Od stycznia do czerwca br. tradycyjne media (bez internetu) zarobiły na reklamach 14,3 mld zł, o 3,5 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem 2014 roku - wynika z danych cennikowych Kantar Media.
Będąca największym reklamodawcą firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska w tym okresie zwiększyła nakłady na promocje swoich marek o 31,2 proc., do 819,3 mln zł. Wydała ponad dwa razy więcej niż plasujący się tuż za nią Orange Polska i ponad trzykrotnie więcej niż Kino Świat. Orange przeznaczył na wsparcie swoich produktów 316,9 mln zł (wzrost o 7,2 proc.), a Kino Świat - 258,2 mln zł (spadek o 10,6 proc.).
Więcej na reklamy niż rok wcześniej przeznaczyli też Unilever Polska i Lidl Polska. Pierwszy marketer zwiększył wydatki o 26,3 proc. (do 225,8 mln zł), a drugi - o 7,6 proc. (do 252,8 mln zł).

Nieznacznie - o 1,7 proc., do 187,7 mln zł - wzrosły nakłady na reklamę operatora sieci komórkowej Play, spółki P4.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wzrosly-wydatki-reklamowe-w-radiu-i-magazynach-zmalaly-w-gazetach-i-telewizji ##
Inwestycje na promocję w mediach tradycyjnych ograniczyły natomiast m.in. koncerny Procter & Gamble Polska (o 33,7 proc., do 164,2 mln zł) i L’Oreal Polska (o 3,4 proc., do 166 mln zł).
Z tegorocznego zestawienia dziesięciu największych reklamodawców w pierwszej połowie br. wypadły firmy USP Zdrowie i Ferrero Polska. Ich miejsca w czołówce zajęły Volskwagen Group Polska i Nestle Polska.











