Telewizja w 2020 roku będzie branżą wartą 750 mld dolarów – wynika z analizy Ericsson Media Vision 2020. Na świecie będzie wówczas 1,5 mld gospodarstw domowych z dostępem do TV cyfrowej, 8 miliardów subskrybentów internetu mobilnego oraz 15 miliardów urządzeń zdolnych odtwarzać wideo.
Wideo jest najszybciej rosnącym segmentem w sieciach mobilnych. Według raportu Ericsson Mobility Report, ruch powodowany przez wideo będzie rósł o około 55% rocznie aż do 2019 roku. Już wówczas wideo będzie stanowić ponad połowę globalnego ruchu w sieciach komórkowych.

Raport Ericsson Media Vision 2020 przedstawia kluczowe prognozy dotyczące rynku telewizyjnego w 2020 roku:
- Społeczeństwo sieciowe w pełnej krasie – 15 mld urządzeń umożliwiających odtwarzanie wideo, połączonych z sieciami IP, doporowadzi do transformacji sposobu w jaki korzystamy z telewizji.
- Treści i usługi sprzedawane w pakietach – konsumenci będą w dalszym ciągu cenić prostotę i jeden rachunek za uslugi. Potrzeba korzystania z internetu pozwoli jednak na rozdzielenie ofert dostępu do sieci i dostępu do treści.
- OTT dla wszystkich – dostarczanie treści poprzez istniejącą infrastrukturę stanie się jeszcze istotniejsze. Już dziś docieranie do odbiorców w sposób Over-The-Top (poprzez istniejącą infrastrukturę) jest podstawą działania serwisów tj. Youtube czy Netflix.
- Wideo na życzenie zrówna się z telewizją linearną – rozwój nieograniczonego dostępu do sieci IP przyspieszy zmiany zwyczajów konsumenckich i jeszcze bardziej ułatwi korzystanie z ‘video on demand’. W 2020 roku 50% treści TV będzie konsumowanych w ramach VOD.

- Nowe możliwości, nowe inwestycje – Zwiększenie możliwości mobilnego internetu szerokopasmowego i jego penetracji na świecie potencjalnie umożliwi wprowadzenie na rynek potężnego urządzenia lub ekosystemu, będącego agregatorem treści TV.
- Przychody wzrosną do 750 mld $ - z poziomu 530 mld $ odnotowanego w 2013 roku. Przychody będą dzielić między sobą właściciele treści, nadawcy, dostawcy usług TV i dostawcy internetu.
W 2020 roku sposobów konsumowania treści wideo będzie nieporównywalnie więcej niż obecnie. Zaczynając od oglądania wydarzeń na żywo na ekranie telewizora z ekranem 4K Ultra HD, poprzez przypominanie sobie starych odcinków „Przyjaciół” na siedmiocalowym tablecie w drodze do pracy. Podstawą doskonałych doświadczeń konsumenckich w 2020 roku będzie możliwość wyboru i natychmiastowość dostępu do treści TV.

Więcej o Ericsson Media Vision 2020:MediaVision2020
O firmie Ericsson
Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.
Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.
Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. W 2013 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:











