Informacje o tym, że Accenture wycofa się z działalności audytorskiej potwierdził rzecznik firmy. Ma to nastąpić z końcem tzw. roku obrotowego, który przypada na koniec sierpnia. - W ramach planu będzie współpracować z naszymi klientami w tym obszarze, by do tego czasu wywiązać się z dotychczasowych zobowiązań – powiedział.
Audytem mediów zajmowała się firma Accenture Media Management. To niewielka spółka zatrudniająca kilkadziesiąt osób.
Jej siostrzana spółka Accenture Interactive ma z kolei ok. 10 mld dolarów przychodów rocznie i w ostatnim czasie dynamicznie się rozwija, głównie dzięki akwizycjom – ostatnio przejęła agencję Droga5 oraz agencję Bow Arrow. Przez to coraz silniej konkuruje na rynku reklamowym z innymi agencjami, które niejednokrotnie Accenture Media Management kontrolowała.
Konkurencyjne firmy twierdzą, że to konflikt interesów szczególnie od momentu, w którym Accenture Interactive zaczęła zajmować się programmatic buyingiem i planowaniem mediów w 2018 roku.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/accenture-z-43-2-mld-dolarow-rocznych-przychodow-ponad-8-7-mld-z-dzialalnosci-marketingowej-wyniki-przychody-zysk,7170833197352577a ##
Obecni pracownicy Accenture Media Management mają zostać przeniesieni do Accenture Interactive. Sam Tomlinson, partner odpowiedzialny za marketing w firmie konsultingowej PwC, która bezpośrednio konkuruje z Accenture Media Management powiedział: - Jestem pewien, że Accenture prowadził audyty w mediach w oderwaniu od działalności Accenture Interactive, ale konkurencyjne agencje są do tego sceptycznie nastawione, dlatego decyzja o zrezygnowaniu z tej działalności nie jest dla nas niespodzianką.











