Z danych firmy badawczej Strategy Analytics wynika, że globalna sprzedaż tabletów wzrosła w II kwartale o 66,8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, z 14,9 miliona do 24,9 miliona urządzeń.
Apple sprzedało 17 milionów iPadów, co dało firmie z Cupertino 68,3 proc. rynkowego udziału - o 6,3 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej i jednocześnie najwięcej od III kwartału 2010 roku.
Tymczasem udział w rynku systemu Android pozostał na niezmienionym wobec stanu sprzed roku poziomie 29,3 proc. Globalna sprzedaż tabletów opartych na opracowanej przez Google platformie wzrosła w ujęciu rocznym o ponad połowę - z 4,4 miliona do 7,3 miliona sztuk.
Z kolei tylko 1,2 proc. udziału w rynku zdobyły urządzenia pracujące pod kontrolą systemu Microsoftu.

Globalna sprzedaż tabletów (w oparciu o OS) i udział w rynku - II kw. 2012 r.











