W okresie od 9 do 15 stycznia 2017 roku, najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego poniedziałkowy odcinek oglądało 6,46 mln widzów, co przełożyło się na 38,48 proc. udziału w rynku telewizyjnym - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu był „Teleexpress” TVP1, który 15 stycznia obejrzało 5,98 mln widzów (40,60 proc. udziału). Była to druga najchętniej oglądana pozycja programowa w zeszłym tygodniu.
Z kolei najpopularniejsze „Fakty” TVN zgromadziły 3,76 mln widzów (emisja 9 stycznia; 5. pozycja). 3,68 mln oglądających miały pokazane 15 stycznia konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 (6. pozycja).
Trzecie miejsce wśród hitów zajęła transmisja niedzielnego konkursu w skokach narciarskich. Drugie zawody z Wisły śledziło średnio 5,70 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 40,60 proc. udziału. Z danych telemetrycznych udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez TVP wynika, ze sobotni konkurs w Jedynce śledziło 5,45 mln osób (40,4 proc. udziału).

Tuż za podium znalazła się telenowela „Barwy szczęścia” TVP2 (3,77 mln widzów; 22,49 proc. udziału; emisja 9 stycznia).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był tutaj serial „M jak miłość”, który oglądało średnio 2,14 mln osób (30,94 proc. udziału).
Drugie miejsce zajął niedzielny konkurs skoków w Wiśle (1,87 mln widzów; 33,69 proc. udziału), a podium uzupełnia „Teleexpress” (1,86 mln widzów; 33,52 proc. udziału).
W czołowej piątce znajdują się jeszcze film „Pojutrze” (1,59 mln; 24,99 proc.) oraz kulisy „M jak miłość” (1,35 mln; 20,36 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Udział TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,12 pkt. proc. do 11,53 proc. Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie poszedł do góry o 0,08 pkt. proc. do 10,61 proc. Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji wyniósł 9,24 proc., po wzroście o 0,21 pkt. proc. Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 8,63 proc. (do góry o 0,62 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 38,98 proc. do 40,01 proc.
Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN24, który awansował z miejsca szóstego (4,48 proc.; do góry o 0,72 pkt. proc.). Udany tydzień zaliczyło również konkurencyjne TVP Info (4,12 proc.; + 0,50 pkt. proc.). Stacja ta awansowała z 7. na 6. lokatę.
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był Polsat. Stacja ta zwiększyła swój udział o 0,51 pkt. proc. do 12,71 proc. Drugie miejsce zajął TVN, którego wynik uplasował się na poziomie 11,76 proc., po wzroście udziału o 0,19 pkt. proc.
Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Jedynka (do góry o 0,05 pkt. proc. do 7,98 proc.) i Dwójka (+ 1,22 pkt. proc. do 7,74 proc.).
W grupie wiekowej 16-59 na pozycji lidera oglądalności też znalazł się Polsat (do góry o 0,28 pkt. proc. do 12,16 proc.).











