Polsat nowym liderem w I półroczu, TVN24 najwyżej wśród kanałów tematycznych (top 150 kanałów)

W pierwszym półroczu br. nowym liderem oglądalności w rynku telewizyjnym został Polsat, który wyprzedził TVP1. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotował TVN24, a z nowych kanałów najwyżej uplasował się Super Polsat. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w pierwszym półroczu 2017 roku z drugiego na pierwsze miejsce awansował Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem pierwszego półrocza 2016 roku jednak spadł o 2,02 proc. i wyniósł 11,14 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Na drugą lokatę spadła TVP1 (jej udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 12,66 proc. do 10,14 proc.), a trzecie miejsce zajął TVN (9,79 proc. udziału; w dół o 6,41 proc.). Oczko niżej uplasowała się Dwójka (7,84 proc. udziału; w dół o 7,22 proc.).

Czołową piątkę uzupełnia TVN24, którego udział wyniósł 4,29 proc., po wzroście o 18,18 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-telewizji-i-polrocze-2017 ##

Na 13. lokacie znalazła się stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowo-serialowych. Jej udział uplasował się na poziomie 1,49 proc. (wzrost o 4,20 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji dziecięcych było TVP ABC (do góry o 42,50 proc. do 1,14 proc.), muzycznych - Polo TV (- 8,43 proc. do 0,76 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (- 8,54 proc. do 0,75 proc.), lifestylowych - TVN Style (- 4,35 proc. do 0,66 proc.), a sportowych - Eurosport1 (+ 25 proc. do 0,65 proc.).

24. pozycję zajął nowy kanał Super Polsat, który 2 stycznia br. w naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Polsat Sport News. Jego średni udział w pierwszym półroczu br. wyniósł 0,72 proc., podczas gdy wynik Polsatu Sport News w pierwszym półroczu ub.r. to 0,47 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany nowy kanał w zestawieniu.

Od 63. do 102. miejsca w zestawieniu zajęły nowe kanały, które w 2016 roku rozpoczęły nadawanie na ósmym multipleksie w naziemnej telewizji cyfrowej: Metro (0,20 proc. udziału w rynku), Nowa TV (0,18 proc.), Zoom TV (0,17 proc.) i WP (0,10 proc.).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 z drugiego miejsca na pozycję lidera awansował TVN, którego udział wyniósł tutaj 12,83 proc., po wzroście o 0,23 proc. Na drugie miejsce spadł Polsat. Jego wynik w pierwszym półroczu 2017 roku zmniejszył się o 4,01 proc. do 12,69 proc.

Trzecia była TVP2 (6,73 proc udziału; w dół o 7,30 proc.), która jednak wyprzedziła TVP1 (6,49 proc., spadek o 16,47 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (do góry o 4,33 proc. do 2,41 proc.).

Pierwsze miejsce wśród kanałów filmowo-serialowych zajęły TVP Seriale (- 3,53 proc. do 1,64 proc.), muzycznych - Polo TV (- 12,78 proc. do 1,16 proc.), dziecięcych - TVP ABC (+ 47,37 proc. do 1,12 proc.), lifestylowych - TVN Style (+ 6,52 proc. do 0,98 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (- 15,79 proc. do 0,80 proc.), a sportowych - Eurosport1 (+ 39,29 proc. do 0,39 proc.).

Dane oglądalności w czerwcu 2017 roku.

 

mk