2 na 3 dostawy jedzenia zamawiane są przez platformy mobilne

Smartfony mają coraz większy wpływ na rozwój branży zamawiania jedzenia online i coraz bardziej ją determinują. Jak wynika z najnowszych danych PizzaPortal.pl[1], 63 proc. wszystkich zamówień internetowych jest składanych za pośrednictwem kanału mobilnego zarówno poprzez aplikację, jak i stronę internetową. Biorąc pod uwagę zmiany zachodzące w ostatnich latach można być pewnym, że ten trend będzie się tylko pogłębiał.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Zakupy w każdym miejscu

Z badań wynika, że 4 na 5 Polaków posiada smartfona i korzysta z niego na co dzień[2]. Smartfonizacja społeczeństwa ma również wpływ na branżę zamawiania jedzenia online.

Telefon to coraz częściej pierwszy wybór Polaków jeśli chodzi o dostęp do internetu. Możliwości smartfonów stale rosną, a ich popularność wymusza na markach dostosowywanie swoich procesów sprzedażowych do kanału mobilnego. Przez długi czas główną barierą w rozwoju tego kanału były płatności za zamówienia, ale zmniejszenie obaw Polaków przy płaceniu kartą w internecie, czy też inwestycja banków w dostęp do innych płatności przez smartfony znacząco poprawiły user experience. Dzięki temu zakupy przez smartfona są tak wygodne, a czasem nawet wygodniejsze niż te wykonywane na desktopie. Dotyczy to również zamawiania jedzenia z dostawą, bo dzięki komórkom można zamawiać nie tylko z domu czy biura, ale w każdym miejscu i o każdej porze – mówi Tomasz Lipiński, dyrektor marketingu PizzaPortal.pl

Z danych PizzaPortal.pl wynika, że udział zamówień online, dokonywanych przez kanały mobilne (aplikacja lub strona internetowa dostosowana do smartfonów) stale wzrasta. W  ubiegłym roku stanowiły one 60 proc. wszystkich zamówień, zaś w okresie od stycznia do końca września 2019 roku – to już 63 proc.

Aplikacja popularniejsza niż strona mobile, a Android wygrywa z iOS

Najpopularniejszą formą zamawiania jedzenia za pośrednictwem smartfona jest korzystanie z aplikacji mobilnej – w ten sposób dokonano 35 proc. zamówień. 28 proc. finalizowało zamówienie, używając mobilnej strony internetowej, a 37 proc. - desktopowo.

Platforma PizzaPortal.pl sprawdziła również systemy operacyjne urządzeń, z których użytkownicy składają zamówienia. Zdecydowanie w tej kwestii dominuje system operacyjny od Google – smartfony z Androidem stanowią 72 proc. wszystkich urządzeń, z których zamawiano jedzenie przez PizzaPortal.pl. 28 proc. udział odnotował sprzęt z systemem iOS.

[1] Dane PizzaPortal za Q3 2019.

[1] Dane PizzaPortal za Q3 2019

[2] Dane z badania Kantar TNS za raportem Polska Jest Mobi 2018.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"