15 mld urządzeń odtwarzających wideo w 2020 roku – raport Ericsson Media Vision 2020

  • 61% Polaków ogląda klipy wideo w internecie co najmniej raz w tygodniu - wynika z badania Ericsson ConsumerLab (Niemcy - 48%, Korea Płd. - 54%, USA - 53%, UK - 53%).
  • Przychody branży TV wzrosną w ciągu 6 lat z 530 mld $ do 750 mld $.
  • W 2020 roku połowa treści TV będzie konsumowana w formie wideo na życzenie.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Telewizja w 2020 roku będzie branżą wartą 750 mld dolarów – wynika z analizy Ericsson Media Vision 2020. Na świecie będzie wówczas 1,5 mld gospodarstw domowych z dostępem do TV cyfrowej, 8 miliardów subskrybentów internetu mobilnego oraz 15 miliardów urządzeń zdolnych odtwarzać wideo.

– Sześć lat, dzielące nas od roku 2020, to olimpijski sprint w porównaniu do rekreacyjnego tempa w jakim przebiegała rewolucja medialna w XX wieku. Otwarcie londyńskich Igrzysk Olimpisjkich z 1948 roku było transmitowane przez BBC do 100 tysięcy odbiorników TV. Obraz z tej samej ceremonii, otwierającej Igrzyska w 2012 roku, również w Londynie, dotarł do 900 milionów osób – powiedział Olaf Parasiewic, członek zarządu firmy Ericsson w Polsce. – Same liczby nie oddają jednak skali zmian – transformacji uległy zachowania odbiorców, sposób konsumpcji treści, czego konsekwencją jest m.in. rozwój telewizji mobilnej i multiscreeningu. Widać to również w naszym kraju, gdzie aż 61% osób ogląda wideo w internecie przynajmniej raz w tygodniu – dodaje Parasiewicz.

Wideo jest najszybciej rosnącym  segmentem w sieciach mobilnych. Według raportu Ericsson Mobility Report, ruch powodowany przez wideo będzie rósł o około 55% rocznie aż do 2019 roku. Już wówczas wideo będzie stanowić ponad połowę globalnego ruchu w sieciach komórkowych.

Raport Ericsson Media Vision 2020 przedstawia kluczowe prognozy dotyczące rynku telewizyjnego w 2020 roku:

- Społeczeństwo sieciowe w pełnej krasie – 15 mld urządzeń umożliwiających odtwarzanie wideo, połączonych z sieciami IP, doporowadzi do transformacji sposobu w jaki korzystamy z telewizji.

- Treści i usługi sprzedawane w pakietach – konsumenci będą w dalszym ciągu cenić prostotę i jeden rachunek za uslugi. Potrzeba korzystania z internetu pozwoli jednak na rozdzielenie ofert dostępu do sieci i dostępu do treści.

- OTT dla wszystkich – dostarczanie treści poprzez istniejącą infrastrukturę stanie się jeszcze istotniejsze. Już dziś docieranie do odbiorców w sposób Over-The-Top (poprzez istniejącą infrastrukturę) jest podstawą działania serwisów tj. Youtube czy Netflix.

- Wideo na życzenie zrówna się z telewizją linearną – rozwój nieograniczonego dostępu do sieci IP przyspieszy zmiany zwyczajów konsumenckich i jeszcze bardziej ułatwi korzystanie z ‘video on demand’. W 2020 roku 50% treści TV będzie konsumowanych w ramach VOD.

- Nowe możliwości, nowe inwestycje – Zwiększenie możliwości mobilnego internetu szerokopasmowego i jego penetracji na świecie potencjalnie umożliwi wprowadzenie na rynek potężnego urządzenia lub ekosystemu, będącego agregatorem treści TV.

- Przychody wzrosną do 750 mld $ - z poziomu 530 mld $ odnotowanego w 2013 roku. Przychody będą dzielić między sobą właściciele treści, nadawcy, dostawcy usług TV i dostawcy internetu.

W 2020 roku sposobów konsumowania treści wideo będzie nieporównywalnie więcej niż obecnie. Zaczynając od oglądania wydarzeń na żywo na ekranie telewizora z ekranem 4K Ultra HD, poprzez przypominanie sobie starych odcinków „Przyjaciół” na siedmiocalowym tablecie w drodze do pracy. Podstawą doskonałych doświadczeń konsumenckich  w 2020 roku będzie możliwość wyboru i natychmiastowość dostępu do treści TV.

Więcej o Ericsson Media Vision 2020:MediaVision2020

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.

Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. W 2013 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"