Agencja Havas Warsaw miała 25,7 mln przychodu i 1,68 mln zł zysku w 2018 roku

Wpływy sprzedażowe agencji reklamowej Havas Warsaw wzrosły w 2018 roku wobec roku 2017 o 10,08 mln zł, do 25,71 mln zł. Nie udało się jednak osiągnąć wyższego w skali roku zysku, który finalnie zmalał o 270 tys. zł, do 1,68 mln zł.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Agencja Havas Warsaw miała 25,7 mln przychodu i 1,68 mln zł zysku w 2018 roku
fot. Shutterstock.com

Agencja Havas Warsaw zamknęła 2018 rok wpływami ze sprzedaży usług w wysokości 25,71 mln zł, wyższymi od przychodów w 2017 roku o 10,08 mln zł.

Niemal o tyle samo - bo o 10,31 mln zł - wzrosły koszty działalności operacyjnej: z 13,27 mln zł w 2017 roku do 23,58 mln zł w 2018 roku.

Na usługi obce agencja wydała 20,71 mln zł (wobec 10,89 mln zł rok wcześniej), a na wynagrodzenia przeznaczyła 2,17 mln zł (wobec 1,84 mln zł).

Liczba etatowych pracowników wzrosła rok do roku z 16 do 19 osób. Wynagrodzenie zarządu (prezesem jest Dorota Mazur, a drugim członkiem zarządu - Antoni Kolendowski) wynosiło w 2018 roku 420 tys. zł, czyli 51,9 tys. zł mniej niż rok wcześniej.

grafika

Zysk ze sprzedaży zmalał z 2,35 mln zł w 2017 roku do 2,13 mln zł w 2018 roku. Mniejszy był też zysk z działalności operacyjnej – wyniósł 2,11 mln zł (wobec 2,43 mln zł w 2017 roku).

Zysk netto spadł z 1,95 mln zł w 2017 roku do 1,68 mln zł w ub.r.

1,95 mln zł zysku z 2017 roku agencja postanowiła przeznaczyć na pokrycie strat z lat wcześniejszych – ich skumulowana kwota w latach 2014-2016 wynosiła 1,91 mln zł). Z kolei 1,68 mln zł zysku z 2018 roku przeznaczono na wypłatę dywidendy.

Władze Havas Warsaw informują w sprawozdaniu złożonym do KRS, że w 2018 roku agencja pozyskała kilku znaczących kluczowych klientów (ich nazw jednak nie podają) oraz rozszerzyła współpracę i wachlarz usług obecnym klientom.

Priorytetem na 2019 rok jest utrzymanie tendencji wzrostowej poprzez rozbudowę zespołów i kompetencji co ma pomóc pozyskać nowych klientów, poszerzyć zakres usług oraz rozszerzanie współpracy z obecnymi klientami.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/grupa-havas-strategia-havas-village-integruje-kompetencje-poszczegolnych-agencji,7171065643701889a ##

Na początku lipca br. agencja wygrała przetarg na dwuletnią współpracę Polskiej Grupy Energetycznej w zakresie reklamy ATL i BTL – będzie pracować razem z agencjami K2 i The Digitals. Havas Warsaw rozpoczęła tez obsługę reklamową Grupy Lotos – razem z Eskadrą i FCB Bridge2Fun.

Wśród stałych klientów agencji są m.in. Peugeot, Totalizator Sportowy, Nutricia. Na początku ub.r. Havas Warsaw zaczęła obsługę reklamową nc+.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące