92 proc. dziennikarzy korzysta przy pracy z social media, spada zaufanie

92 proc. dziennikarzy korzysta z mediów społecznościowych, ale darzy je mniejszym zaufaniem niż rok temu - wynika z badania Millward Brown.

km
km
Udostępnij artykuł:

Więcej niż dziewięciu na dziesięciu dziennikarzy korzysta z serwisów social media zarówno prywatnie, jak i zawodowo.

W ciągu ostatnich 3 lat bardzo dynamicznie wzrósł odsetek dziennikarzy korzystających z mediów społecznościowych w pracy: z 77 proc. w 2012 roku do 92 proc. w roku bieżącym.

grafika

Jednocześnie w porównaniu z ubiegłymi latami media społecznościowe zanotowały spadek zaufania. W 2012 roku 40 proc. dziennikarzy uznawało social media za wiarygodne, podczas gdy tegoroczne badania wskazują, że grupa ta zmniejszyła się do 33 proc. Wśród badanych tylko 9 proc. uznaje dane pochodzące z mediów społecznościowych za niewiarygodne. Największe zaufanie do mediów społecznościowych posiadają młodzi dziennikarze w grupie do 25. roku życia (44 proc.), a najmniejsze - redaktorzy powyżej 55. roku życia (16 proc.).

Badanie zostało zrealizowane przez agencję Multi Communications wspólnie z Millward Brown oraz Instytutem Monitorowania Mediów na przełomie kwietnia i maja 2014 r. na grupie 264 dziennikarzy reprezentujących różne typy mediów, o zróżnicowanej tematyce, zasięgu oraz częstotliwości.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji