Średnia widownia pierwszych dwunastu odcinków czwartego sezonu telenoweli „Korona królów”, wyemitowanych w okresie od 31 sierpnia do 17 września 2020 roku wyniosła 882 tys. osób.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 8,93 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 3,51 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 4,68 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Produkcja emitowana jest od poniedziałku do czwartku o godz. 18.30.
Najwięcej widzów przyciągnął odcinek produkcji pokazany 17 września. Śledziło go średnio 1,02 mln osób.

Względem początku trzeciej serii emitowanej jesienią ub.r. „Korona królów” straciła 90 tys. widzów. Średnia widownia cyklu w okresie od 9 do 26 września 2019 roku wyniosła 1,13 mln osób, co dało TVP1 odpowiednio 10,35 proc., 5,50 proc. i 6,14 proc. udziału.
Z danych telemetrycznych wynika, że TVP1 w czasie emisji czwartego sezonu „Korony królów” zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym w grupie 4+. Pierwszy wśród czterech głównych stacji telewizyjnych w tym czasie jest TVN (11,74 proc.; „Ukryta prawda”), drugi - Polsat (9,68 proc.; „Pierwsza miłość” i początek „Wydarzeń”), a czwarta - TVP2 (7,48 proc.; gł. „Va banque”).
Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Jedynka wypada najsłabiej na tle tzw. „wielkiej czwórki”.












