106 mln zł zysku TVP po I kwartale 2014 roku

Telewizja Polska w I kwartale tego roku miała 105,6 mln zł zysku brutto. To zdecydowanie więcej niż rok wcześniej, gdy zysk TVP wynosił zaledwie 4,5 mln zł. - Wynik ten ma w pewnej mierze charakter nadzwyczajny i sezonowy - wyjaśnia TVP.

PP
PP
Udostępnij artykuł:

TVP tłumaczy, że tak wysoki zysk to m.in. skutek otrzymania przez nią dodatkowego abonamentu w kwocie 38,7 mln zł. Dotyczył on jeszcze 2013 r., ale decyzją KRRiT spółka dostała w tym roku. Na dobry wynik wpłynął też wzrost przychodów reklamowych i sponsorskich, wzrost pozostałych przychodów, a także niewykonanie planu kosztów, w wyniku oszczędności i ostrożnego gospodarowania budżetem spółki.

Telewizja Polska podała, że w marcu br. wpływy z abonamentu wyniosły 27,4 mln zł, przy 23,2 mln zł osiągniętych w analogicznym okresie 2013 r. W okresie trzech miesięcy br. w stosunku do ubiegłego roku przychody abonamentowe wzrosły w sumie o 72,2 mln zł. Z kolei przychody TVP z reklamy i sponsoringu  za okres styczeń - marzec 2014 r. były wyższe od planu i większe w stosunku do wykonania za trzy miesiące 2013 roku.

- Na wzrost przychodów z reklamy i sponsoringu spółki wpływ miały przede wszystkim: optymalizacja polityki handlowej spółki, wzrost oglądalności kanałów TVP SA w pierwszym kwartale br. oraz poprawa koniunktury na rynku reklamy telewizyjnej - czytamy w komunikacie publicznego nadawcy.

Pozostałe przychody (poza reklamą, sponsoringiem i abonamentem) wzrosły w okresie trzech miesięcy 2014 r. w stosunku do analogicznego okresu ub.r. o 6,5 mln zł, czyli o 24,5 proc. Z kolei koszty działalności operacyjnej w pierwszym kwartale 2014 r. wyniosły 321,3 mln zł i były o 22,6 mln zł niższe niż rok wcześniej.

Przypomnijmy, że w całym 2013 roku TVP miała 20,5 mln zł straty (więcej na ten temat).

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą