13 mln widzów oglądało pogrzeb prezydenta Kaczyńskiego

Ponad 13 mln widzów zgromadziła niedzielna transmisja z pogrzebu prezydenta Lecha Kaczyńskiego i jego małżonki w Krakowie. Sobotnie uroczystości żałobne przyciągnęły zaś niemal 8 mln osób.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Transmisję z mszy pogrzebowej w Bazylice Mariackiej i konduktu na Wawel w godz. 14.00 – 17.53 zdecydowanie najwięcej widzów – 4,51 mln – śledziło na antenie TVP 1 – wynika z danych AGB Nielsen Media Research dla portalu Wirtualnemedia.pl. Dalej ze znacznie niższą widownią znalazły się takie stacje jak: TVP 2 (1,9 mln), TVN (1,72 mln), TVN 24 (1,3 mln), TVP Info (1,24 mln) oraz Polsat (1,11 mln). Minimalna liczba widzów oglądała transmisję w TV Trwam – zaledwie 7 tys. osób. Łącznie udział w rynku analizowanych stacji relacjonujących pogrzeb wyniósł niemal 87 proc.*

Również sobotnie uroczystości żałobne z Warszawy, odbywające się w godz. 12.00 – 15.00, najwięcej osób zdecydowało się śledzić w TVP 1 – 2,4 mln, chociaż przewaga Jedynki nad innymi stacjami nie była tu już tak wysoka. Na kolejnych pozycjach uplasowały się: TVP 2 (1,39 mln), TVN (1,21 mln), TVP Info (900 tys.), TVN 24 (800 tys.) i Polsat (600 tys.). Łącznie udział kanałów transmitujących uroczystość wyniósł prawie 78 proc. 

Najpopularniejszym dziennikiem w miniony weekend były „Wiadomości” TVP 1, które oglądało odpowiednio 5,28 i 4,84 mln widzów (dane z TVP 1 i TV Polonia). Na drugim miejscu znalazły się „Fakty” - z widownią wynoszącą 2,1 mln i 4,05 mln osób. Słabe wyniki sobotnich wydań wszystkich serwisów poza „Wiadomościami” wynikały m.in. z faktu, że do ok. 19.40 trwała msza św. w intencji pary prezydenckiej w archikatedrze św. Jana Chrzciciela w Warszawie. Relację z niej pokazywały m.in. TVP 1, TVP 2, TVP Info, a także kanały Grupy TVN. TVP 2 i TVN przerwały tę transmisję, by nadać swoje dzienniki. 

Najpopularniejszym kanałem w dniach żałoby narodowej (10-18 kwietnia br.) była TVP 1 z udziałem na poziomie 19,38 proc., dalej uplasowały się TVN (14,32 proc.), TVP 2 (11,63 proc.) oraz Polsat (11,41 proc.). Wyższe niż zwykle wyniki notowały kanały informacyjne. TVP Info miał w tych dniach 8,12 proc. udziału (w marcu br. 3,72 proc.), udział TVN 24 wyniósł 7,79 proc. (2,49 proc.), Polsat News - 1,38 proc. (0,33 proc.), a Superstacji – 0,32 proc. (0,17 proc.). 

* - w analizie nie ujęto stacji, które pokazywały tylko część mszy pogrzebowej i konduktu jak TV Puls czy Polsat Sport, ani stacji bardzo niszowych transmitujących uroczystość jak np. TVP Historia, TV Biznes czy TVN CNBC Biznes.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?