Trójka charyzmatycznych prezenterów „Top Gear” postanowiła uruchomić nowy serwis internetowy po tym jak zniknęli oni sprzed kamer kultowego programu telewizyjnego BBC, a przed podpisaniem kontraktu z Amazonem na produkcję nowego show.
Według zapowiedzi Clarkson, Hammond i May zamierzają wystartować z portalem o nazwie DriveTribe - platformą przeznaczoną dla fanów motoryzacji. W serwisie mają się pojawiać treści przygotowane do spółki przez byłych gospodarzy „Top Gear” wspólnie z Andy Wilmanem, jednym z byłych producentów programu. W założeniach są też społecznościowe elementy. Twórcy platformy zachęcają bowiem internautów do tworzenia ich własnych materiałów, a najbardziej zdolni zostaną włączeni do zespołu tworzącego DriveTribe.
Zgodnie z planem nowy telewizyjny show Clarksona, Hammonda i May’a zatytułowany „Grand Tour” ma się pojawić w ofercie Amazona jesienią br. W tym samym okresie wystartuje też DriveTribe.

Zgodnie z zapowiedziami część finansowania nowego portalu przejmie koncern medialny 21st Century Fox, który przeznaczył kwotę 6.5 mln dol. na rozwój tej platformy.
- Myślę, że ze względu na jego twórców oraz przewidywaną koncepcję DriveTribe może być jednym z najbardziej znaczących wydarzeń w internetowej branży motoryzacyjnej w ostatnim czasie, głownie ze względu na charyzmę twórców tego serwisu i oryginalność treści, które tam zobaczymy - podkreśla Ernesto Schmitt, dyrektor wykonawczy DriveTribe.











