Agencja Gong: przychody 11 proc. w górę, 2,9 mln zł zysku

Agencja reklamowa Gong (należąca do holdingu Group One) w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 11 proc. do 21,63 mln zł oraz zysku netto z 1,54 do 2,86 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Agencja Gong: przychody 11 proc. w górę, 2,9 mln zł zysku

Przychody krajowe agencji Gong zmniejszyły się z 14,54 do 13,16 mln zł, natomiast wpływy z zagranicy wzrosły z 4,93 do 8,47 mln zł.

Wpływy od innych firm należących do Group One poszły w górę z 293,5 do 892,8 tys. zł. Na zeszłoroczną kwotę złożyło się przede wszystkim 621,3 tys. zł od Salestube, 160,9 tys. zł od Value Media, 83,6 tys. zł od Change/Serviceplan i 27 tys. zł od Mediaplus Warsaw.

Wśród klientów agencji Gong są m.in. marki Tyskie i Książęce (należące do Kompanii Piwowarskiej), dla których zajmuje się komunikacją w internecie. W ub.r. dla Tyskiego współtworzyła kolejne kampanie z serii „Przejdźmy na Ty” (m.in. akcję z udziałem Wojciecha Manna i reklamy wariantu bezalkoholowego Tyskiego z Krzysztofem Hołowczycem), a dla drugiej reklamy o „Książęcym świecie piw”.

Gong pracuje również dla ING Banku Śląskiego, marki wafelków Grześki (współtworzyła jej kampanię „Drobne grzeszki”) oraz batonów Wanted i wafli Dare (produkowanych przez  ETi European Food Industries).

Koszty 3 proc. w górę

Wydatki operacyjne agencji w ub.r. wyniosły 18,04 mln zł, co wobec 17,47 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 3,3 proc. Zdecydowaną większość stanowią koszty usług obcych, które poszły w górę z 11,88 do 12,07 mln zł.

Natomiast nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 4,24 do 4,34 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze zmalały z 800,3 do 747 tys. zł.

W ub.r. średnie zatrudnienie w firmie wynosiło 46,58 etatów, wobec 49,35 rok wcześniej. Po wybuchu epidemii holding Group One we wszystkich swoich spółkach zależnych zamroził 15 proc. wynagrodzeń na sześć miesięcy. Zaległe pieniądze wypłacono pracownikom w czerwcu i lipcu br.

Wydatki na zużycie materiałów i energii wzrosły z 220,9 do 307,3 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe poszły w dół z 257,8 do 141,6 tys. zł.

Po wybuchu epidemii agencja nie otrzymała żadnego wsparcia z tarczy antykryzysowych czy tarczy finansowej PFR, skorzystała natomiast z gwarancji de minimis od Banku Gospodarstwa Krajowego o wartości nominalnej 1,2 mln zł.

2,86 mln zł zysku na dywidendę

Dużo wyższa dynamika przychodów niż kosztów przełożył się na wyraźny wzrost zyskowności agencji. Zysk sprzedażowy poszedł w górę z 2 do 3,59 mln zł, zysk operacyjny - z 2,01 do 3,61 mln zł, a zysk netto - 1,54 do 2,86 mln zł.

Od sześciu lat większościowym udziałowcem Gong jest holding Group One, ma 51 proc. udziałów agencji. Po 22,8 proc. należy do jej menedżerów: członkini zarządu Agnieszki Gołębiewskiej i dyrektora kreatywnego Bartosza Gołębiewskiego, a 3,4 proc. do prokurenta Adama Nieszporka.

Wspólnicy zdecydowali, że zysk netto z ub.r. w całości otrzymają jako dywidendę.

Na koniec ub.r. agencja w kasie i na rachunkach bankowych miała 14,45 mln zł, wobec 10,83 mln zł rok wcześniej.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji