350 lat rozwoju przemysłu na wirtualnej wystawie

W ramach obchodów 350 rocznicy swojego powstania, Saint-Gobain inauguruje wirtualną wystawę “#SaintGobain350:”, która opowiada historię przemysłu przez pryzmat doświadczeń firmy, która działa na rynku nieprzerwanie od 350 lat www.saint-gobain350years.com.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Dostępna w całości w Internecie wystawa obejmuje ponad 700 eksponatów w różnej formie (archiwalnych dokumentów, fotografii, filmów, obiektów itp.) w przestrzeni dwu- i trzywymiarowej. Większość z nich pochodzi z archiwum Saint‑Gobain, publicznych archiwów, francuskiej biblioteki narodowej oraz ze zbiorów prywatnych.

Aby zobrazować historię Saint-Gobain jak najwierniej, firma zachęca wszystkich 

do wnoszenia wkładu w jej tworzenie. Aktualni i byli pracownicy, a także wszystkie inne osoby znajdujące się w posiadaniu  istotnych informacji i dokumentów mogą zamieszczać je drogą elektroniczną na stronie wystawy. Celem tego działania jest zgromadzenie różnych punktów widzenia na historię Saint-Gobain. Jest to również okazja, aby zebrać dodatkowe dokumenty do archiwum firmy.

Osoby, które chciałyby uzupełnić wystawę o posiadane materiały proszone są o wejście w zakładkę “Podziel się swoimi wspomnieniami i dokumentami.”

Co więcej, ekspozycja została skonstruowana w sposób przyjazny dla oglądającego. Dostęp do prezentowanych treści można uzyskać z kilku różnych punktów, tak aby każdy mógł zwiedzać wystawę pod kątem swoich zainteresowań oraz preferencji, np. historii firmy, historii branży czy poszczególnych okresów rozwoju przemysłu, których Saint-Gobain była zarówno świadkiem jak i aktywnym uczestnikiem.

Wystawa jest podzielona na kilka części, z których każda odnosi się do innego aspektu działalności firmy:

·         Oś czasu z 22 datami wyznaczającymi najważniejsze okresy w historii firmy.

·         Wykonana w technologii 3D rekonstrukcja fabryki luster Saint-Gobain ukazująca jej działalność w roku 1785.

·         Galeria innowacji prezentująca wkład Saint-Gobain w rewolucję architektoniczną i zmiany w budownictwie mieszkaniowym na przestrzeni lat

·         Galeria portretów osób będących ucieleśnieniem “ducha firmy”.

·          Sześć obszarów tematycznych na jakie podzielone zostało blisko 700 prezentowanych dokumentów (Procesy, produkty i badania naukowe, Od reklamy do marketingu, Saint-Gobain na świecie, Najważniejsze osiągnięcia, Świat pracy, Zarządzanie i strategia)

Aby podkreślić niezwykłą różnorodność Saint-Gobain i dotrzeć do jak największego grona odbiorców, wystawa dostępna jest w pięciu wersjach językowych (francuski, angielski, niemiecki, hiszpański i brazylijski portugalski).

“W tym roku z dumą obchodzimy 350. rocznicę powstania Saint-Gobain. Ten symboliczny kamień milowy traktujemy jako okazję, aby przypomnieć wszystkim naszą historię, najważniejsze osiągnięcia oraz pasję, która jest motorem naszego rozwoju od powstania firmy w 1665 roku. Nasza długa historia dowodzi jak ważna jest, szczególnie obecnie, długofalowa wizja. Dzięki rozwadze, elastyczności i determinacji, które zawsze cechowały naszą firmę, byliśmy w stanie dostosowywać się do zmian zachodzących na świecie, przezwyciężać przeszkody i stawiać czoła wyzwaniom. Jubileusz jest dla nas bodźcem do jej dalszego kultywowania. Zebrane tu eksponaty, pochodzące z archiwów Saint-Gobain zgromadzonych na przestrzeni 350 lat, pozwolą każdemu uzyskać wgląd w świadectwo naszej historii.” powiedział Pierre-André de Chalendar, Prezes i CEO Saint-Gobain

WYSTAWA NA CZEŚĆ CIĄGŁOŚCI HISTORII FIRMY OD ROKU 1665 ORAZ  ZACHODZĄCYCH W NIEJ ZMIAN 

Historia Saint-Gobain zaczyna się w roku 1665, kiedy to  król Ludwik XIV podpisał dokumenty zezwalające na powstanie Manufacture Royale des Glaces de Miroirs. Inicjatywa ta była wynikiem polityki gospodarczej Ministra Finansów Jeana-Baptiste Colberta, który postawił sobie za cel przezwyciężenie dominacji Wenecjan na rynku produkcji szkła.

Jednym z pierwszych przełomowych osiągnięć Francuzów było opracowanie nowatorskiej techniki produkcji szkła. Metoda odlewania umożliwiła przyspieszenie procesu produkcji oraz produkowanie szklanych tafli o długości przekraczającej metr – co w XVII wieku było imponującym osiągnięciem. Nowa metoda produkcji szybko rozwinęła się we Francji - - w 1692 roku w miejscowości Saint-Gobain powstała pierwsza fabryka nastawiona wyłącznie na produkcję szkła lanego. W stosunkowo krótkim czasie Francja nie tylko uniezależniła się od produktów z Wenecji, ale także znalazła się w gronie najważniejszych producentów szkła w Europie. Ukoronowaniem francuskich szklanych osiągnięć w XVII wieku jest słynna Galeria Zwierciadlana w Wersalu, ozdobiona siedemnastoma wysokimi lustrami wykonami przez rzemieślników Manufacture Royale des Glaces de Miroirs.

Kolejne okresy dywersyfikacji i reorientacji działalności wniosły swój wkład w obecny kształt Saint-Gobain, firmy, która pozostała wierna swojej  tradycyjnej branży, a jednocześnie posiada dziś niezwykle zróżnicowany portfel produktów, który czyni ją światowym liderem w sektorze Habitat.

Przemianom tym towarzyszyło silne dążenie do internacjonalizacji działalności. Firma Saint-Gobain systematycznie wkraczała na nowe rynki całego świata i obecnie prowadzi działalność przemysłową w 64 krajach.

To właśnie tę niezwykłą i różnorodną drogę rozwoju firmy prezentuje wirtualna wystawa. Drogę, obejmującą trzy i pół wieku, znaczoną sukcesami, a czasami również porażkami, oraz licznymi innowacjami. Zafascynuje ona każdego, kto interesuje się historią przedsiębiorczości, lub po prostu historią świata.

WYSTAWA „NA ŻYWO”: MOBILNE PAWILONY SAINT-GOBAIN

Wirtualna wystawa to kolejna atrakcja tegorocznych obchodów 350-lecia istnienia Grupy Saint-Gobain. Od stycznia po świecie „wędrują” Mobilne Pawilony, prezentujące innowacyjne osiągnięcia Grupy oraz jej wyjątkową wiedzę i doświadczenie w zakresie materiałów budowlanych. Są również odzwierciedleniem międzynarodowego wymiaru Grupy. Część paneli ściennych, tworzących konstrukcje, powstała w polskich zakładach Saint-Gobain w Pruszkowie. Od kwietnia Pawilony mogą podziwiać mieszkańcy São Paulo.  

O SAINT-GOBAIN

O SAINT-GOBAIN

W 2015 roku firma celebruje 350. rocznicę powstania, 350 powodów by wierzyć w przyszłość. Bazując na swoim doświadczeniu i potencjale innowacyjnym, Saint-Gobain, światowy lider na rynkach związanych z budownictwem, tworzy, produkuje i dystrybuuje materiały budowlane proponując innowacyjne rozwiązania będące odpowiedzią na kluczowe wyzwania naszych czasów: wzrost gospodarczy, oszczędność energii oraz ochrona środowiska. Grupa Saint-Gobain, której obroty w 2014 roku wyniosły 41 mld EUR, działa w 64 krajach świata i zatrudnia blisko 180 000 pracowników. W Polsce Grupa Saint-Gobain rozpoczęła swoją działalność przemysłową w 1994 roku. Saint-Gobain Polska posiada dziś 25 zakładów oraz około 60 punktów dystrybucji budowlanej. Grupa zatrudnia 6000 pracowników a jej obroty w Polsce w 2014 roku wyniosły ponad 3,9 miliarda PLN.

Więcej informacji na temat Saint-Gobain znaleźć można na stronach www.saint-gobain.com, www.saint-gobain.pl oraz na kontach Twitter @saintgobain i Facebook ”Odkryj Siebie z Saint-Gobain”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online