Agora ma zgodę UOKiK na uruchomienie biznesu restauracyjnego

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał zgodę na utworzenie przez spółkę Helios (należącą do Agory) wspólnie z dwoma osobami fizycznymi podmiotu, który będzie prowadził sieć lokali gastronomicznych typu fast casual.

- Uzyskanie zgody prezesa UOKiK na koncentrację oraz uzgodnienie szczegółowych zasad współpracy i prowadzenia nowo powołanej spółki jest warunkiem zawarcia umowy inwestycyjnej i powołania spółki zajmującej się rozwijaniem i prowadzeniem sieci lokali gastronomicznych, m.in. w segmencie fast casual - podała Agora w komunikacie giełdowym. Zaznaczyła, że w kolejnych komunikatach będzie informować o postępach tego projektu.

U przygotowywaniu się przez Helios wraz z dwoma wspólnikami do uruchomienia siec gastronomicznej Agora poinformowała dwa miesiące temu. - Planowana inwestycja Helios S.A. w nowo utworzoną spółkę wyniesie około 10 mln zł, w tym 5,0 mln zł po podpisaniu umowy inwestycyjnej. Udział Helios S.A. w kapitale zakładowym nowo założonej spółki wyniesie 90 proc. Każda z osób fizycznych obejmie początkowo po 5% udziałów w kapitale nowo założonej spółki z możliwością zwiększenia swojego zaangażowania maksymalnie do 15 proc. (łącznie do 30 proc.) kapitału zakładowego - podała firma. Dodała, że nie jest to duża inwestycja, ale jeśli dojdzie do skutku, będzie oznaczała rozpoczęcie działalności w nowym segmencie rynkowym.

Do firmy Helios należą obecnie 44 kina, ostatnie jak dotąd zostało otworzone w grudniu ub.r. w Stalowej Woli. W najbliższych latach mają powstać kina tej sieci w galerii handlowej Blue City w Warszawie, w galerii Libero w Katowicach oraz w Gdańsku.

W trzech kwartałach ub.r. Agora w segmencie filmowo-książkowym, którego większość stanowi sieć kin Helios, zanotowała 155,8 mln zł wpływów ze sprzedaży biletów kinowych (o 16,4 proc. więcej niż rok wcześniej), a ze sprzedaży barowej w kinach - 58,4 mln zł (po wzroście o 16,8 proc. w skali roku). Cały pion filmowo-książkowy Agory osiągnął 45,8 mln zł zysku EBITDA, o 19 proc. więcej niż w trzech kwartałach 2016 r.

Agora zwalnia w drukarniach i sprzedaje nieruchomości

W zeszłym tygodniu Agora zawarła porozumienie z działającymi w firmie związkiem zawodowym i radą pracowników co do zwolnienia maksymalnie 53 osób z segmentu druku. Spółka wyda na to ok. 1,6 mln zł, natomiast redukcja zatrudnienia będzie potem przynosić oszczędności wynoszące ok. 2-2,5 mln zł.

W drugiej połowie stycznia br. firma zawarła warunkową umowę sprzedaży prawa użytkowania wieczystego dwóch nieruchomości w Gdańsku, w których mieści się obecnie m.in. trójmiejska redakcja „Gazety Wyborczej”. Łączna cena transakcji wyniesie 8,65 mln zł. Do końca lutego zostanie sfinalizowana sprzedaż za 19 mln zł działki przy warszawskiej siedzibie Agory.

Z końcem ub.r. Agora zakończyła wydawanie miesięcznika ogrodniczego „Magnolia” i dwumiesięcznika wnętrzarskiego „Dom & Wnętrze”, jednocześnie uruchomiła dwutygodnik dla nastolatków „Mój Spot”.

Na początku września ub.r. Discovery Polska skorzystało z opcji kupna od Agory 51 proc. udziałów spółki Green Content nadającej kanał Metro TV. Cena wyniosła 19 mln zł, a wpływ na wynik netto Agory w ub.r. - 11,4 mln zł. 49 proc. udziałów Green Content zostało przejęte od Agory przez Discovery Polska w grudniu 2016 roku za 14 mln zł.

W pierwszych trzech kwartałach ub.r. grupa kapitałowa Agory zanotowała 835,1 mln zł wpływów (po spadku o 2,7 proc. w skali roku) i 7 mln zł straty netto (wobec 24,9 mln zł rok wcześniej). Znacząco zmalały przychody firmy w segmentach prasy i druku, a mocno wzrosły w pionie filmowo-książkowym.

tw