10 przykazań skutecznej wyprzedaży dla e-commerce [INFOGRAFIKA]

Aż 75% Polaków planuje zakupy podczas zimowych wyprzedaży. Coraz częściej decydują się jednak odwiedzić sklep internetowy, zamiast stacjonarnego. Co zrobić, by nowy rok rozpoczął się dla e-sklepu w możliwie najlepszy sposób? Specjaliści z Grupy Kwanko przedstawiają 10 przykazań dla e-commerce, jak podnieść swoją sprzedaż w okresie wyprzedaży. 

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Kwoty pozostawione przez konsumenta w e-sklepie podczas zimowych wyprzedaży wahają się między 250 a 500 złotych. Jest więc o co walczyć. Przed rozpoczęciem wyprzedaży należy jednak przygotować e-sklep pod kątem technicznym, by „złośliwość rzeczy martwych” nie zaszkodziła biznesowi. 

Jak przygotować e-sklep do wyprzedaży od strony technicznej? 

Rozpocznij przede wszystkim od sprawdzenia, jak działa Twój e-sklep. Ponad 3-sekundowy czas ładowania strony (bez względu na urządzenie) powoduje, że blisko 2/3 użytkowników opuszcza i nie poleci nikomu ze swoich znajomych. Na stronie głównej zadbaj o wyraźne pokazanie wyprzedaży, np. dodaj do menu głównego zakładkę „Promocje” – przyciągnie wzrok i zainteresowanie Twoich klientów. 

Krytyczne podczas wyprzedaży są trzy elementy: dostępność produkty, wydłużony termin dostawy oraz aktualność katalogu produktów. Zanim stworzysz reklamę internetową na produkt, upewnij się, że jest w magazynie w wystarczających ilościach. 65% klientów nie wybacza braków towarowych, a połowa z nich od razu ucieka do konkurencji. Ogromnym wyzwaniem logistycznym są też dostawy. Czasami nie da się uniknąć opóźnień wynikających z pracy firm kurierskich. Ale to w jaki sposób i co zaoferujesz w ramach dostawy zależy wyłącznie od Ciebie. Czy wiesz, że nawet 66% klientów zmienia sklep w celu dopasowania opcji dostawy do swoich potrzeb? Pamiętaj, że ukrywanie kosztów dostawy (dokładna informacja o tym znajduje się np. na końcu procesu zamówienia) nie przysporzy Ci w żadnym razie klientów. W tym aspekcie postaw na transparentność od samego początku składania zamówienia.  

Jak w niestandardowy sposób podnosić wartość koszyka? 

Czy do przecenionych artykułów warto dorzucić jeszcze jakiś bonus? Oczywiście! – Warto pomyśleć o takich rozwiązaniach, jak happy hours, czyli zaoferować dodatkową zniżkę w wybranych godzinach na zamówienie lub przeprowadzić limitowane, ekskluzywne wyprzedaże na dany produkt, które będą obowiązywać przez krótką część dnia i będą dostępne tylko dla wybranych klientów. Innym rozwiązaniem są  konkursy, podczas których udostępnisz ekstra zniżki. Każdy dodatkowy pomysł wprowadzający elementy gry lub rywalizacji będzie zwiększał średnią wartość koszyka sprzedażowego, a jednocześnie pozwalał na spersonalizowanie oferty i zdobycie lojalności klienta.  – mówi Michał Sołtys, Regional Director Central Eastern Europe z Grupy Kwanko. – Prowadząc takie działania  nie zapomnij o zbieraniu danych w celu budowania bazy potencjalnych klientów i personalizowania Waszej relacji, tak aby każdy klient mógł poczuć się wyjątkowy. – dodaje. 

Nie zapomnij o cross-sellingu, czyli propozycji uzupełnienia zamówienia o dodatkowe produkty. Możesz rozważyć również opcję dedykowanych prywatnych wyprzedaży, dzięki którym pozyskasz nowych klientów i zredukujesz zapasy w magazynie. 

Na koniec pamiętaj o informowaniu o wyprzedażach i specjalnych ofertach za pomocą newslettera. W wiadomościach staraj się eksponować nowe produkty, ale również wskazówki i rekomendacje, które będą dobrym wyjściem do przejścia na stronę e-sklepu i zapoznania się z asortymentem. 55% kobiet i 40% mężczyzn otwiera newsletter, jeżeli poczują, że odpowiada na ich aktualne potrzeby. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące