Samsung informuje, że poprzez udostępnianą w całej Europie aktualizację chce ograniczyć ryzyko dla klientów, a jednocześnie nakłonić wszystkich użytkowników urządzeń Galaxy Note 7 do ich natychmiastowej wymiany.
Wśród innych działań podjętych w Europie od czasu decyzji z 11 października o rezygnacji ze sprzedaży i produkcji Note 7, firma wymienia komunikację z posiadaczami urządzeń w celu przekazywania im informacji o najnowszych aktualizacjach i wiadomości za pośrednictwem strony samsung.com oraz przez wszystkie główne kanały social media, serię bezpośrednich komunikatów, w tym powiadomień typu push, dla europejskich użytkowników, zachęcających ich do wymiany urządzeń, współpracę i koordynację z lokalnymi operatorami i partnerami detalicznymi na rzecz sprawnej realizacji procesu wymiany, a także bieżącą współpracę z organami regulacyjnymi i instytucjami z całej Europy w celu informowania o planach firmy i przekazywania im najnowszych wiadomości, jak również regularny dialog z Europejską Agencją Bezpieczeństwa Lotniczego umożliwiający przekazywanie informacji dotyczących obostrzeń w zakresie korzystania z Note 7 podczas lotów.

Samsung podaje, że do tej pory w Europie wymieniono 2/3 wszystkich urządzeń Note 7. Klienci mogą zdecydować się na zwrot wszystkich kosztów lub wymianę na Samsung Galaxy S7 Edge, przy czym różnica w cenie jest również rekompensowana przez firmę.
Nowa aktualizacja oprogramowania jest podobna do poprzedniej, wprowadzonej we wrześniu dla urządzeń Note 7 w całej Europie. Jak zapewnia Samsung, nie odnotowano żadnych incydentów z udziałem urządzeń, na których ta aktualizacja została zainstalowana.











