Najwięcej tabletów sprzedanych w zeszłym roku - blisko 121 milionów (61,9 proc. udziału w rynku) - pracowało pod kontrolą systemu operacyjnego Android.
Na rzecz platformy Google pozycję lidera stracił system iOS od Apple, który pomimo wzrostu liczby sprzedanych iPadów (z 61,5 mln do 70,4 mln), w porównaniu z 2012 rokiem zanotował znaczący spadek rynkowego udziału - o 16,8 pkt. proc. (z 52,8 proc. do 36 proc.).
W minionym roku blisko czterokrotnie wzrosła sprzedaż tabletów z oprogramowaniem Microsoftu (z 1,2 mln do 4 mln), ale jego udział w rynku wciąż jest niewielki (2.1 proc.).
Biorąc pod uwagę poszczególnych producentów tabletów, pozycję lidera udało utrzymać się firmie Apple. Drugi w rankingu Samsung może się za to pochwalić najwyższym wzrostem sprzedaży swoich urządzeń (o 336 proc.). Czołową piątkę uzupełniły firmy Asus, Amazon i Lenovo.












