100 tysięcy w 9 miesięcy

Dobre wyniki serwisu dla małych i średnich firm

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

9 miesięcy, tylko tyle czasu potrzebował serwis MSP.Money.pl - część portalu finansowego Money.pl dla małych i średnich firm - aby zdobyć 103 tysiące użytkowników.

Potwierdzają to najnowsze - kwietniowe - wyniki badań gemiusAudience1 (standard badania polskiego internetu).

Miesięczna liczba unikalnych użytkowników

MSP.Money.pl  kwiecień 2004 Kwiecień 103 401 Marzec 65 187 Luty 42 014 Styczeń 19 718 Źródło: gemiusAudience, próba: styczeń - kwiecień 2004

- Jest to najlepszy wynik w kategorii serwisów i witryn dedykowanych małej i średniej przedsiębiorczości - powiedział Piotr Krawiec, dyrektor ds. marketingu i PR w Money.pl. - Na uwagę zasługuje fakt, że serwis MSP.money.pl zwiększa liczbę użytkowników co miesiąc średnio o 77%. Przekroczenie progu 100 tys. użytkowników miesięcznie przez MSP.Money.pl, zaledwie w 9 miesięcy od powstania, jest wydarzeniem unikalnym w polskim internecie - dodał Piotr Krawiec. - Jest to bardzo dobry wynik, zwłaszcza gdy porównamy go do osiągnięć starszych i bardziej znanych konkurentów, np. Puls Biznesu - 84 tys. czy Parkiet - 71 tys. użytkowników miesięcznie (wg. Gemius Audience, próba kwiecień 2004r).

- Nasz sukces związany jest przede wszystkim z wartościowym kontentem - powiedział Tomasz Bonek, Redaktor Naczelny Money.pl. Internautom udostępniamy informacje, których brakuje w polskim internecie lub sa płatne, np. akty prawne czy szeroko pojęta tematyka Unii Europejskiej, m.in. wymogi, normy, certyfikaty, fundusze unijne dla MSP.

MSP w unikalny sposób łączy w sobie informacje ciekawe z punktu widzenia zarówno przedsiębiorców rozpoczynających swoją działalność, jak i tych, którzy już funkcjonują na rynku. Obok zbioru aktów prawnych, formularzy, wzorów pism, kalkulatorów, baz adresowych (w tym US i ZUS), serwis zawiera także praktyczne rady i bieżące informacje biznesowe, jak również oferty współpracy firm polskich i zagranicznych oraz programy pomocowe Unii Europejskiej adresowane do sektora MSP.

- Do dobrych wyników serwisu w kwietniu przyczyniły się również sprzyjające okoliczności. Kwiecień był ostatnim miesiącem przed wejściem Polski do Unii. Polscy przedsiębiorcy intensywnie poszukiwali informacji związanych ze zmianą przepisów prawnych w Polsce, np. leasingowych. Kwiecień był także ostatnim miesiącem rozliczania PITów - tłumaczy Piotr Krawiec. - Co się zaś tyczy samej promocji, to polegała ona głównie na zakupie linków sponsorowanych w wyszukiwarkach Onet i Google. Nie decydowaliśmy się na realizację kampanii wizerunkowej w internecie, gdyż bardziej zależało nam na skuteczności niż promowaniu nowej marki. Jak pokazują wyniki oglądalności, mieliśmy rację - zakończył Piotr Krawiec.

Dobre wyniki oglądalności serwisu MSP.Money.pl w kwietniu 2004 r., przyczyniły się do umocnienia przez portal finansowy Money.pl pozycji lidera na rynku portali finansowych i biznesowych w Polsce. Przewaga nad następnym w zestawieniu graczem - Bankierem wzrosła do ponad 120 tys. użytkowników miesięcznie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"