5 lat programu Start do Kariery

5 raportów, 12 tysięcy uczniów przeszkolonych z zakresu efektywnego wchodzenia na rynek pracy w ramach 350 warsztatów i wizyt studyjnych – to rezultaty programu Start do Kariery, prowadzonej od 2014 roku kampanii społecznej Gumtree Polska. Tegoroczna, piąta edycja kończy się konkursem, w którym wybrani studenci oraz uczniowie szkół branżowych, zawodowych, liceum czy technikum z własnymi pomysłami na biznes walczyli o wsparcie ich realizacji kwotami do 15 tys. zł.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Z pomocą ośrodków badawczych, firma Gumtree Polska rokrocznie w ramach programu Start do Kariery, przyglądała się różnym aspektom rynku pracy. Tegoroczny raport Aktywni+ Praca w życiu, życie w pracy wykazał, że 78% pracujących Polaków uważa, że granice między życiem prywatnym i zawodowym powoli się zacierają, a 48% z nich zauważa to zjawisko w swoim życiu. Raport Aktywni+ Przyszłość rynku pracy 2017 pokazał z kolei, że w Polsce zagrożonych automatyzacją jest średnio 40% miejsc pracy oraz że kompetencje cyfrowe są kluczowe dla sukcesu zawodowego w nowych realiach cyfrowej gospodarki.

Podczas pierwszych edycji programu Gumtree Polska przyglądało się perspektywom i ścieżkom zawodowym uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz techników oraz ich oczekiwaniom względem rynku pracy. W badaniach do raportów Aktywni+ Absolwentki z fachem w ręku 2016 oraz Aktywni+ Młodzi Fachowcy na Rynku Pracy 2015 większość pytanych absolwentów i absolwentek rozważało założenie własnej działalności gospodarczej. W dodatku młode „fachowczynie” chętnie korzystały z nowych technologii – aż 53% z nich przyznało, że ogląda filmy instruktażowe na serwisach typu YouTube, a 41% czyta blogi tematyczne, żeby poszerzać swoją wiedzę.

– Wiele młodych osób poszukuje pierwszych prac, sezonowych czy dorywczych, właśnie za pośrednictwem Gumtree.pl. Postanowiliśmy zbadać, z jakimi problemami mierzą się w momencie rozpoczynania kariery zawodowej i wesprzeć ich wysiłki kampanią Start do Kariery – wyjaśnia Katarzyna Merska, koordynator ds. komunikacji Gumtree Polska i pomysłodawczyni kampanii społecznej Start do Kariery.

Spośród ponad 100 zgłoszeń do konkursu „Wygraj swój Start do Kariery”, kończącego tegoroczną odsłonę programu, jurorzy wybrali dwie osoby, z których każda zdobyła nagrody o łącznej wartości do 15 tys. zł. Aby wziąć udział w konkursie, należało opisać i umotywować swój pomysł na biznes w formie tekstu lub filmu, a także wypełnić formularz szablonu biznesowego, dostępny na stronie internetowej konkursu. Zwycięzcami zostali: licealista Bartłomiej Rzepecki, który wraz ze swoim kolegą chce mieć w przyszłości firmę zajmującą się programowaniem narzędzi do nauki przedmiotów ścisłych oraz studentka Aleksandra Kuta, która stworzyła projekt zajmujący się personalizacją ubrań.

– Początki drogi zawodowej są zawsze ciężkie, dlatego też chcemy, żeby zwycięzcy, którzy są młodymi, uczącymi się wciąż ludźmi, mogli realizować swoje pasje i związane z nimi plany, nie martwiąc się o koszty ponoszone z myślą o przydatnym kursie, lepszym sprzęcie czy potrzebnym programie komputerowym. Poziom konkursu był niezwykle wysoki, większość zgłoszeń prezentowała nowatorskie, przemyślane i dopracowane pomysły na firmy. Wśród tylu zdolnych i przedsiębiorczych osób wybranie zwycięzców nie było łatwe – dodaje Katarzyna Merska.

Start do Kariery to realizowana cyklicznie, od 2014 roku, kampania społeczna Gumtree.pl, której celem jest dotarcie do młodych ludzi i pomoc im w odnalezieniu satysfakcjonującej pracy w przyszłości. W ramach pięciu lat Startu do Kariery odbył się między innymi cykl warsztatów kariery, wizyty studyjne w firmach, eventy, na których młodzież miała okazję spotkać się z przedstawicielami zawodów przyszłości, a także narzędzia networkingowe.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"