Agencje reklamowe mówią „nie” pracy dla sektora paliw kopalnych

Grupa tysiąca agencji reklamowych podpisała wspólną deklarację odrzucenia potencjalnych propozycji pracy dla firm z branży paliw kopalnych, tzw. Big Oil.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Agencje reklamowe mówią „nie” pracy dla sektora paliw kopalnych

Clean Creatives, wielokrotnie nagradzana grupa prowadząca kampanię przeciwko aktywności sektora paliw kopalnych w reklamie i PR, w Dniu Ziemi ogłosiła deklarację1000 agencji kreatywnych z całego świata. Zobowiązały się one do odrzucenia propozycji przygotowywania  kampanii reklamowych dla sektora Big Oil. Sygnatariuszami deklaracji zostali Mother New York i Lucky Generals, a także Allison i Gale.

W ramach nagłośnienia swojej inicjatywy, Clean Creatives przygotował prześmiewczy spot na Dzień Ziemi

W ciągu ostatnich trzech lat Clean Creatives była aktywna na polu nagłaśniania szkodliwych działań firm z branży paliw kopalnych, których celem jest kształtowanie opinii publicznej za pośrednictwem takich narzędzi jak dezinformacja i greenwashing. Big Oil przygotowywał te kampanie z agencjami reklamowymi i PR. Jak opisuje Clean Creatives, są to Omnicom Group, WPP, Interpublic Group (IPG), Publicis Groupe, Dentsu i Havas.

Big Oil to potoczna nazwa grupy największych prywatnych firm naftowych na świecie. Na tej liście wymienia się Shell, BP, ExxonMobil, TotalEnergies czy Chevron Texaco.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych