Nauka to sedno biznesowego modelu 3M, stanowiącego motor rozwoju nie tylko firmy, ale i poszczególnych pracowników. Każdego roku naukowcy 3M mogą przeznaczyć 15 procent swojego czasu – niemal dwa miesiące – na własne innowacyjne badania, które przekładają się na patenty stymulujące rozwój nauki. To z kolei ma bezpośredni wpływ na wzrost wartości firmy.
W 2014 r. 3M odnotowała rekordową sprzedaż w wysokości 32 mld dol. Kurs akcji zbliża się do najwyższego w historii poziomu, a wycena 3M niedawno przekroczyła 100 mld dol. W rzeczywistości w ciągu minionych trzech lat zarówno cena akcji, jak i rynkowa kapitalizacja 3M niemal się podwoiły.
- Sukces jest w dużej mierze zasługą scentralizowanego zarządzania, które opiera się na trzech kluczowych filarach – zarządzania portfelem, inwestowania w innowacje oraz przekształceniach biznesowych. Motorem innowacyjności i rozwoju jest nauka oraz umiejętność identyfikowania rozwiązań globalnych problemów – często zanim inni zauważą, że taka potrzeba w ogóle istnieje – mówi Sebastian Arana, Dyrektor Generalny 3M Poland.

Rokrocznie firma przeznacza na badania i rozwój nad nowymi produktami około 6-7 proc. swojego budżetu i rejestruje ponad 500 patentów. Tylko w 2014 roku wydała na ten cel ponad 1,7 mld dolarów. W tym samym roku 3M uzyskała 100 000 innowacyjnych patentów. Obecnie firma zatrudnia 90 000 pracowników w 70 krajach, obsługując klientów z ponad 200 państw. Teraz chce, aby świat dowiedział się, jak zmienia ludzkie życie.
Aby wzmocnić więź między nauką a sukcesem biznesowym, 3M wprowadza do Polski nową odsłonę marki - 3M Science. Applied to Life.™ Skupia się ona na dostarczaniu skutecznych rozwiązań globalnych problemów. Nauka to tylko nauka – dopóki nie znajdzie zastosowania w życiu. 3M zamierza zaspokoić globalną potrzebę zwiększania jakości życia.
Dlatego w ramach nowej odsłony marki przez cały wrzesień w Polsce będzie realizowana kampania, promująca dwa rozwiązania 3M - półmaskę filtrującą 3M™ Aura™ oraz ziarno ścierne Cubitron™ II.

Nowe pozycjonowanie ma wzmocnić obecność 3M w środowiskach zawodowych i prywatnych dostarczając rozwiązania poprawiające jakość życia w wielu dziedzinach. Przykładem są szklane mikrosfery 3M™ Glass Bubbles w samochodach, stetoskop Litmann® z funkcją Bluetooth w gabinecie lekarskim, folia odblaskowa Scotchlite™, która zapewnia bezpieczeństwo na drodze, czy technologie zwiększające poziom jasności ekranów w urządzeniach elektronicznych.
- Miarą ludzkiego postępu są często pojedyncze, pionierskie zdarzenia. Jednak nauka stosowana przez firmy takie jak 3M – we wszystkich aspektach życia – regularnie prowadzi do kolejnych przełomów. To właśnie 3M Science. Applied to Life.™ – dodaje Sebastian Arana, Dyrektor Generalny 3M Poland.
Nowa odsłona marki ma wywołać dyskusję, która zmieni tradycyjne postrzeganie firmy. Kampania będzie realizowana w mediach tradycyjnych oraz internetowych poprzez reklamę i filmy video, działania komunikacyjne, a także reklamę outdoorową w całej Polsce. Odświeżona została także strona internetowa www.3M.pl, na której będzie można znaleźć przykłady naukowych rozwiązań 3M.

dostarczył
infoWire.pl











