Agencja Bardzo z większymi przychodami i zyskiem w 2017 roku, zatrudnia tylko 2 osoby

Agencja reklamowa Bardzo zwiększyła w ub.r. przychody o 9 proc., do 10,07 mln zł. Jej zysk netto był wyższy od wyniku na koniec 2016 roku o 57 proc. Na etacie pracują w niej tylko dwie osoby, których wynagrodzenia w 2017 roku wzrosły do 184,08 tys. zł. O 85 proc. spadły z kolei w ub.r. koszty związane z wypłatą wynagrodzeń z tytułów umów cywilno-prawnych.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Agencja Bardzo z większymi przychodami i zyskiem w 2017 roku, zatrudnia tylko 2 osoby
fot. Shutterstock.com

Wpływy agencji Bardzo ze sprzedaży usług wyniosły na koniec 2017 roku 10,07 mln zł. Były wyższe w stosunku do roku 2016 o 9 proc. (9,24 mln zł).

grafika

Spółka zwiększyła też koszty z działalności operacyjnej – o 4,3 proc. w skali roku: z 8,46 mln zł w 2016 roku do 8,82 mln zł w ub.r.Najwięcej stanowiły w nich wydatki na tzw. usługi obce – 8,06 mln zł (wobec 7,38 mln zł rok wcześniej).

W 2017 roku spadły znacząco wypłaty wynagrodzeń – z 862,06 tys. zł w 2016 roku do 452,75 zł w ub.r.  Nie było to jednak skutkiem zmniejszenia liczby zatrudnionych na stałe w agencji osób. Ta pozostała bez zmian - agencja ma 2 etatowych pracowników.

O 85 proc. spadły wynagrodzenia z tytułu umów cywilnoprawnych, na podstawie których Bardzo zatrudnia pracowników przy realizacji zleceń i projektów. W ub.r. spółka przeznaczyła na nie 94,67 tys. zł, a rok wcześniej – 648,74 tys. zł.

Wypłata wynagrodzeń dla pracowników etatowych wzrosła z blisko 111 tys. zł w 2016 roku do 184,1 tys. zł w 2017 roku. Wzrosło też wobec 2016 roku wynagrodzenie członka zarządu, czyli Huberta Stadnickiego, prezesa agencji – z 102,3 tys. zł do 126 tys. zł.

Spółka zwiększyła rok do roku zysk ze sprzedaży – o 59,2 proc., do 1,25 mln zł. Zysk z działalności operacyjnej wzrósł w tym okresie o 57,7 proc., do 1,23 mln zł.

Udało się też wypracować zysk netto. Wynik 997,12 tys. zł na koniec 2017 roku był wyższy względem roku 2016 o 57 proc. Podobnie jak rok wcześniej zdecydowano, że kwota ta zostanie przeznaczona na kapitał rezerwowy.

Wśród klientów agencji Bardzo są: Allegro, Tymbark (Maspex Wadowice) i Tyskie (Kompania Piwowarska). W czerwcu br. agencja obroniła w przetargu obsługę tego ostatniego brandu i kontynuuje współpracę rozpoczętą w 2016 roku. Nowy kontrakt obowiązuje do końca 2020 roku

Dyrektorem zarządzającym agencji jest Bartłomiej Nowak.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"