Przychody agencji Saatchi & Saatchi Poland (działającej jako spółka Saatchi & Saatchi IS) w 2024 roku sięgnęły 95,3 mln zł, rosnąc rok do roku o 22 proc. z 78,1 mln. Firma w ostatnim okresie przygotowywała kampanie m.in. dla Carrefoura, OBI, Visy i Answear, a także akcje społeczne dla Muzeum Polin, Fundacji Rak’n’Roll i Schroniska na Paluchu.
Spółka wypracowała wzrost wpływów od kontrahentów krajowych z 38,06 do 51,68 mln zł, a od tych z zagranicy – z 40,04 do 43,62 mln.
Wpływy agencji od innych podmiotów należących do Publicis Groupe poszły w dół z 23,73 do 18,39 mln zł. Na tę drugą kwotę złożyło się przede wszystkim 7,9 mln od Zenith Poland, 6,64 mln od Saatchi & Saatchi Group i 1,56 mln od Lion Communications.
W Saatchi & Saatchi Poland prawie 200 pracowników
Wydatki operacyjne Saatchi & Saatchi Poland zwiększyły się znacznie słabiej od przychodów: o 18,1 proc. do 86,35 mln zł. Koszty usług obcych poszły w górę z 41,61 do 52,64 mln, wynagrodzeń – z 23,74 do 25,07 mln, a ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych – z 5,17 do 5,28 mln.

Agencja w ub.r. zatrudniała średnio 190 pracowników, o pięciu mniej niż przed rokiem.
W sprawozdaniu wyliczyła, że w 2024 roku skupiała się m.in. na strategicznej inicjatywie rozwojowej Effectivness Mindset (skierowanej zarówno do pracowników agencji, jak też klientów) oraz dalszym rozwoju oferty konsultingowej i strategicznych frameworków.
Rozwój technologii i AI
Ponadto agencja pracowała nad nowymi rozwiązaniami technologicznymi (machine learning, GenAI, prototypowanie, aplikacje webowe, XR, gaming, automatyzacja, edukacja), także tymi opartymi na sztucznej inteligencji (m.in. LLMy, Gen AI – Gen Canvas, narzędzia oparte na metodologii RAG).
Opisała, że "testowała wiele stale nowo pojawiających się na rynku rozwiązań i na bieżąco rozszerzała swój wewnętrzny AI stack, ucząc przy tym zespoły agencyjne pracy z nowymi rozwiązaniami". Rozwijała też dalej ofertę z zakresu social media i twórców internetowych.

Zysk Saatchi & Saatchi Poland na poziomie operacyjnym podskoczył z 5,02 do 9 mln zł, a w ujęciu netto – z 3,65 do 7 mln zł (przy spadku kosztów finansowych z 389,8 do 301 tys. i wzroście kwoty naliczonego podatku dochodowego z 1,06 do 1,79 mln).
Poprzednio podobne wyniki finansowe spółka wypracowała w 2021 roku: przy 89,8 mln zł przychodów zarobiła na czysto 8,93 mln.
Jak będzie w 2025 roku? Firma wskazała w sprawozdaniu, że "planuje mapping procesów agencyjnych i wprowadzenie stosownych rozwiązań innowacyjnych i transformacyjnych zarówno w agencji, jak i we współpracy z jej klientami (np. dalsza automatyzacja, rozwiązania machine learning, agency AI)".
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023











