Do finału tegorocznej edycji Spoters w internetowym głosowaniu zakwalifikowano po 5 reklam w 6 kategoriach: w kategorii Cuda Techniki - reklamy Sony Alfa, kamery Sony, telewizji N, blenderu Zelmer i Sony Playstation, w kategorii Drogeria - reklamy Axe, Dove, Timotei oraz perfum Playboy i Adidas, w kategorii Pięć Smaków - reklamy Mentosa, Chipity, Lays, Lurpak i Biedronki, w kategorii Rozmaitości - reklamy IKEA, Nike, DHL, Red Bulla i Tesco, w kategorii Ważna Sprawa - reklamy Stowarzyszenia Chorych na SM, fundacji Itaka, fundacji Viva oraz kampanie „Nie jedź na kacu” i „Na co mi to”, w kategorii W Zasięgu - reklamy Netii, Polkomtela oraz trzech usług TP
Na ulubioną reklamę w każdej z tych kategorii można głosować do 28 lutego w serwisie spoters.com.pl. Jednocześnie na antenach stacji MTV i Viva rozpoczęła się zachęcająca do tego kampania reklamowa.

Ogłoszeni w marcu zwycięzcy konkursu otrzymają bezpłatny czas reklamowy na antenach MTV i Vivy. Całą akcję organizują kontrolująca te kanały firma Viacom International Media Networks oraz biuro reklamy Atmedia. Przy okazji konkursu we współpracy z Interaktywnym Instytutem Badań Rynkowych przeprowadzono badania nastawienia wobec reklam internautów z dwóch grup wiekowych: 14-29 lat oraz 16-49 lat.











