11 mln użytkowników stron sportowych. Na czele serwisy Onetu i WP, w dół Interia i Babol.pl (analiza)

Serwisy o sporcie miesięcznie odwiedza 11 mln polskich internautów - w większości to mężczyźni, osoby w wieku 15-44 lat, ze średnim i wyższym wykształceniem, mieszkające w miastach. Najpopularniejsze są strony sportowe Onetu i WP.pl, a spore spadki zanotowały Interia.pl i Babol.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W kwietniu br. strony sportowe odwiedziło 10,86 mln użytkowników, czyli dokładnie 50 proc. wszystkich polskich internautów - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Jeszcze większy zasięg procentowy takie witryny miały w poprzednich latach: w kwietniu ub.r. przyciągnęły 11,56 mln użytkowników (czyli 57 proc. wszystkich polskich internautów), a w kwietniu 2012 roku - 10,67 mln (55 proc. wszystkich).

Ok. 55-56 proc. użytkowników serwisów sportowych stanowią mężczyźni. W kwietniu br. było ich 6,11 mln (56,2 proc. wszystkich odwiedzających), o 191,9 tys. więcej niż dwa lata wcześniej (to wzrost o 3,2 proc.). Z kolei liczba kobiet minimalnie zmalała w skali dwóch lat, przez co ich udział spadł z 44,6 proc. do 43,8 proc.

Jeśli chodzi o wiek, to prawie dwie trzecie użytkowników serwisów o sporcie to ludzie w wieku 15-44 lat. Odwiedzających w wieku 15-24 lat w kwietniu br. było 2,18 mln, o 572,8 tys. mniej niż dwa lata wcześniej (to spadek o 20,8 proc.), a tych w wieku 25-34 lat - 2,66 mln, o 180,2 tys. mniej niż przed dwoma laty (6,3 proc. w dół).

Za to użytkowników mających od 35 do 44 lat przybyło 394,1 tys. (wzrost o 23,3 proc.), a tych w wieku 55 lat i więcej - 350,3 tys. (28,1 proc. w górę).

Prawie trzy czwarte odwiedzających strony sportowe to osoby ze średnim lub wyższym wykształceniem. Tych pierwszych w kwietniu br. było 4,08 mln, o 460,6 tys. mniej niż dwa lata wcześniej (spadek o 10,1 proc.), a tych drugich - 3,8 mln, o 11,9 tys. mniej niż w kwietniu 2012 roku (0,3 proc. w dół).

Wyraźnie przybyło za to użytkowników z wykształceniem zasadniczym zawodowym i podstawowym. Tych pierwszych w kwietniu br. było ich 1,48 mln, o 387,4 tys. więcej niż dwa lata wcześniej (35,3 proc. w górę), a drugich - 1,06 mln, o 348,3 tys. więcej niż przed dwoma laty (49,2 proc. w górę).

Zdecydowanie więcej odwiedzających strony sportowe mieszka w miastach, przy czym liczba tych użytkowników mocno zmalała w ciągu dwóch lat. Użytkowników z miast mających do 20 tys. mieszkańców w kwietniu br. było 1,29 mln (spadek o 230,4 tys. w porównaniu z kwietniem 2012 roku - to w dół o 15,2 proc.), tych z miast od 20 do 100 tys. mieszkańców - 2,32 mln (w dół o 252,5 tys., czyli o 9,8 proc.), tych z miast od 200 do 500 tys. - 2,18 mln (spadek o 60,6 tys., czyli o 2,7 proc.), a tych z największych miast - 1,57 mln (w dół o 168,6 tys., czyli o 9,7 proc.).

Za to liczba użytkowników ze wsi wzrosła w ciągu dwóch lat o 120,8 tys. (to 3,6 proc. w górę), do 3,49 mln.

Na drugiej podstronie ranking 15 najpopularniejszych serwisów sportowych

Zdecydowanie najpopularniejszymi stronami o sporcie są działy sportowe portali Onet.pl i WP.pl. W maju pierwszy odwiedziło 4,56 mln internautów, którzy wykonali w nim 195 mln odsłon i spędzili średnio po 54:51 minuty, natomiast drugi zanotował 3,33 mln użytkowników, 105,7 mln odsłon i 29:14 minuty przypadające na przeciętnego użytkownika.

W pierwszej piątce znalazły się jeszcze należące do obu portali serwisy poświęcone humorystycznym aspektom sportu: Ofsajd.onet.pl i należący do Wirtualnej Polski Babol.pl. Przedzielił ich wchodzący w skład Grupy Gazeta.pl serwis Sport.pl.

Pozostałe witryny odwiedziło w maju br. poniżej miliona internautów. Dział sportowy Interii miał 970,2 tys. użytkowników i 25,5 mln odsłon, a związany z portalem o2.pl serwis Sportfan.pl - 587,9 mln użytkowników i 13 mln odsłon.

W pierwszej dziesiątce znalazły się również Meczyki.pl (810,3 tys. użytkowników i 24,5 mln odsłon w maju br.) z treściami wideo i transmisjami rozgrywek (udostępnianymi głównie nielegalnie), serwis „Przeglądu Sportowego” (802,6 tys. użytkowników i 20,7 mln odsłon) oraz Sportowefakty.pl (661,7 tys. użytkowników i 56,2 mln odsłon), które dwa miesiące temu kupiła Grupa Wirtualna Polska (więcej na ten temat). Warto zwrócić uwagę, że Sportowefakty.pl najmocniej przyciągają użytkowników - przeciętny odwiedzający w kwietniu spędził na stronie 72 minuty i 45 sekund.

Poza pierwszą dziesiątką są trzy serwisy poświęcone wyłącznie piłce nożnej: 90minut.pl (504 tys. użytkowników i 34,7 mln odsłon w maju), Fangol.pl (347,8 tys. użytkowników i 9,6 mln odsłon) oraz należąca do Grupy Polskapresse Ekstraklasa.net (341,2 tys. użytkowników i 10,1 mln odsłon). Ten drugi to serwis społecznościowy działający na zasadach takich jak Demotywatory czy Kwejk, tyle że z grafikami i filmikami dotyczącymi sportu.

W skali roku dział sportowy Onetu zyskały 231,9 tys. użytkowników i 18,2 mln odsłon (to wzrosty o 5,4 proc. i 10,3 proc.), a czas spędzany przez przeciętnego użytkownika zwiększył się o 9:07 minuty (to 20 proc. w górę). Za to sekcja sportowa WP.pl zanotowała spadek o 55,6 tys. odwiedzających (1,6 proc. w dół), 5,7 mln odsłon (5,1 proc. w dół) i 3:38 minuty czasu przypadającego na użytkownika (11 proc. w dół).

Dużo zyskały również Ofsajd.onet.pl i Sport.pl. Pierwszy miał o 416,6 tys. użytkowników i 18,9 mln odsłon (wzrosty o 19,7 proc. i 63,2 proc.), przy o 36 sekund krótszym czasie przypadającym na przeciętnego odwiedzającego (spadek o 4,1 proc.), natomiast drugi - o 132,7 tys. użytkowników i 5,1 mln odsłon więcej (w górę o 7,4 proc. i 7,3 proc.), przy czasie na średniego użytkownika o 12:07 minuty krótszym (to spadek o 25,9 proc.).

Za to Babol.pl stracił w skali roku aż 826 tys. odwiedzających, 16,6 mln odsłon i 4:08 minuty na przeciętnego użytkownika (to spadki o 34,3 proc., 61,1 proc. i 44,7 proc.), natomiast sekcja sportowa Interii - 280,7 tys. użytkowników, 31,3 mln odsłon i 13:08 minuty na użytkownika (to 22,4 proc., 55,1 proc. i 34,3 proc. w dół).

W drugiej części zestawienia największy wzrost osiągnął serwis „Przeglądu Sportowego” - o 323,5 tys. użytkowników, 11,8 mln odsłon i 7:23 minuty na przeciętnego użytkownika (to 67,5 proc., 133,1 proc. i 46,4 proc. w górę). Spadki zanotowały natomiast Sportfan.pl i 90minut.pl. Z kolei Fangol.pl w kwietniu ub.r. odwiedziło mniej niż 44 z ponad 10 tys. uczestników badania Megapanel.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"