3M Science. Applied to Life.™, czyli nauka źródłem sukcesu 3M.

Nieliczne firmy są tak konsekwentnie sprofilowane i wywierają tak głęboki wpływ na nasze codzienne życie, jak 3M. Obecnie jedna trzecia przychodów amerykańskiego giganta pochodzi ze sprzedaży produktów wprowadzonych na rynek w ciągu ostatnich pięciu lat. To oznacza, że 3M wie, kiedy i gdzie skupić znaczne wydatki na badania i rozwój.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Nauka to sedno biznesowego modelu 3M, stanowiącego motor rozwoju nie tylko firmy, ale i poszczególnych pracowników. Każdego roku naukowcy 3M mogą przeznaczyć 15 procent swojego czasu – niemal dwa miesiące – na własne innowacyjne badania, które przekładają się na patenty stymulujące rozwój nauki. To z kolei ma bezpośredni wpływ na wzrost wartości firmy.

W 2014 r. 3M odnotowała rekordową sprzedaż w wysokości 32 mld dol. Kurs akcji zbliża się do najwyższego w historii poziomu, a wycena 3M niedawno przekroczyła 100 mld dol. W rzeczywistości w ciągu minionych trzech lat zarówno cena akcji, jak i rynkowa kapitalizacja 3M niemal się podwoiły.

- Sukces jest w dużej mierze zasługą scentralizowanego zarządzania, które opiera się na trzech kluczowych filarach – zarządzania portfelem, inwestowania w innowacje oraz przekształceniach biznesowych. Motorem innowacyjności i rozwoju jest nauka oraz umiejętność identyfikowania rozwiązań globalnych problemów – często zanim inni zauważą, że taka potrzeba w ogóle istnieje – mówi Sebastian Arana, Dyrektor Generalny 3M Poland.

Rokrocznie firma przeznacza na badania i rozwój nad nowymi produktami około 6-7 proc. swojego budżetu i rejestruje ponad 500 patentów. Tylko w 2014 roku wydała na ten cel ponad 1,7 mld dolarów. W tym samym roku 3M uzyskała 100 000 innowacyjnych patentów. Obecnie firma zatrudnia 90 000 pracowników w 70 krajach, obsługując klientów z ponad 200 państw. Teraz chce, aby świat dowiedział się, jak zmienia ludzkie życie.

Aby wzmocnić więź między nauką a sukcesem biznesowym, 3M wprowadza do Polski nową odsłonę marki - 3M Science. Applied to Life.™ Skupia się ona na dostarczaniu skutecznych rozwiązań globalnych problemów. Nauka to tylko nauka – dopóki nie znajdzie zastosowania w życiu. 3M zamierza zaspokoić globalną potrzebę zwiększania jakości życia.

Dlatego w ramach nowej odsłony marki przez cały wrzesień w Polsce będzie realizowana kampania, promująca dwa rozwiązania 3M - półmaskę filtrującą 3M™ Aura™ oraz ziarno ścierne Cubitron™ II.

Nowe pozycjonowanie ma wzmocnić obecność 3M w środowiskach zawodowych i prywatnych dostarczając rozwiązania poprawiające jakość życia w wielu dziedzinach. Przykładem są szklane mikrosfery 3M™ Glass Bubbles w samochodach, stetoskop Litmann® z funkcją Bluetooth w gabinecie lekarskim, folia odblaskowa Scotchlite™, która zapewnia bezpieczeństwo na drodze, czy technologie zwiększające poziom jasności ekranów w urządzeniach elektronicznych.

- Miarą ludzkiego postępu są często pojedyncze, pionierskie zdarzenia. Jednak nauka stosowana przez firmy takie jak 3M – we wszystkich aspektach życia – regularnie prowadzi do kolejnych przełomów. To właśnie 3M Science. Applied to Life.™ – dodaje Sebastian Arana, Dyrektor Generalny 3M Poland.

Nowa odsłona marki ma wywołać dyskusję, która zmieni tradycyjne postrzeganie firmy. Kampania będzie realizowana w mediach tradycyjnych oraz internetowych poprzez reklamę i filmy video, działania komunikacyjne, a także reklamę outdoorową w całej Polsce. Odświeżona została także strona internetowa www.3M.pl, na której będzie można znaleźć przykłady naukowych rozwiązań 3M.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"