2 mln widzów opolskiego festiwalu. TVP1 liderem rynku

Tegoroczny festiwal w Opolu w TVP1 i TVP Polonia oglądało średnio 1,98 mln widzów. Jedynka w czasie transmisji imprezy była zdecydowanym liderem rynku. Najwięcej widzów zgromadził koncert „Od Opola do Opola”. Wpływy z reklam wyniosły 6,09 mln zł - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
2 mln widzów opolskiego festiwalu. TVP1 liderem rynku
Amfiteatr w Opolu; fot. TVP

Hitem niedziela

Średnia widownia trzech głównych dni muzycznej imprezy wyniosła w Jedynce 1,89 mln osób. Przełożyło się to na 20,73 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 15,01 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 16,20 proc. w grupie 16-59. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na antenie TVP Polonia 55. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej Opole 2018 śledziło dodatkowo 91 tys. widzów, co dało tej stacji odpowiednio 1,01 proc., 1,18 proc. i 1,22 proc. udziału.

Łączna widownia festiwalu na obu antenach wyniosła 1,98 mln osób (odpowiednio 21,74 proc., 16,19 proc. i 17,42 proc. udziału).

grafika

Największą popularnością w TVP1 festiwal cieszył się trzeciego dnia, kiedy odbyły się koncerty „Od Opola do Opola” i „Piosenka ci nie da zapomnieć”. Transmisję tych występów śledziło średnio 2,07 mln widzów (odpowiednio 21,35 proc., 14,45 proc.  i 16,41 proc. udziału).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/opole-2018-przeboj-na-mundial-i-debiuty-kto-wygral-jaka-ogladalnosc-jacek-kurski-sie-chwali-dziennikarze-krytykuja,7171440618408065a ##

Drugi dzień festiwalu, gdy w Opolu odbywały się dwa koncerty - „Premiery” i „Ja to mam szczęście”, oglądało 1,81 mln widzów przy udziałach na poziomie 18,39 proc., 11,81 proc. i 13,29 proc.

Z kolei transmisje z dwóch piątkowych koncertów - „Przebój na Mundial” (przerwanego przez mecz towarzyski Polscha-Chile, który oglądało 5,62 mln osób) i „Debiuty” - zgromadziły 1,74 mln widzów (odpowiednio 23,10 proc., 20,34 proc. i 19,84 proc. udziału).

grafika

Na antenie TVP Polonia największą popularnością 54. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej również miał trzeciego dnia. Wówczas koncerty śledziło 115 tys. widzów.

grafika

Spośród poszczególnych koncertów (dane udostępnione przez Mediacom) największą popularnością w TVP1 cieszyła się transmisja z „Od Opola do Opola”, która odbyła się trzeciego dnia o godz. 20.20. Relację z tego widowiska śledziło średnio 2,66 mln widzów, co dało stacji 19,91 proc. udziału. Przynajmniej przez 1 minutę koncert ten śledziło 7,09 mln widzów.

grafika

„Od Opola do Opola” było również hitem w TVP Polonia - na antenie tej stacji relacja miała średnio 145 tys. oglądających.

grafika

Telewizja Polska pochwaliła się również wynikami oglądalności Opola 2018, które są mierzone przez Netię w czasie rzeczywistym (dane w trybie online z tego pomiaru natychmiast trafiają do nadawców). Według tych danych pomeczową część piątkowego „Przeboju na Mundial” w TVP1 śledziło 4,2 mln widzów, a „Debiuty” - 2,4 mln (mecz zainteresował 7,51 mln osób).

Sobotnie „Premiery” na antenie Jedynki miały średnio 2,85 mln widzów, a koncert piosenki literackiej i kabaretowej - 2 mln.

Jacek Kurski pochwalił się również niedzielnymi wynikami Netii dla TVP1. Widowisko „Od Opola do Opola” miało średnio 3,3 mln widzów, a koncert przebojów 100-lecia obejrzało prawie 2 mln widzów.

Opole straciło widzów, ale wzrosły udziały

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ilu-widzow-oglada-tvp-info-a-jaka-jest-ogladalnosc-tvn24-w-maju-2018-w-tvp-info-plansza-z-liderem,7171440060352641a ##

Analizując wyniki oglądalności KFPP w Opolu z ostatnich 14 lat z samej TVP1 wynika, że tegoroczna edycja miała zdecydowanie najmniej widzów. Największą popularnością koncerty cieszyły się w 2005 roku - śledziło je wtedy średnio 4,30 mln widzów.

grafika

Podczas nadawania transmisji z tegorocznych opolskich koncertów TVP1 nadal była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął Polsat, którego udział wyniósł 7,75 proc. Dalej uplasowały się takie stacje jak: TVN (7,67 proc.) i TVP2 (3,47 proc.).

Również wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Jedynka miała wyraźną przewagę nad konkurencją.

grafika

Cennikowe wpływy z reklam nadanych wokół opolskich koncertów i wejść studyjnych w TVP1 i TVP Polonia wyniosły 6,09 mln zł. Przed rokiem były one niższe - uplasowały się na poziomie 5,20 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

55. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu miał niższą widownię niż pokazywany przez Polsat pod koniec maja br. konkurencyjny SuperHit Festiwal, który oglądało 2,49 mln widzów przy udziale w grupie 4+ na poziomie 20,86 proc., w 16-49 - 22,45 proc., a w 16-59 - 21,92 proc.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu