Yuri Drabent i Maciej Bielicki inwestorami nowej agencji Space Cat Industries. Założycielami Maciej Skrzypczak i Bart Woźniak

Na rynku powstała nowa agencja specjalizującą się w działaniach na TikToku - Space Cat Industries. Jej założycielami są Maciej Skrzypczak i Bart Woźniak. Strategicznymi inwestorami zostali Maciej Bielicki i Yuri Drabent.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Yuri Drabent i Maciej Bielicki inwestorami nowej agencji Space Cat Industries. Założycielami Maciej Skrzypczak i Bart Woźniak
Maciej Skrzypczak i Bart Woźniak

Space Cat Industries będzie wspierać marki, agencje i domy mediowe w zakresie realizacji działań na TikToku, współpracy z influencerami, social commerce, a także produkcji audio i video. Agencja chce skupić się na tworzeniu kampanii kierowanych do Pokolenia Z (osoby do 24. roku życia).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/2020-rok-bedzie-nalezal-do-tiktoka-to-juz-nie-zabawka-dla-dzieci ##

Space Cat Industries skupi się na TikToku

Agencja, funkcjonująca na rynku od lutego, ma już dużego klienta z branży rozrywkowej, dla którego będzie realizować działania na TikToku. Uczestniczy także w kilkunastu postępowaniach przetargowych.

grafika

 - W Space Cat Industries zawsze będziemy zajmować się najciekawszymi i najszybciej rosnącymi obszarami komunikacji w digitalu. Dzisiaj bez wątpienia takim miejscem jest TikTok - najbardziej dynamicznie rozwijająca się platforma z pogranicza social mediów i rozrywki. Ma ogromny potencjał, z którego polski rynek reklamy dopiero zaczyna sobie zdawać sprawę. Z drugiej strony polscy młodzi twórcy radzą sobie na platformie świetnie. Chcemy pomóc markom, agencjom reklamowym i domom mediowym budować i wprowadzać w życie skuteczne strategie komunikacji z wykorzystaniem tego medium. Jako eksperci od e-commerce i analityki rozwijamy w Polsce także usługi z zakresu social commerce, które, jak pokazują rynki azjatyckie, mają niezwykle silne przełożenie na generowanie sprzedaży, szczególnie wśród pokolenia Z: odbiorców do 24 roku życia - mówi Maciej Skrzypczak, CEO Space Cat Industries.

Skrzypczak odpowiada za zarządzanie firmą, rozwój portfolio klientów agencji oraz client service, a także za nawiązywanie partnerstw i kontakty z kluczowymi influencerami. Karierę zaczynał w 2008 roku w agencji Saatchi & Saatchi IS, gdzie zbudował dział social media. Następnie założył agencję Lubię to, która została przejęta przez grupę Dentsu Aegis Network w 2014 roku (dziś działa jako Lubię to - linked by Isobar). Odszedł z niej w 2016 roku.

Bart Woźniak, managing partner w Space Cat Industries, odpowiada za kompetencje strategiczne, dane i analitykę, a także za zarządzanie operacyjne i finanse.

Woźniak ostatnio był niezależnym doradcą w zakresie e- commerce oraz budowaniu marek sprzedających bezpośrednio do konsumenta online - Digital Native Brands. Współtworzył agencję marketingu gamingowego Gameset. Pomagał influencerom budować własne marki e-commerce, wspierał m.in. Aleksandrę Żuraw przy tworzeniu marki La Grue.

Wcześniej przez wiele lat pracował zagranicą, m.in. dla funduszu venture capital Nova Founders w Kuala Lumpur czy dla Private Equity Insights.

Drabent i Bielicki inwestorami Space Cat Industries

Strategicznymi inwestorami Space Cat Industries zostali Maciej Bielicki i Yuri Drabent, wieloletni współpracownicy Macieja Skrzypczaka. Skrzypczak ma 90 proc. udziałów w agencji, inwestorzy pozostałe 10 proc. Menadżerowie nie ujawniają wysokości inwestycji

Yuri Drabent był jednym z założycieli agencji Lubię to oraz jej dyrektorem kreatywnym. Z firmą rozstał się w 2016 roku, był wtedy dyrektorem kreatywnym powstałej po przejęciu przez Dentsu agencji reklamowej Isobar Polska. Wtedy zapowiedział też, ze rozstaje się z branżą reklamową.

Przed założeniem w 2010 roku agencji Lubię to Drabent pracował najpierw jako community manager w ADe Line, a potem był community managerem w agencji Interactive Solutions.

Maciej Bielicki w tym roku powrócił po kilkuletniej przerwie do branży marketingowej. W styczniu został doradcą zarządu agencji marketingu internetowego adCookie.

Bielicki w 2010 roku był jednym z założycieli agencji Lubię, którą w połowie 2012 roku kupiła Grupa Socializer, a ona z kolei dwa lata później została przejęta przez Dentsu Aegis Network. Z agencją rozstał się w 2016 roku. W latach 2009-2011 Bielicki był CEO w spółce Driver Service. W latach 2006-2014 był też partnerem serwisu Autobania.pl. Od prawie dwóch lat zarządza własną firmą Perkspotting oferującą platformę w modelu software-as-a-service do zarządzania benefitami dla pracowników.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+