69. rocznica Powstania Warszawskiego w social media. Infografika od K2 Social.

Tegoroczna rocznica Powstania Warszawskiego była mocno komentowana przez użytkowników mediów społecznościowych. Zespół K2 Social przygotował infografikę ilustrującą obecność wątków związanych z Powstaniem w mediach społecznościowych. Dane dostarczyły firmy Brand24 i Sotrender.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

#Powstanie na Facebooku

Informacje dotyczące Powstania generowane przez użytkowników Facebooka oscylowały wokół konkretnych fraz, często zapisywanych z wykorzystaniem hashtagów. Do najpopularniejszych należały: #powstaniewarszawskie oraz #1944pl. Postem, który najbardziej zaangażował użytkowników polskiego Facebooka była grafika umieszczona przez Muzeum Powstania Warszawskiego (http://goo.gl/vYfQnC). Post wygenerował 3055 polubień oraz 4778 udostępnień i 68 komentarzy. W uczczenie Powstania zaangażowało się 463 fanpage.

Według wyników badań Sotrender najwięcej postów zostało umieszczonych w godzinach porannych, między godziną 8.00 a 9.00. Kolejne apogeum przypadło na godzinę 17.00 (godzinę „W”). W komunikacji fanpages dominowały posty graficzne i zawierające linki. Mniej popularne były posty video i statusy tekstowe.

Informacje na temat Powstania Warszawskiego pojawiały się również w anglojęzycznych mediach społecznościowych. Tylko 1 sierpnia pojawiło się 1084 wątki odnoszące się do Powstania. 483 wątki odnosiły się do opublikowanego na YouTube filmu „There is a city” (http://goo.gl/Pw1Oc).

Szacowanie parametrów dyskusji w mediach społecznościowych bazuje na wynikach monitoringu Brand24, a następnie oszacowaniu udziału dyskusji w części publicznej do całości dyskusji (z uwzględnieniem zamkniętych profili prywatnych, jak i ograniczeń w udostępnianiu danych przez poszczególne media społecznościowe). Z analizy przygotowanej przez Brand24 wynika, że szacowana liczba wpisów dotyczących Powstania oscylowała wokół 50 tys. informacji, co zapewniło zasięg ok. 6,1 mln użytkowników.

W analizie przygotowanej przez Sotrender wzięto pod uwagę 8274 fanpage’y, w tym 3729 komercyjne.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online