3,84 mld zł (wszystkie sumy podane w tekście to kwoty netto), które według obliczeń MPG wydano od stycznia do czerwca br. na reklamę w Polsce, to o 8,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Gdyby jednak założyć, że w I połowie ub.r. nie nastąpiło obniżenie wydatków reklamowych po katastrofie smoleńskiej, ten wzrost wyniósłby tylko 5,4 proc.
W minionym półroczu najmocniej zwiększyły się w skali roku wydatki reklamowe w internecie - o 19 proc., do kwoty 556 mln zł. Reklama telewizja - stanowiąca nieco ponad połowę całego rynku - urosła o 12 proc., osiągając wartość 1,97 mld zł. Natomiast na marketing w radiu przeznaczono 265 mln zł, czyli o 10,6 proc. więcej niż rok wcześniej.
>>> Polsat i TVN więcej z reklam, TVP 1 - mniej >>> Reklama radiowa w górę. Jedynka, Trójka i TOK FM zyskały najwięcej

Nieznacznie zwiększyły się też w skali roku wydatki na reklamę w magazynach - o 3 proc., do poziomu 429 mln zł. Z drugiej strony wartość reklamy w gazetach wyniosła 311 mln zł, co oznacza spadek o 1,8 proc. Spadły też wydatki marketingowe na outdoorze (o 3,9 proc., do kwoty 281 mln zł) oraz w kinach (o 0,8 proc., do poziomu 47 mln zł).

Zgodnie z analizą MPG każdy z siedmiu sektorów gospodarki przeznaczających najwięcej na reklamę w I połowie br. zwiększył swoje budżety marketingowe. Najbardziej wydatki reklamowe wzrosły w branży farmaceutycznej, telekomunikacyjnej i finansowej. MPG uzasadnia to rosnącą konkurencją w tych sektorach.











