kanał MiniMini+ pokazywać będzie drugi sezon serialu animowanego „Przygody Rybki MiniMini”. Mieszkańcy podwodnego świata poprzez swoje komiczne przygody pokażą jak poradzić sobie nawet w najtrudniejszych chwilach i jak ważną wartością jest przyjaźń. więcej

Serwis informacyjny ,,Sport" nowością TTV

W piątek, 25 września na antenie TTV zadebiutował „Sport” - nowy serwis informacyjny poświęcony wydarzeniom ze świata sportu. więcej

TVP Sport pokaże ostatni mecz Legii Warszawa w eliminacjach Ligi Europy

1 października w TVP Sport będzie transmitowany mecze Legia Warszawa - Karabach Agdam w czwartej, ostatniej rundzie eliminacji piłkarskiej Ligi Europy. Do czwartek rundy awansował też Lech Poznań, zagra z Royal Charleroi, jego wcześniejsze mecze w eliminacjach pokazywał Polsat Sport. więcej

Gala UFC 253 w Polsacie Sport. Widzowie zobaczą walkę Jana Błachowicza

Polsat Sport pokaże galę UFC 253, na której o pas mistrza MMA w wadze półciężkiej walczyć będzie Jan Błachowicz z Dominickiem Reyesem. więcej

Adform FLOW: Nowoczesna platforma pozwalająca na wygodne kierowanie działań marketingowych

Adform – uznany przez Gartner za lidera branży adtech, opracował pierwszą na świecie w pełni niezależną i całkowicie zintegrowaną platformę technologiczną pozwalającą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym na osiągnięcie jeszcze lepszych wyników biznesowych. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Radio ZET świętuje 30-lecie nadawania. ,,Dobrze nadąża za trendami, jest ważnym graczem"

28 września 1990 roku zaczęło nadawać Radio ZET (początkowo jako Radio Gazeta). W ciągu 30 lat emisji stacja inicjowała działania, które z czasem stawały się standardem na rynku. - Rozgłośnia bardzo dobrze nadąża za wszystkim trendami, wciąż jest bardzo ważnym graczem - komentuje medioznawca Maciej Myśliwiec. więcej

 
Grzegorz Hlebowicz nowym przewodniczącym rady programowej Polskiego Radia. Spór o diety nadal nierozstrzygnięty

Podczas ostatniego posiedzenia rady programowej Polskiego Radia wybrano jej nowego przewodniczącego - do tej pory członka rady - Grzegorza Hlebowicza. Zastąpi on Mirosława Wąsika, który zrezygnował z pełnionej funkcji. Spór o wypłacanie diet członkom rady programowej nadal nie został rozstrzygnięty - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Agora nadal czeka na decyzję UOKiK ws. przejęcia Eurozetu. "Uważamy, że jest na finiszu"

Grupa Agora wciąż czeka na decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie przejęcia pozostałych udziałów w spółce Eurozet. - Czekamy na decyzję UOKiK z niecierpliwością i uważamy, że chyba jest ona na finiszu. Jeżeli chodzi o finansowanie, to zobaczymy jaka będzie sytuacja, przy czym wierzymy, że zarówno sytuacja rynkowa, jak i pandemiczna się poprawią – ocenia Anna Kryńska-Godlewska, członek zarządu Agory. więcej

 
Radio Poznań z zyskiem. Wpływy 15 proc. w górę, 89 proc. z abonamentu i rekompensaty

W ub.r. Radio Poznań osiągnęła wzrost przychodów o 15,1 proc. dzięki o 24 proc. większym wpływom z abonamentu rtv i rekompensaty, a mimo spadku wpływów komercyjnych o 29 proc. Rozgłośnia ograniczyła koszty, a jej wynik netto poszedł w górę z 756 tys. zł straty do 1,7 mln zł zysku. więcej

 
Nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji. Oto najważniejsze proponowane zmiany

Zakończyły się konsultacje projektu ustawy o zmianie ustawy o radiofonii i telewizji oraz ustawy o kinematografii, które ogłosiło Ministerstwo Kultury. To implementacja dyrektywy o audiowizualnych usługach medialnych. Najważniejsze z proponowanych zmian to m.in. konieczność rejestracji podmiotów VoD, zniesienie limitu 12 minut przekazów handlowych i telesprzedaży na godzinę czy zakaz reklamy niezdrowej żywności przy produkcjach dla dzieci. więcej

 
RMF FM najchętniej słuchane w Lublinie. Eska awansowała na podium

Liderem słuchalności w Lublinie w okresie od marca do sierpnia br. było RMF FM. Podium w tej fali uzupełniają Eska i Radio ZET - wynika z badań słuchalności radia. więcej

 
Fundacja Profeto.pl będzie nadawać w Limanowej

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podczas ostatniego posiedzenia zdecydowała o rozszerzeniu koncesji na nadawanie w Limanowej dla Fundacji Profeto.pl więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
PKP PLK z przetargiem na akcję ,,Bezpieczny przejazd", budżet to 14,76 mln zł

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ruszyła z przetargiem na zaplanowanie i przeprowadzenie drugiego etapu kampanii społecznej „Bezpieczny przejazd”. Jej budżet wynosi 14,76 mln zł - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Przychody agencji PZL wzrosły o 15 proc., zysk zmalał do 1,2 mln zł

W ub.r. wpływy agencji reklamowej PZL zwiększyły się o 15,2 proc. do 24,06 mln zł, a zysk netto zmalał z 1,7 do 1,21 mln zł. Natomiast jej siostrzana agencja Bazgroł zanotowała spadek przychodów o 47 proc. do 777,3 tys. zł. więcej

Kolekcje Retro Future i Monogram odzieży Bytom z reklamami w Muzeum Narodowym (wideo)

Do sprzedaży trafiły dwie kolekcje odzieży Bytom (produkowanej przez Vistula Retail Group) na sezon jesień-zima: Retro Future i Monogram. Zdjęcia i wideo do ich działań marketingowych wykonano w Muzeum Narodowym w Warszawie. więcej

19,6 mln zł straty Larq, Nextbike najmocniej na minusie

W pierwszej połowie br. holding Larq miał 19,59 mln zł straty netto, wobec 10,37 mln zł rok wcześniej. Wszystkie jego spółki zależne zanotowały straty, największą - 11,2 mln zł - przechodzący restrukturyzację Nextbike Polska. więcej

sanah reklamuje SmartDom w Cyfrowym Polsacie z Plus Światłowodem i IPTV (wideo)

W nowej kampanii reklamującej ofertę SmartDom w Cyfrowym Polsacie wspólnie z Joanną Brodzik, Pawłem Wilczakiem i Antonim Królikowskim występuje piosenkarka sanah. W akcji promowana jest oferta z internetem Plus Światłowód i telewizją IPTV. więcej

Trzecioligowy Ruch Chorzów dostanie 555 tys. zł za promocję miasta przez trzy miesiące

Grający w trzeciej lidze (to w praktyce czwarty poziom rozgrywek) klub piłkarski Ruch Chorzów wygrał przetarg na promocję miasta w tych rozgrywkach przez najbliższe trzy miesiące. Otrzyma za to 555 tys. zł brutto. więcej

W Gdańsku powstał mural zachęcający do ograniczania plastiku

W ostatni piątek odsłonięto pierwszy mural w ramach prowadzonej przez miasto Gdańsk akcji "Gdańsk bez plastiku". więcej

Absolut zachęca Amerykanów do udziału w wyborach (wideo)

Marka alkoholowa Absolut w pierwszej od 3 lat kampanii telewizyjnej w związku ze zbliżającymi się wyborami w USA namawia Amerykanów do aktywnego udziału w nich. Ma jej w tym pomóc spot pod hasłem „Drink responsibly. #VoteResponsibly”. więcej

Hybrydowe auta Suzuki reklamowane w telewizji

W telewizji emitowany jest spot kolejnej odsłony kampanii samochodów  hybrydowych Suzuki. Za przygotowanie kampanii odpowiada agencja CU Communication Unlimited i Value Media. więcej

Ballantine's inspiruje do podążania własną drogą w kampanii "Tak to robię"

Marka whisky Ballantine’s poprzez projekt „Tak to robię” chce pokazywać, że można żyć na wiele sposobów, bez konieczności podążania utartymi szlakami. Działania przygotowały VMLY&R oraz MSL. więcej

Holenderski klub piłkarski może promować na koszulkach e-sklep z akcesoriami erotycznymi

Klub holenderskiej ekstraklasy FC Emmen doszedł do porozumienia z tamtejszą federacją (KNVB) w sprawie umieszczenia na koszulkach swoich piłkarzy logo internetowego sklepu EasyToys z akcesoriami erotycznymi. Początkowy zakaz takiej reklamy przyczynił się do ogromnej popularności koszulek wśród kibiców. więcej

Ina Lekiewicz w rosterze w Moon FIlms

Ina Lekiewicz dołącza do zespołu reżyserów reprezentowanych przez impresariat twórców Moon Films. więcej

Azlan Raj szefem marketingu agencji Merkle w regionie EMEA

Azlan Raj został powołany na nowo utworzone stanowisko chief marketing officera na region EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka) w należącej do Dentsu Aegis Network agencji Merkle. więcej

Spar otwiera sklepy Gdańsku i Koźminie Wielkopolskim

Sieć sklepów Spar otwiera dwa nowe sklepy - przy ul. Nieborowskiej 8 w Gdańsku oraz Spar Express w Koźminie Wielkopolskim. więcej

Adform FLOW: Nowoczesna platforma pozwalająca na wygodne kierowanie działań marketingowych

Adform – uznany przez Gartner za lidera branży adtech, opracował pierwszą na świecie w pełni niezależną i całkowicie zintegrowaną platformę technologiczną pozwalającą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym na osiągnięcie jeszcze lepszych wyników biznesowych. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Pandemia zwiększyła stratę Agory. "Segment kinowy powoli się odbudowuje, poprawa na rynku reklamy"

W drugim kwartale br. przychody sprzedażowe grupy kapitałowej Agora zmalały o 52 proc. do 129,5 mln zł. W całym półroczu firma miała 88,2 mln zł straty. - Rozpoczynamy odbudowę wyników finansowych po pierwszej fali pandemii i analizuje elementy strategii na lata 2018-2022 - poinformował prezes Bartosz Hojka. Grupa notuje dynamiczny wzrost frekwencji w kinach Helios, we wrześniu prawdopodobnie osiągnie ona 50 proc. poziomu sprzed roku. więcej

W Agorze przez kwartał ubyło 109 etatów, 30 mln zł oszczędności dzięki obniżce pensji

Na koniec czerwca br. zatrudnienie w grupie kapitałowej Agora wynosiło 2 333 etaty, o 109 mniej niż na koniec marca. Firma osiągnie ok. 30 mln zł dzięki obniżeniu na sześć miesięcy wszystkim pracownikom wynagrodzeń i wymiaru pracy o 20 proc. więcej

"Gazeta Wyborcza" po krytyce usunęła z internetu felieton Głuchowskiego o akcji aktywisty LGBT

Portal "Gazety Wyborczej" (Agora) po krytyce i groźbie procesu usunął tekst Piotra Głuchowskiego, w którym autor pisał, że nie ma w Polsce stref wolnych od LGBT, a Karty Praw Rodzin nie wspominają o osobach LGBT. Opisywany w tekście aktywista Bart Staszewski chwali decyzję portalu. Autor, szefowa redakcji Wyborcza.pl i wydawca zgodnie odmawiają komentarza na temat zniknięcia artykułu. więcej

Sztuczna inteligencja pisze esej dla ,,Guardiana". ,,To krok naprzód, ale AI długo nie zastąpi dziennikarzy"

Dziennik „The Guardian” w ramach eksperymentu opublikował esej, który został napisany we współpracy człowieka i sztucznej inteligencji. Zadaniem algorytmów nadzorowanych przez redakcję było stworzenie treści przypominającej jak najbardziej sposób pisania przez człowieka. - To duży krok w kierunku uczenia sztucznej inteligencji tworzenia tekstów, które będzie trudno odróżnić od tych pisanych przez dziennikarzy czy pisarzy. Do pełnego sukcesu jeszcze daleko. Choć AI jest obecna coraz częściej w mediach, to jeszcze długo nie odbierze ludziom pracy - oceniają eksperci dla Wirtualnemedia.pl. więcej

Właściciel Gremi Media: przychody zmalały o 7 proc., zysk do 6,4 mln zł

W pierwszej połowie br. kontrolowana przez Grzegorza Hajdarowicza firma KCI, większościowy akcjonariusz Gremi Media (to wydawca m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”), zanotowała spadek przychodów o 7,1 proc. do 53,7 mln zł oraz zysku netto z 12,1 do 6,38 mln zł. więcej

Agora z lepszą rentownością w prasie i internecie, ,,Gazeta Wyborcza" ma 243 tys. subskrybentów cyfrowych

W drugim kwartale br. w segmentach prasy i internetu Agory koszty zmalały mocniej od przychodów, dzięki czemu poprawiły się wyniki rentowności. Na epidemii najmocniej ucierpiały kina Helios i spółka reklamy zewnętrznej AMS. „Gazeta Wyborcza” na koniec czerwca miała 243 tys. subskrybentów cyfrowych, a TOK FM - 24,3 tys. więcej

Łukasz B. oskarżony o zabójstwo Krzysztofa Leskiego. Zeznał, że zmusił go diabeł

Prokuratura Rejonowa Warszawa-Wola zakończyła śledztwo w sprawie zabójstwa na początku stycznia br. dziennikarza Krzysztofa Leskiego i skierowała do sądu akt oskarżenia przeciwko 34-letniemu Łukaszowi B. Mężczyzna podczas przesłuchań stwierdził, że zabił, bo usłyszał diabła. więcej

Agora z 88 mln zł półrocznej straty. W drugim kwartale wpływy w dół o 52 proc., a koszty o 34 proc.

W drugim kwartale br. przychody sprzedażowe grupy kapitałowej Agora zmalały o 52 proc. do 129,5 mln zł, a przy obcięciu kosztów operacyjnych o 34,4 proc. strata netto pogłębiła się z 6,6 do 41,1 mln zł. W całym półroczu firma miała 88,2 mln zł straty. więcej

Adam Bielski za Ewę Liszcz na czele działu SEO w Inforze

Adam Bielski w sierpniu rozpoczął pracę jako head of SEO w Wydawnictwie Infor. Zastąpił Ewę Liszcz. więcej

,,Super Express" na pierwszej stronie przeprasza Ryszarda Petru za teksty o jego podróżach z Joanną Schmidt

W piątek na pierwszej stronie „Super Expressu” (Grupa ZPR Media) ukazały się dwa komunikaty z przeprosinami dla byłego lidera Nowoczesnej Ryszarda Petru. Chodzi o teksty ze stycznia 2017 roku, w których wspólne podróże Petru i posłanki Joanny Schmidt opisano stwierdzeniami „przelecieli się” i „przespali się”. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Gemius z 24,8 mln zł wpływów. 4,5 mln zł straty wskutek inwestycji

W ub.r. przychody sprzedażowe firmy badawczo-technologicznej Gemius zmalały o 2,1 proc. do 24,82 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 21,9 proc. jej wynik netto poszedł w dół z 791,4 tys. zł do 4,46 mln zł. Spółka wyższe wydatki uzasadnia inwestycjami w jednoźródłowe badanie mediów. więcej

Plejada liderem zasięgowym. Plotek, Kozaczek i Eska.pl ze spadkami, w górę Radiozet.pl (TOP10 serwisów plotkarskich)

Wśród serwisów o tematyce show-biznesowej liderem w liczbie użytkowników została Plejada.pl, wyprzedając Pudelek.pl, który notuje więcej odsłon niż trzy inne czołowe witryny łącznie. Plejada i dział show-biznesowy Radiozet.pl rok do roku osiągnęły duże wzrosty, natomiast mocno zmalała odwiedzalność Plotek.pl, Kozaczek.pl i sekcji show-biznesowej Eska.pl. więcej

Rośnie popularność platform społecznościowych. Liderem wzrostów TikTok, w dół Wykop, Fotka mobile i NK.pl

W sierpniu br. dziesięć najpopularniejszych serwisów społecznościowych w Polsce miało 12 proc. użytkowników i 68 proc. odsłon więcej niż przed rokiem. Zdecydowanym liderem jest Facebook przed Instagramem. Procentowo najwięcej zyskał TikTok, natomiast znaczące spadki zanotowały NK.pl oraz aplikacje Facebook Lite, Google+ i Fotka mobile. więcej

Nowy LinkedIn z ulepszonym interfejsem. Stories w Kanadzie i USA

Koncern Microsoft zapowiedział zmiany w należącym do niego serwisie LinkedIn. Platforma uzyska nowy, bardziej przejrzysty wygląd ułatwiający korzystanie z najważniejszych funkcji. W LinkedIn pojawi się także sekcja Stories do zamieszczania krótkich relacji wideo, na początek będzie ona dostępna w Kanadzie i USA. więcej

Wojas ze spadkiem wpływów o 16 proc. i 8,8 mln zł straty. Przychody z e-commerce 43 proc. w górę

Firma obuwnicza Wojas, do której należą sieci sklepów Wojas i Bartek, w pierwszej połowie br. w ujęciu skonsolidowanym zanotowała spadek przychodów o 16,4 proc. do 102,82 mln zł oraz wyniku netto z 1,94 mln zł zysku do 8,84 mln zł straty. Wpływy w sklepach stacjonarnych zmalały o 42,1 proc., a w internecie wzrosły o 43 proc. więcej

Król brytyjskiej telewizji założył Instagrama, pierwszy post hitem

Sir David Attenborough założył profil na Instagramie w szczytnym celu - chce edukować ludzi, by dbali o planetę. więcej

New business director Empiku Łukasz Kmiecik w zarządzie e-Muzyki

Łukasz Kmiecik, new business director w Empiku, przeszedł z rady nadzorczej do zarządu kontrolowanej przez Empik spółki e-Muzyka. Natomiast do rady nadzorczej e-Muzyki powołana została Natalia Korzeniecka-Walak. więcej

Spotify chce z podcastów produkować filmy i seriale

Spotify nawiązało partnerstwo z firmą Chernin Entertainment, produkującą filmy i seriale. więcej

Allegro zwiększyło pulę sprzedawanych akcji o 14 proc., jego debiut może być warty 10,6 mld zł

Pula akcji Allegro oferowanych w ramach debiutu giełdowego została zwiększona o 14,3 proc. do 246,86 mln sztuk. Według nieoficjalnych ustaleń PAP inwestorzy są chętni kupić 10 razy więcej akcji firmy, a cena waloru może wynieść maksymalną wyznaczoną wartość - 43 zł. więcej

Facebook i Twitter usunęły kilkaset kont związanych z Rosją

Facebook i Twitter poinformowały, że usunęły kilkaset kont powiązanych z rosyjskim wywiadem wojskowym i innymi podmiotami wspieranymi przez Kreml. Rosja oskarżana jest w USA o próby ingerencji w wewnętrzną politykę, w tym głównie w kampanii prezydenckiej w 2016 roku. więcej

Rząd w Tajlandii grozi Facebookowi i Twitterowi grzywnami i pozwami za posty przeciwko królowi

Władze Tajlandii złożyły w czwartek zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa przez Facebooka i Twittera. Wbrew ich żądaniom, platformy te nie zablokowały treści udostępnianych przez liderów prodemokratycznych protestów. więcej

Nowa odsłona serwisu Medonet.pl

Serwis Medonet.pl (Ringier Axel Springer Polska) został odświeżony: użytkownicy mają teraz szybszy dostęp do informacji i usług z zakresu medycyny. Założeniem zespołu serwisu jest budowa spójnego, kompletnego ekosystemu e-zdrowia. więcej

Znamy zwycięzców e-Commerce Polska awards 2020. InPost z nagrodą Best In

Już po raz ósmy poznaliśmy laureatów prestiżowego konkursu e-Commerce Polska awards. Jego organizatorem jest Izba Gospodarki Elektronicznej, a zgłoszone firmy oceniało Jury złożone z ekspertów branży e-commerce. Nagrodę Best In otrzymał InPost. więcej

USA z 203 mln subskrypcji SVOD na koniec 2019 r. i 317 mln w 2025 r., Netflix pozostanie liderem

USA to najbardziej rozwinięty na świecie rynek płatnych serwisów streamingowych SVOD. Nie przeszkodzi mu to w szybkim wzroście subskrypcji w najbliższych latach. więcej

Adform FLOW: Nowoczesna platforma pozwalająca na wygodne kierowanie działań marketingowych

Adform – uznany przez Gartner za lidera branży adtech, opracował pierwszą na świecie w pełni niezależną i całkowicie zintegrowaną platformę technologiczną pozwalającą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym na osiągnięcie jeszcze lepszych wyników biznesowych. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Gemius z 24,8 mln zł wpływów. 4,5 mln zł straty wskutek inwestycji

W ub.r. przychody sprzedażowe firmy badawczo-technologicznej Gemius zmalały o 2,1 proc. do 24,82 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 21,9 proc. jej wynik netto poszedł w dół z 791,4 tys. zł do 4,46 mln zł. Spółka wyższe wydatki uzasadnia inwestycjami w jednoźródłowe badanie mediów. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Wpływy agencji R4S Consulting 31 proc. w górę. Wzrost kosztów o 80 proc. pomniejszył zysk do 2,6 mln zł

W ub.r. agencja komunikacji R4S Consulting, której właścicielami są Mariusz Sokołowski, Adam Hofman i Michał Wiórkiewicz, zwiększyła przychody sprzedażowe o 31,3 proc., a przy wzroście kosztów operacyjnych o 80 proc. do 7,87 mln zł jej zysk netto zmalał z 3,45 do 2,62 mln zł. więcej

Cztery scenariusze dla branży public relations. "PR is dead. Śmierć PR - kryzys kategorii"

Agencja Publicon zaprezentowała raport foresight dla branży public relations. Scenariusze prezentują, jakie zmiany mogą zajść w PR w perspektywie 30 lat. więcej

Aleksandra Samociuk PR managerką Avon

Aleksandra Samociuk awansowała na stanowisko PR managera kosmetycznej firmy Avon Cosmetics Polska. więcej

Fargotex rozpoczyna współpracę z agencją Platinium Cast

Platinium Cast od października poprowadzi biuro prasowe dla Fargotex, dystrybutora tkanin meblowych, dekoracyjnych i dywanów. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Radni Kraśnika przeciwni sieci 5G, podzielają teorie spiskowe. ,,Szkodliwość mniejsza niż kuchenki mikrofalowej"
Sztuczna inteligencja pisze esej dla ,,Guardiana". ,,To krok naprzód, ale AI długo nie zastąpi dziennikarzy"
iPhone'y 12 z nowym, wytrzymalszym kablem do ładowania
InPost może zostać sprzedany. Wartość spółki szacowana na 9 mld złotych
R22 za 40 mln zł kupuje czeską firmę marketingu SMS-owego ProfiSMS
Za ciężki przebieg COVID-19 mogą odpowiadać uwarunkowania genetyczne
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj