2 mln widzów igrzysk w Soczi. “Mniejsza strata niż zakładano”

Relacje z igrzysk olimpijskich w Soczi śledziło na głównych antenach Telewizji Polskiej 2 mln widzów, o 500 tys. więcej niż oglądało imprezę w Vancouver cztery lata temu. Spadły za to wpływy reklamowe. - TVP na igrzyskach straciła, ale mniej niż zakładano - nieoficjalnie usłyszeliśmy w spółce.

PP
PP
Udostępnij artykuł:

Transmisje z zimowych igrzysk olimpijskich 2014 w Rosji pokazywały Jedynka, Dwójka oraz TVP Sport i TVP Info. Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, największą oglądalność relacje z Soczi gromadziły na antenie TVP1, gdzie ich średnia widownia wyniosła 2,5 mln osób. Przełożyło się to na 27,89 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 25,64 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

W TVP2 sportowa impreza gromadziła przed telewizorami 1,54 mln widzów, co przełożyło się odpowiednio na 16,28 proc. oraz 14,09 proc. udziału. Średnia widownia transmisji z Soczi na obu ogólnopolskich antenach kształtowała się na poziomie 2 mln oglądających. Przełożyło się to na 21,72 proc. udziału w grupie 4+ oraz 19,55 proc. w 16-49. To więcej niż cztery lata temu w przy transmisjach z igrzysk w Vancouver, gdy widownia wyniosła 1,49 mln osób. Wówczas jednak główne kanały TVP miały większe udziały w rynku - wynosiły one odpowiednio 24,60 proc. i 22,51 proc.

Wybrane transmisje z Soczi, np. kwalifikacje w skokach narciarskich, pokazywała informacyjna stacja TVP Info. Tam zawody śledziło 482 tys. widzów przy udziale na poziomie odpowiednio 3,98 proc. i 1,97 proc.  Całą ramówkę igrzyskom podporządkował kanał TVP Sport, gdzie transmisje i retransmisje z imprezy przyciągały średnio 101 tys. osób (udział wynosił odpowiednio 1,15 proc. i 1,37 proc.).

Spośród relacji z igrzysk zdecydowanie najwięcej widzów zgromadził konkurs skoków narciarskich na dużej skoczni, podczas którego Kamil Stoch zdobył drugi złoty medal olimpijski. Zawody pokazane 15 lutego br. w TVP1 przyciągnęły przed ekrany średnio 10,44 mln oglądających. Drugie miejsce z oglądalnością 9,5 mln widzów zajęła pokazana w Jedynce ceremonia kwiatowa po pierwszym konkursie w skokach z 9 lutego br., gdy również Stoch był najlepszy. Sam konkurs uplasował się na trzecim miejscu z wynikiem 9,41 mln osób. Aż 9 na 10 topowych transmisji z Soczi pokazała TVP1. Z kolei w TVP Sport największą widownię zgromadziły zawody mężczyzn w skeletonie, które 15 lutego br., śledziło 382 tys. osób.

 

Z kolei portal sport.tvp.pl, który emitował to co pokazywały anteny TVP i dodatkowo oferował aż 15 kanałów olimpijskich, odnotował dotąd w lutym br. blisko 5,5 mln odsłon materiałów wideo przy liczbie prawie 2 mln unikalnych użytkowników. Wśród najpopularniejszych treści wideo oglądanych na komputerach i urządzeniach mobilnych były: materiał „Zbigniew Bródka - złoty strażak w stanie gotowości”, który zanotował ponad 202 tys. odsłon; transmisja z konkursu indywidualnego na dużej skoczni (prawie 151 tys.) i „Reakcja Małysza na złoty skok Stocha” (ponad 147 tys., dane własne TVP).

Łączne wpływy z reklam nadanych przy relacjach z igrzysk w Soczi w TVP1, TVP2 i TVP Sport wyniosły 27,8 mln zł. To mniej niż cztery lata temu, gdy wpływy reklamowe tych trzech anten przy relacjach z Vancouver plasowały się na poziomie 33,7 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

- Z wyników oglądalności igrzysk w Soczi jesteśmy bardzo zadowoleni - mówi Wirtualnemedia.pl Jacek Rakowiecki, rzecznik prasowy Telewizji Polskiej. Stacja o bilansie finansowym imprezy ma poinformować w najbliższych dniach. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że TVP była stratna na pokazywaniu igrzysk, ale mniej niż zakładano. - Nie było możliwości, by na na takiej imprezie zarobić - usłyszeliśmy w TVP.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"