3,77 mln widzów Pucharu Świata mężczyzn w skokach narciarskich w TVP1 i Eurosporcie

Sezon 2019/2020 Pucharu Świata mężczyzn w skokach narciarskich ogląda średnio 3,77 mln widzów w telewizji (2,72 mln osób w TVP1, 541 tys. w TVP Sport i 303 tys. w Eurosporcie) - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

41. sezon Pucharu Świata mężczyzn w skokach narciarskich rozpoczął się 23 listopada 2019 roku. W Polsce jest szeroko relacjonowany przez dwóch nadawców: Telewizję Polską (w TVP1 i TVP Sport) oraz w Eurosporcie (w Eurosporcie 1).

Średnia widownia wszystkich dotychczasowych pucharowych konkursów (które się odbyły do 8 grudnia br.) w Jedynce wyniosła 2,72 mln osób. Przełożyło się to na 23,49 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 17,87 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 21,11 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wlodzimierz-szaranowicz-konczy-prace-w-tvp-dlaczego-powodem-choroba,7171100056852609a ##

Na antenie TVP Sport wszystkie konkursy oglądało 541 tys. osób, co dało tej stacji odpowiednio 4,53 proc., 3,44 proc. i 4,16 proc. udziału. Łącznie relacje na dwóch antenach publicznego nadawcy miały 3,26 mln oglądających (28,02 proc., 21,21 proc. i 25,27 proc. udziału).

Z kolei na antenie Eurosportu 1 wszystkie konkursy oglądało 503 tys. osób, co dało stacji odpowiednio 4,30 proc., 2,17 proc. i 2,68 proc. udziału.

Łączna widownia pierwszych trzech tygodni PŚ w skokach narciarskich mężczyzn 2019/2020 na wszystkich trzech antenach wyniosła 3,77 mln osób (32,32 proc., 23,48 proc. i 27,95 proc. udziału).

grafika

W Jedynce dotychczas największą popularnością cieszył się indywidualny konkurs odbywający się na skoczni Ruka w Kuusamo, który na antenie stacji 30 listopada oglądało 3,27 mln widzów w 4+ (28,20 proc. udziału).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/turniej-czterech-skoczni-2018-2019-ogladalnosc,7171174881326721a ##

Na drugim miejscu znalazły się zawody w Niznym Tagile z widownią na poziomie 2,89 mln osób (transmisja 8 listopada), a na trzecim - drużynowy konkurs z Wisły (2,67 mln; 23 listopada).

grafika

TVP1 w czasie pokazywania dotychczasowym zawodów była niekwestionowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął Polsat, którego udział wyniósł 5,91 proc. Dalej wśród kanałów tzw. „wielkiej czwórki” uplasowały się: TVN (5,57 proc.) oraz TVP2 (5,35 proc.).

Również wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 Jedynka znalazły się na pozycji zdecydowanego lidera.

grafika

Eurosport, w przeciwieństwie do TVP, pokazuje również kwalifikacje do wszystkich zawodów (u publicznego nadawcy kwalifikacje można oglądać tylko do konkursów odbywających się na terenie Polski), które na antenach tego nadawcy śledziło średnio 457 tys. osób, co przełożyło się na 4,03 proc. udziału w 4+ i 1,99 proc. w 16-49.

Najwięcej widzów śledziło kwalifikacje do konkursu w Kuusamo. Było to 575 tys. osób.

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji