Agencja mediowa Roberta Lewandowskiego podwoiła wpływy, zysk zmalał o dwie trzecie

Agencja RL Media, której współwłaścicielem jest Robert Lewandowski, w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych z 10,57 do 22,11 mln zł, a jej zysk netto spadł z 700,9 do 244,7 tys. zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Spółka RL Media została założona jesienią 2017 roku, oferuje różne usługi marketingowe. Początkowo zajmowała się komunikacji Roberta i Anny Lewandowskich, potem zaczęła pracować także dla innych klientów.

Jesienią 2019 roku agencja zaczęła obsługiwać Pierwszą Ligą Piłkarską (Fortuna 1 Liga) w zakresie doradztwa i consulting przy pozyskiwaniu partnerów biznesowych i sponsoringu, a wiosną ub.r. - Kino Polska TV w zakresie planowania i zakupu mediów.

Pracowała też przy komunikacji kolejnych produktów i marek Roberta i Anny Lewandowskich, m.in. cateringu dietetycznego SuperMenu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/robert-lewandowski-gra-online-football-coach-zwiastun-wideo,7170090393700481a ##

Koszty operacyjne RL Media poszły w górę mocniej od wpływów - z 9,87 do 21,89 mln zł. Prawie w całości są to wydatki na usługi obce, które zwiększyły się z 9,85 do 21,48 mln zł.

Natomiast nakłady na wynagrodzenia wzrosły z 6,2 do 338,7 tys. zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 1,1 do 68 mln zł. W ub.r. agencja zatrudniała trójkę pracowników etatowych, wobec jednego w 2017 roku.

Zysk na dywidendę

Zyskowność RL Media mocno zmalała: zysk sprzedażowy poszedł w dół z 701,1 do 216,8 tys. zł, a zysk brutto i netto - z 700,9 do 244,7 tys. zł.

Po połowie udziałów RL Media mają holding marketingowy Group One (do którego należą też m.in. agencje Change/Serviceplan i Gong oraz dom mediowy Value Media) oraz spółka RL Investments kontrolowana przez Roberta Lewandowskiego.

Na walnym zgromadzeniu wspólnicy postanowili, że cały zysk netto z ub.r. zostanie im wypłacony.

grafika

Od połowy 2017 roku działa agencja Stor9_ zajmująca się obsługą komunikacji znanych osób m.in. w zakresie influencer marketingu i social mediów, produkcji treści wideo) kampanie reklamowe do wszystkich kanałów komunikacji. Większościowym udziałowcem agencji jest kontrolowana przez Roberta Lewandowskiego spóła RL Investments.

W ub.r. Stor9_osiągnęła 8,92 mln zł przychodów sprzedażowych i 1,05 mln zł zysku netto, podczas gdy w 2019 roku miała 2,62 mln zł wpływów i 140,7 tys. zł straty netto.

Robert Lewandowski inwestuje w gry

- Z innowacjami staram się być na bieżąco, chętnie korzystam z nich na co dzień. Sam rynek związany z nowoczesnymi technologiami, w tym rynek gier komputerowych, obserwuję od dłuższego czasu i widzę ogromny potencjał w tym segmencie. Współpraca z Movie Games to dodatkowo możliwość pokazania piłki nożnej od kuchni i będziemy to robić jako pierwsi - komentował Robert Lewandowski.

Lewandowski od prawie dekady regularnie występuje w reklamach. Jest międzynarodowym ambasadorem marketingowym Huawei, napojów Oshee i niektórych marek Procter&Gamble (w sierpniu ub.r. po dłuższej przerwie pojawił się w reklamach Gillette), od ub.r. reklamuje T-Mobile Polska.

Na rynku pojawiło się też kilka produktów w pełni opartych na wizerunku Roberta Lewandowskiego, m.in. napój funkcjonalny dla sportowców RL9pro produkowany przez Oshee Polska oraz kawa RL9.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"