Kampania jest oparta na wizerunku bohaterów Discovery Channel, którzy - jak informuje nadawca - zaspokajają ciekawość widzów i umożliwiają im odwiedzanie fascynujących, często niedostępnych miejsc. Na layoutach prasowych pojawili między innymi Bear Grylls prowadzący „Szkołę przetrwania”, Jamie Hyneman i Adam Savage, czyli „Pogromcy mitów” oraz bohater “Idioty za granicą” Karl Pilkington.
Discovery Channel jest pozycjonowany jako kanał zapewniający niepowtarzalną kombinację rozrywki i wiedzy, wyrazisty i pełen energii. Obecna kampania jest kontynuacją działań wizerunkowych przeprowadzonych pod koniec sierpnia, kiedy to w stacji pojawiła się nowa, wielobarwna szata graficzna (więcej na ten temat).

Oprócz reklam w prasie (layouty będą publikowane w magazynach “Focus”, “Focus Ekstra” i “Świat Wiedzy”), w kampanii pojawią się spoty wizerunkowe z Bearem Gryllsem emitowane w takich serwisach wideo na żądanie jak Ipla, OnetVOD i Iplex. Spoty radiowe pojawią się w stacjach ogólnopolskich i regionalnych.
Koncepcja kreatywna kampanii została opracowana przez Discovery Networks przy wsparciu agencji Brainshop U-boot, zaś planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy MindShare Polska. Kampania potrwa pięć tygodni.











