Dominujące sektory w pierwszych dwóch kwartałach 2007roku:
Dominujące produkty w pierwszych dwóch kwartałach 2007roku:
- Wyniki drugiego kwartału potwierdzają zasadność twierdzenia,że reklama tranzytowa rządzi się nieco innymi prawami, aniżelipowierzchnie reklamowe na nośnikach standardowych. Jest w dużymstopniu zależna od pór roku, w których prowadzone są kampanie naśrodkach komunikacji. Nie tylko w odniesieniu do produktów, alerównież czasu oglądalności tak przez pasażerów, jak iprzechodniów.
Dobre osiągnięcia sprzedaży w drugim kwartale bieżącego rokupozwalają nam przypuszczać, że rok zakończy się na poziomiepoprzedniego. Sprzedaż w pierwszym półroczu 2007 roku była niższaniż w analogicznym okresie roku ubiegłego o 8 procent(18.532.014,00 w 2007 wobec 20.050.461,00 zł w 2006 roku).
Zwracam jednak ponownie uwagę na zmiany, które w obecnym rokudotknęły reklamę tranzytową: nowe przepisy, ograniczające wniektórych miastach dostępność do środków komunikacji, wprowadzenienowoczesnych pojazdów, dla których cena wynajęcia wzrosła i mogłyone stać się mniej atrakcyjne dla reklamodawców.

Porównując dwa pierwsze kwartały 2007 roku w zakresie sektorów,stwierdzamy jedynie przetasowania wśród głównych reklamodawców. Wkategoriach produktów zauważamy zwiększone wydatki na reklamę"stacje TV" (ponad 1,2 mil. zł. w drugim kwartale). Wysokie wydatkiw obu okresach obserwujemy w kategorii "siecihandlowe/supermarkety", dla których reklama tranzytowa jest bardzokorzystną ze względu na możliwość doboru określonego taboru wwybranych miastach - komentuje Lech Kaczoń, Prezes IGRZ.
Zestawienie dotyczące reklamy tranzytowej obejmuje firmy AMS,Business Consulting i CAM Media.











