101 nagród w konkursie Złote Spinacze 2024. Dyrektorka z Grupy Żywiec Gwiazdą PR

Podczas 22. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego przez Związek Firm Public Relations wręczono łącznie 101 nagród. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do agencji 38 Content Communication. Po raz pierwszy przyznano Kryształowy Spinacz za wzorcowe praktyki przetargowe klienta – trafił do firmy Unilever. Tytułem Gwiazdy PR uhonorowano Magdalenę Brzezińską, która odpowiada za komunikację Grupy Żywiec.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
101 nagród w konkursie Złote Spinacze 2024. Dyrektorka z Grupy Żywiec Gwiazdą PR
Magdalena Brzezińska, corporate affairs director w Grupie Żywiec

O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach zdecydowało 130-osobowe jury, obradujące w ośmiu grupach jurorskich, którym przewodniczyła Anna Cywińska, dyrektor działu korporacyjnego i komunikacji, Grupa spółek Danone w Polsce oraz prezes Fundacji Nutricia. 

Jury przyznało łącznie 23 Złote, 39 Srebrnych oraz 39 Brązowych Spinaczy.

Tytanowy Spinacz dla 38 Content Communication. Nowa nagroda w konkursie

Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” otrzymała agencja 38 Content Communication. Na drugim miejscu w rankingu znalazła się agencja K+ Group, zaś trzecia była agencja Linkleaders.

Zarząd ZFPR po raz czwarty przyznał nagrodę dla osoby szczególnie zasłużonej w branży public relations – Gwiazdę PR. Wyróżniona nią została w tym roku została Magdalena Brzezińska, corporate affairs director w Grupie Żywiec, która z branżą public relations związana jest od ponad 20 lat. Brzezińska jest także członkinią Klubu Dyrektorek i Dyrektorów PR.

W tym roku po raz pierwszy przyznano także Kryształowy Spinacz – nagrodę dla klienta, który w ostatnim roku przeprowadził przetarg na usługi PR zgodnie z najwyższymi standardami branżowymi promowanymi w ramach kampanii ZFPR – „Partnerski Przetarg”. Wyróżnienie otrzymała firma Unilever.

Portal Wirtualnemedia.pl jest patronem medialnym konkursu Złote Spinacze. 

grafika

Złote Spinacze 2024 – lista nagród

Kategorie główne:

PR korporacyjny

SREBRO

Mamy na to dane! Otodom bada mieszkaniowe szczęście Polaków/ Linkleaders, Otodom, Polityka Insight, SWPS Innowacje, IQS

SREBRO

Od antywirusa do eksperta cybersecurity. Rozwój marki ESET / Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT

BRĄZ

5G Bardziej – promocja nowego standardu sieci od T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska

PR produktu

ZŁOTO

Zrobiliśmy to lepiej: PR-owy sukces Burgera Rywala / Havas PR Warsaw, MAX Premium Burgers

SREBRO

Powrót BELFRA – serialu, który zmienił polską telewizję / Havas PR Warsaw, CANAL+

BRĄZ

„Zawód? Po 50-tce to tylko uczucie” / Agencja Przestrzeń, OLX Polska

Issue management i komunikacja kryzysowa

ZŁOTO

LPP vs HDR: o znikających miliardach i odzyskanym zaufaniu / Lighthouse, LPP

SREBRO

Pomoc poszkodowanym z OC / UNIQA Polska

BRĄZ

"Wchodzę do banku 16:55" - kryzys przekuty w sukces marki / mBank

Advocacy i Public Affairs

ZŁOTO

Ogólnopolski Program Zwalczania Chorób Infekcyjnych / PRCN

BRĄZ

Czas na #tantiemyzinternetu! / SFP-ZAPA, czyli Stowarzyszenie Filmowców Polskich - Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych, Green Light PR

BRĄZ

Gdzie jesteś? Gdy znika dziecko gubi się cała rodzina / 38 Content Communication, Agnieszka i Daniel Dymińscy

