100 000 rozmów biznesowych, 4 000 publikacji o wartości 25 000 000 zł

Ile rozmów odbyło się podczas paneli, sesji, spotkań biznesowych, wydarzeń towarzyszących IV Europejskiego Kongresu Gospodarczego? Jak często o wydarzeniu wspominały media? Jaka jest wartość ekwiwalentu reklamowego blisko 4 000 publikacji? Co o największej imprezie biznesowej Europy Centralnej sądzą jej uczestnicy?

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Europejski Kongres Gospodarczy 2012 (European Economic Congress – EEC) odbył się między 14. a 16. maja w jedenastu katowickich lokalizacjach. Trzy kongresowe dni wypełniły liczne debaty, spotkania, wydarzenia towarzyszące, w których wiedzą i doświadczeniem podzieliło się ponad 900 prelegentów. W całym wydarzeniu udział wzięło ponad 6 000 gości z całego globu. Już po raz czwarty stolica Górnego Śląska była gospodarzem spotkania najważniejszych postaci świata polityki, biznesu, nauki i ekonomii.

– Przyjmijmy, że każda z 6 000 osób przeprowadziła podczas trzech dni do 20 rozmów biznesowych. Szacować więc możemy, że było ich łącznie ok. 100 000. Takie rozmowy to jedna z najcenniejszych wartości Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Z myślą o jak najlepszym przygotowaniu kolejnej edycji wydarzenia, podsumowujemy i wyciągamy wnioski z zakończonego przed miesiącem IV EEC. Analizujemy również wyniki profesjonalnych badań*, którymi objęliśmy mieszkańców województwa śląskiego, Katowic oraz uczestników Kongresu – mówi Wojciech Kuśpik, inicjator EEC, Prezes Grupy PTWP SA. – Jakie są najciekawsze z konkluzji?

Blisko 90 procent uczestników deklaruje zadowolenie z organizacji Kongresu w stolicy Górnego Śląska. Ankietowani docenili głównie atmosferę wydarzenia, interesującą tematykę wystąpień i dobór ekspertów oraz profesjonalną moderację. Zdecydowana większość (ponad 90 procent) deklaruje chęć ponownego uczestnictwa w imprezie w 2013 r.

Satysfakcja uczestników Europejskiego Kongresu Gospodarczego zależy również od spójności bloków tematycznych oraz materiałów kongresowych. Do słabości EEC 2012 należy zaliczyć przede wszystkim niewystarczający czas na prowadzenie dyskusji z panelistami. 

Ze statystyk organizatora wynika, że uczestnicy EEC pochodzący ze Śląska stanowili jedną czwartą wszystkich obecnych. Z roku na rok na Kongres przyjeżdża więcej gości i zostaje w Katowicach na dłużej. W tym roku aż 90 procent z tych, którzy korzystali z oferty noclegowej, spędziła w hotelach dwie noce.

– Dobrze oceniona została również oferta wydarzeń towarzyszących. Odnotowaliśmy 100 procentowy wzrost frekwencji na bankietach, które potrafiły zgromadzić ponad pół tysiąca osób w jednym miejscu. Zainteresowanie uczestnictwem w tego typu wydarzeniach deklaruje zdecydowana większość (70 procent) ankietowanych – dodaje Wojciech Kuśpik.

Wartość kampanii reklamowejEuropejskiego Kongresu Gospodarczegoszacowana jest na 5 000 000 zł.Liczba publikacji (bez reklam) w mediach (prasa, radio, TV, Internet) pokazujących miasto, region i kraj w kontekście Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2012 w Katowicach, sięga 4 000. Łączny ekwiwalent reklamowy, czyli wskaźnik obrazujący ilość pieniędzy, jaką należałoby wydać na reklamę o tej samej powierzchni i czas antenowy wynosi około 25 000 000 zł.

– Jest to wartość ekwiwalentu reklamowego wyliczana w stosunku 1:1. Pamiętajmy, że artykuły, wywiady, programy, relacje w mediach mają znacznie większą wartość i efektywność niż reklama – dodaje Wojciech Kuśpik.

W debacie o przyszłości kontynentu, IV Europejskim Kongresie Gospodarczym, udział wzięli m.in.: Bronisław Komorowski, Prezydent RP; Waldemar Pawlak, Wicepremier, Minister Gospodarki; Janusz Lewandowski, Komisarz UE ds. Budżetu i Programowania Finansowego; Barbara Kudrycka, Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego; Jerzy Buzek, Przewodniczący Parlamentu Europejskiego w latach 2009-2012, Prezes Rady Ministrów w latach 1997-2001 oraz Mikuláš Dzurinda, Premier Słowacji w latach 1998-2006, Minister Spraw Zagranicznych Słowacji w latach 2010-2012; Joschka Fischer, Wicekanclerz Niemiec w latach 1998-2005, Minister Spraw Zagranicznych Niemiec w latach 1998-2005 oraz Aleksander Kwaśniewski, Prezydent RP w latach 1995-2005 i Günter Verheugen, Komisarz UE ds. Przedsiębiorstw i Przemysłu w latach 2004-2010, Komisarz UE ds. Rozszerzenia w latach 1999-2004.

– Najważniejsze merytoryczne wnioski, przewodnie tezy dotyczące kluczowych kwestii dla przyszłości Europy, najbardziej reprezentatywne, najczęściej powtarzające się stwierdzenia i opinie z IV Europejskiego Kongresu Gospodarczego zostaną w najbliższym czasie opublikowane w postaci swoistego raportu. Zostanie on wysłany do wyselekcjonowanego grona europejskich i krajowych decydentów, europosłów, przedstawicieli Komisji Europejskiej, polityków, czołowych przedstawicieli biznesu i świata nauki. Wierzymy, że debata o tym co najważniejsze dla wspólnej przyszłości, wymiana myśli uwrażliwiająca na potrzeby innych jest nam, Europejczykom, potrzebna teraz bardziej niż zwykle – podsumowuje Wojciech Kuśpik.

###

*badania wśród mieszkańców województwa śląskiego oraz Katowic, a także uczestników Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2012 na reprezentatywnych próbach badawczych przeprowadził instytut badawczyBCMM – badania marketingowe w dniach 22 maja-6 czerwca br.

*** 

Europejski Kongres Gospodarczy (European Economic Congress – EEC) w Katowicach to największa impreza biznesowa w Europie Środkowej, trzydniowy cykl debat, spotkań i wydarzeń towarzyszących z udziałem najważniejszych osobistości świata polityki, biznesu, nauki oraz ekonomii. W 100 sesjach tematycznych, debatach i imprezach towarzyszących EEC udział bierze około 6000 gości z Polski i z zagranicy.

 Europejski Kongres Gospodarczy został uznany za forum jednej z najbardziej reprezentatywnych dyskusji o przyszłości Europy, tezy wystąpień najważniejszych uczestników są często cytowane i szeroko komentowane.

 Organizatorem Europejskiego Kongresu Gospodarczego, od pierwszej edycji w 2009 roku, jest Grupa PTWP SA, wydawca m.in. Miesięcznika Gospodarczego Nowy Przemysł oraz portalu wnp.pl.

 Więcej informacji o Europejskim Kongresie Gospodarczym 2012 www.eecpoland.eu

 Zapraszamy również:

 Wirtualne biuro prasowe:http://media.eecpoland.eu/

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"