290 mln zł na reklamę outdoorową - 3 proc. w dół (raport)

W I półroczu br. na reklamę out of home wydano w Polsce 287,9 mln zł, czyli 3 proc. mniej niż rok wcześniej. Ponad 8 mln zł z tej kwoty przypadło na reklamę na pojazdach komunikacji miejskiej.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

O 3 proc. wartość polskiego rynku reklamy out of home zmniejszyła się w I półroczu br., przy czym o ile w I kwartale ten spadek wyniósł 5 proc., o tyle w II kwartale - 1,4 proc. - Świadczy to o zahamowaniu tendencji spadkowej w branży - przekonuje Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, która przygotowała wszystkie te dane.

W II kwartale br. - podobnie jak w całym I półroczu br. - największe udziały w sprzedaży reklamy out of home mieli marketerzy z sektora handlu, żywności i telekomunikacji.

SPRZEDAŻ     18,19% (II kwartał 2010: 16,14%) ŻYWNOŚĆ        15,07% (II kwartał 2010: 16,70%) TELEKOMUNIKACJA   13,29% (II kwartał 2010: 14,90%) ROZRYWKA/KULTURA     9,46% (II kwartał 2010:   9,61%) FINANSE/MARKETING       8,17% (II kwartał 2010:   5,34%)

W pierwszej piątce branż reklamodawców znalazły się też finanse i marketing. - Firmy z tego segmentu są na drodze odbudowy zaufania wśród swoich klientów i starają się zabiegać o nich coraz intensywniej, przy czym wcześniej lokowały większość swoich kampanii w telewizji i prasie - komentuje Lech Kaczoń.

Natomiast jeśli chodzi o produkty, to największym kosztem na outdoorze reklamowane są sieci handlowe i hipermarkety oraz oferty i produkty telefonii komórkowej. - W drugiej połowie br. interesujące będzie, czy inni operatorzy odpowiedzą na intensywną kampanię T-Mobile - zapowiada Kaczoń.

SIECI HANDLOWE/HIPERMARKETY   15,64% (II kwartał 2010: 13,45%) SYSTEMY TELEFONII KOMÓRKOWEJ  12,33% (II kwartał 2010: 12,33%) ODZIEŻ/OBUWIE        5,45% (II kwartał 2010:   5,80%) PIWO          5,24% (II kwartał 2010:   4,61%) ŚRODKI OSOBISTEJ PIELĘGNACJI CIAŁA    5,13% (II kwartał 2010:   5,37%)  

Z kolei na reklamę na pojazdach komunikacji miejskiej od stycznia do czerwca br. wydano 8,4 mln zł, czyli 21,5 proc. mniej niż rok wcześniej. W II kwartale br. udział tej reklamy w wielkości sprzedaży out of home wyniósł prawie 3,4 proc., co oznacza spadek w skali roku o ok. 0,8 pkt proc.

W wydatkach na reklamę tranzytową przodowały firmy z tych samych branż, co w przypadku całej reklamy out of home.

SPRZEDAŻ     18,19% (II kwartał 2010: 16,14%) ŻYWNOŚĆ        15,07% (II kwartał 2010: 16,70%) TELEKOMUNIKACJA   13,29% (II kwartał 2010: 14,90%) ROZRYWKA/KULTURA     9,46% (II kwartał 2010:   9,61%) FINANSE/MARKETING       8,17% (II kwartał 2010:   5,34%)

- Do tej pory nie udało się przekonać partnerów samorządowych zarządzających taborem komunikacyjnym do pozytywnych rozstrzygnięć i wypracowania rozsądnej koncepcji dla reklamy tranzytowej - tak spadek znaczenia tej reklamy na rynku out of home uzasadnia Lech Kaczoń. - Świadczy to zresztą o całościowym, specyficznym podejściu samorządów do reklamy: „Chętnie chcemy się reklamować, tylko nie na naszym terenie”. Polityka ograniczeń i zakazów zaczyna obejmować coraz liczniejsze ośrodki miejskie w Polsce - opisuje.  

Zestawienie obejmuje firmy (ze wszystkimi podmiotami z grupy) AMS, BP Media, Business Consulting, CAM Media,  Cityboard Media, Clear Channel Poland, Defi Poland, Gigaboard Polska, Mini Media, Ströer i Warexpo. W stosunku do II kwartału 2010 roku nastąpiła zmiana liczby firm raportujących do IGRZ, dlatego wynik porównawczy II kwartał 2011 - II kwartał 2010 może odbiegać od rzeczywistego o 0,8 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące