22 proc. Polaków czyta „Tele Tydzień”, 14 proc. - „Życie na Gorąco” (TOP tygodników i dwutygodników)

W drugim półroczu ub.r. liderem czytelnictwa tygodników w Polsce był „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników pierwsze miejsce przypadło „Przyjaciółce” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od lipca do grudnia 2014 roku sięgało 22,33 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 3,89 pkt. proc.

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 13,86 proc. respondentów (spadek o 3,45 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 10,64 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,87 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 9,54 proc. pytanych, co oznacza spadek o 2,86 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 6,21 proc. czytelników, czyli o 2,64 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 5,72 proc. do 4,50 proc.

PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).

W tej grupie wiekowej dwa tygodniki z czołowej piątki - „Angora” i „Newsweek Polska” - miały większy wskaźnik czytelnictwa, niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe trzy tytuły - „Tele Tydzień”, „Życie na Gorąco” i „Chwila dla Ciebie” - odnotowały niższe wyniki.

Na drugiej podstronie dane dwutygodników

Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od lipca do grudnia ub.r., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 10,97 proc. respondentów, czyli o 2,97 pkt. proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 13,90 proc. do 9,93 proc.

Na ostatniej pozycji podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który rok wcześniej był czwarty. Jego czytelnictwo jednak spadło o 3,29 pkt. proc. i wyniosło 8,04 proc.

Natomiast wśród czytelników z grupy komercyjnej trzy czołowe dwutygodniki miały słabsze wyniki czytelnictwa, niż w grupie wiekowej 15-75.

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lipca 2013 do grudnia 2013 roku na losowej próbie 21 043 przypadków oraz od lipca 2014 do grudnia 2014 roku na losowej próbie 19 318 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 15 342 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania.Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.W grudniu 2014 roku badaniem PBC nie objęte zostały takie tygodniki, jak: „MM Moje Miasto”, „Teraz” i „Teraz Opole”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online