Kampania społeczna

ZŁOTO

Nawet Stańczyk z obrazu Matejki znalazł czas na Dzień na U / Fundacja Rak'n'Roll. Wygraj Życie!, Nationale-Nederlanden, Big Picture, Clear 
Communication Group, K+Group

SREBRO

CZEŚĆ CIAŁO! Ciała prawda o dojrzewaniu / Big Picture, Fundacja Cześć Ciało

SREBRO

Żałoba 146 rodzin / K+Group, Fundacja Słonie na Balkonie, DDB Warszawa, OMD Poland, Fuse

PR pro bono

ZŁOTO

Gdzie jesteś? Gdy znika dziecko gubi się cała rodzina / 38 Content Communication, Agnieszka i Daniel Dymińscy

SREBRO

Z dwóch stron muru - działania PR wokół wystawy w POLIN / Saatchi & Saatchi, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, MSL, Prodigious, Zenith, Leo 
Burnett

SREBRO

Żałoba 146 rodzin / K+Group, Fundacja Słonie na Balkonie, DDB Warszawa, OMD Poland, Fuse

BRĄZ

Kampania profrekwencyjna: „To Twój wybór” / OneMulti, Inicjatywa Głos Kobiet

Employee experience i komunikacja wewnętrzna

SREBRO

Prosto, prościej, najprościej :) / ING Bank Śląski, MOSQI.TO

BRĄZ

Pamiętaj o okularach ochronnych / ERBUD, Fundacja Szansa - Jesteśmy Razem

BRĄZ

Etex - Nasz Wspólny Dom / WeCom PR, Verbum, 81/82, Etex Poland

Event komercyjny

SREBRO

Akademia Cyberbezpieczeństwa w Mieście ING / Burson, ING Bank Śląski, GONG

SREBRO

Międzynarodowe Targi Stomatologiczne KRAKDENT/ Targi w Krakowie

BRĄZ

Maraton z Misją od Nationale-Nederlanden / Nationale-Nederlanden, Aponadto

Event społeczny

BRĄZ

Wielka Wyprawa Maluchów dla Dzieci 2024 / Fundacja Stars4Stars, Stowarzyszenie 126Evolution, Nice1 Agency, TTAge

BRĄZ

NATO x GAMING: pierwszy w historii sojuszu turniej gamingowy / Planet Partners, M&C Saatchi London

BRĄZ

Zastygliśmy na Dworcu Centralnym / Fundacja ERBUD

Launch produktu, usługi lub firmy

ZŁOTO

Szwedzki klimat na drodze / White Bits, Volvo Euro-Kas Katowice

SREBRO

EA SPORTS i PROSTO – nowa drużyna wchodzi do gry / monday comms, Electronic Arts

BRĄZ

3x TAK dla PETfura, czyli jak ujarzmić system kaucyjny / Publicis Consultants, Carrefour Polska

ESG, Sustainability i CSR Communications

SREBRO

Fishing For Data / Publicis Worldwide Poland, Havas Poland, Bank BNP Paribas

SREBRO

Kampania społeczna „Dom zaczyna się od serca” / K+Group, Pepco

SREBRO

Akcja Tron – kampania edukacyjna / WCTron, Apollo 360

BRĄZ

Wielki Test Mobilności Miejskiej 2023/ NBS Communications, Arval Service Lease Polska

PR miejsca, miasta lub regionu

ZŁOTO

LODZ600 – 600 obrazów na 600-lecie Łodzi / 38 Content Communication, Centrum handlowo-rozrywkowe Manufaktura w Łodzi

SREBRO

Niepoważni na serio – zmiana komunikacji Teatru Komedia / Północne Centrum Sztuki Teatr Komedia

BRĄZ

Gabinet Porcelanowy - nowa wystawa Zamek Królewski na Wawelu / Zamek Królewski na Wawelu Państwowe Zbiory Sztuki

Social media

SREBRO

Influenserzy (Ba!)roku / Altavia Kamikaze + K2

SREBRO

Czesi oficjalnie z dostępem do morza / PORR, Panato

BRĄZ

Kampania „CZEŚĆ CIAŁO! Ciała prawda o dojrzewaniu” / Big Picture, Fundacja Cześć Ciało, On The Wave

Business-to-Business PR

SREBRO

Palo Alto Networks dla cyberbezpieczeństwa w Polsce / monday comms

SREBRO

Opiekun – kompetencje przyszłości / 38 Content Communication, Fundacja Nutricia

BRĄZ

Są biura i jest Studio-nowa definicja przestrzeni biurowych / K+Group, Spółka biurowa Skanska, White Bits

Komunikacja z rynkiem kapitałowym

ZŁOTO

LPP vs HDR: o znikających miliardach i odzyskanym zaufaniu / Lighthouse, LPP

Media Relations

ZŁOTO

Kosmiczny „game changer” polskich inżynierów / Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa, Polska Agencja Kosmiczna

SREBRO

„Tysiące historii o drugim życiu”. 15-lecie Fundacji DKMS / M&CC, Fundacja DKMS

BRĄZ

#NoShameCoalition / Answear.com, Clue PR

Employer Branding

SREBRO

Cała prawda o IT w finansach. mBank oddaje głos specjalistom / Linkleaders, mBank

SREBRO

Wiemy, że dobre decyzje bywają nieoczywiste #UNEXPECTEDJOBS / Bank BNP Paribas, Be About Hybrid Agency

BRĄZ

WYWARZONE DUETY, kampania pokazująca siłę współpracy pokoleń / Carlsberg Polska

Content marketing - branded content

ZŁOTO

Hej, IKEA! Ty naprawdę jesteś Made in Poland? / Walk PR, IKEA Retail

SREBRO

Nowy, skuteczny zawodnik wchodzi do gry / 38 Content Communication, Unilever

BRĄZ

Roweroterapia / GetHero, Decathlon, Przestrzeń

Custom Publishing

ZŁOTO

Włączamy różnorodność. Pierwszy raport DEI WBD w Polsce / SEC Newgate CEE, TVN Warner Bros. Discovery

SREBRO

Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci / Biedronka

SREBRO

Akcja Tron – kampania edukacyjna / WCTron, Apollo 360

Walka z dezinformacją

SREBRO

Kampania Poranek PO / PRCN, Perrigo Poland

BRĄZ

#ZmieniamyNarracje o osobach z doświadczeniem uchodźczym / Walk PR, IKEA Retail

BRĄZ

Wbrew pozorom. ESET demaskuje oszustów w cyberprzestrzeni / Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT

Kategorie sektorowe:

Technologia, IT, telekomunikacja

SREBRO

EA SPORTS i PROSTO – nowa drużyna wchodzi do gry / monday comms, Electronic Arts

SREBRO

Od antywirusa do eksperta cybersecurity. Rozwój marki ESET / Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT

BRĄZ

Aukcje Allegro dla WOŚP / MSL, Allegro

Finanse

ZŁOTO

Nawet Stańczyk z obrazu Matejki znalazł czas na Dzień na U / Fundacja Rak'n'Roll. Wygraj Życie!, Nationale-Nederlanden, Big Picture, Clear 
Communication Group, K+Group

SREBRO

Świat Bardziej Love – Ulepszamy Walentynki / VeloBank, ZOOM bsc

BRĄZ

Fishing For Data / Publicis Worldwide Poland, Havas Poland, Bank BNP Paribas

Uroda, higiena i wellness

ZŁOTO

Nowy, skuteczny zawodnik wchodzi do gry / 38 Content Communication, Unilever

SREBRO

L’Oréal: z ikony branży kosmetycznej do lidera beauty-tech / Publicis Consultants, L'Oréal Polska i Kraje Bałtyckie

BRĄZ

Launch gamy MELA B3 od marki La Roche-Posay / LoveBrands Group, L'Oréal, Polot Agency, 2koma7

Moda i styl życia

ZŁOTO

LPP vs HDR: o znikających miliardach i odzyskanym zaufaniu / Lighthouse, LPP

SREBRO

LODZ600 – 600 obrazów na 600-lecie Łodzi / 38 Content Communication, Centrum handlowo-rozrywkowe Manufaktura w Łodzi

BRĄZ

#NoShameCoalition / Answear.com, Clue PR

Sektor spożywczy

SREBRO

3x TAK dla PETfura, czyli jak ujarzmić system kaucyjny / Publicis Consultants, Carrefour Polska

BRĄZ

Zrobiliśmy to lepiej: PR-owy sukces Burgera Rywala / Havas PR Warsaw, MAX Premium Burgers

BRĄZ

Polska Izba Miodu – liderem opinii / Weber Shandwick

Kultura i media

ZŁOTO

Niepoważni na serio – zmiana komunikacji Teatru Komedia / Północne Centrum Sztuki Teatr Komedia

SREBRO

BookTok czyli moda na czytanie prosto z TikToka / 24/7Communication, TikTok Polska

BRĄZ

Czas na #tantiemyzinternetu! / SFP-ZAPA, czyli Stowarzyszenie Filmowców Polskich - Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych, Green Light PR

BRĄZ

Powrót BELFRA – serialu, który zmienił polską telewizję / Havas PR Warsaw, CANAL+

Medycyna i zdrowie

ZŁOTO

Opiekun – kompetencje przyszłości / 38 Content Communication, Fundacja Nutricia

SREBRO

MAMY czas na zdrowie / Weber Shandwick, Haleon Polska

BRĄZ

Lecz się odpowiedzialnie - stop nadużywaniu antybiotyków / ENMEDICA CONSULTING

Sport, turystyka i rekreacja

ZŁOTO

„Zakochaj się na novo. 50 lat novoczesności” / 38 Content Communication, Novotel Warszawa Centrum

BRĄZ

Decathlon Challenge / GetHero, Decathlon, Przestrzeń

BRĄZ

Paryż 2024 - igrzyska na Maxa w Eurosporcie / Eurosport Polska, United PR

BRĄZ

„Tak jak lubisz. Bezpośrednio” - rezerwacje bez pośredników / Q&A Comms, Profitroom

Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

ZŁOTO

Czesi oficjalnie z dostępem do morza / PORR, Panato

SREBRO

O rynku mieszkań inaczej: emocje i dane w jednym stały domu / Linkleaders, Otodom

SREBRO

Pamiętaj o okularach ochronnych / ERBUD, Fundacja Szansa - Jesteśmy Razem

Przemysł i infrastruktura

ZŁOTO

Akcja Tron – kampania edukacyjna / WCTron, Apollo 360

SREBRO

Różnorodny Corning: Łączymy ludzi, niezależnie od różnic / Corning Optical Communications, MJCC

BRĄZ

Inżynierki 4.0 / Omega Communication, Siemens

Motoryzacja i transport

BRĄZ

Szwedzki klimat na drodze / White Bits, Volvo Euro-Kas Katowice

BRĄZ

Wielki Test Mobilności Miejskiej 2023 / NBS Communications, Arval Service Lease Polska

BRĄZ

AlcoSense – stop nieświadomej nietrzeźwości / SAROTA PR

NGO i sektor publiczny

ZŁOTO

Żałoba 146 rodzin / K+Group, Fundacja Słonie na Balkonie, DDB Warszawa, OMD Poland, Fuse

SREBRO

CZEŚĆ CIAŁO! Ciała prawda o dojrzewaniu / Big Picture, Fundacja Cześć Ciało

BRĄZ

Kampania społeczna Szlachetnej Paczki 2023/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made, ISTV Media

Kategorie specjalne:

Kreatywność

ZŁOTO - Prymus – kampania „Otwarci na zmianę” / 180heartbeats + JUNG v MATT, monday comms

Efektywność

ZŁOTO- Czas na #tantiemyzinternetu! / SFP-ZAPA, czyli Stowarzyszenie Filmowców Polskich - Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych, Green Light PR

Research&Insight

ZŁOTO - Fishing for Data / Publicis Worldwide Poland, Havas Poland, Bank BNP Paribas

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"