Agora: dzięki 500+ rynek wydatków reklamowych będzie rósł, najbardziej internet i kino. Prasa nadal w dół

W 2018 roku Agora spodziewa się największych wzrostów wpływów z reklam w internecie i kinach, natomiast trend spadkowy w prasie utrzyma się. - Oczekujemy, że rynek wydatków reklamowych będzie rósł, mają na to wpływ kondycja polskiej gospodarki, pozytywne nastroje konsumentów, niskie bezrobocie i środki z 500+ - wyjaśnia Anna Kryńska-Godlewska, członek zarządu Agory.

łb
łb
Udostępnij artykuł:
Agora: dzięki 500+ rynek wydatków reklamowych będzie rósł, najbardziej internet i kino. Prasa nadal w dół
Warszawska siedziba Agory, fot. materiały PR

W 2017 roku przychody Agory wyniosły 330,4 mln zł, spadając o 2,9 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Grupa odnotowała wzrost przychodów w segmentach: Film i Książka oraz Internet. Wpływy w segmencie Film i Książka zwiększyły się o 10 proc. do 122,7 mln zł. Przychody segmentu Internet wzrosły o 6,3 proc. rdr do 52,6 mln zł. Przychody w segmencie Reklamy Zewnętrznej były na poziomie zbliżonym do tych osiągniętych w czwartym kwartale 2016 r. i wyniosły 48,3 mln zł. Zmniejszyły się natomiast wpływy w pozostałych segmentach operacyjnych grupy. Spółka podała, że ich największy spadek - o 49,5 proc. rdr, do kwoty 18,7 mln zł - miał miejsce w segmencie Druk.

Do kwoty 61,9 mln zł, czyli o 9,6 proc. rdr, zmniejszyły się wpływy segmentu Prasa. - Ta dynamika związana jest nie tylko z negatywnymi trendami rynkowymi, ale również z rezygnacją z wydawania wybranych tytułów prasowych, głównie bezpłatnego dziennika „MetroCafe” - wyjaśnia Grzegorz Kania, członek zarządu Agory.

Firma spodziewa się dalszego wzrostu wydatków reklamowych w 2018 roku, co spowodowane będzie m.in. nastrojami konsumentów oraz otrzymywanym wsparciem w ramach rządowego programu 500+.

- Bazując na kondycji polskiej gospodarki, a także bardzo pozytywnych nastrojach konsumenckich wspieranych wzrostem przeciętnego wynagrodzenia, bardzo niskim bezrobociem oraz środkami z programu 500+, oczekujemy, że rynek wydatków reklamowych będzie rósł. W naszej opinii wzrost będzie zawierał się pomiędzy 2 a 4 proc. - prognozuje Anna Kryńska-Godlewska, członek zarządu Agory, odpowiedzialna za pion nowych przedsięwzięć.

Tak jak w latach poprzednich Agora spodziewa się największej dynamiki wzrostowej na rynku reklamy internetowej (przyrost o 7-10 proc.) i kinowej (przyrost o 4-6 proc.). Wpływy reklamowe w sektorze radiowym były w 2017 roku zbliżone do roku poprzedniego, dlatego Grupa przewiduje wzrost o 1-3 proc. Z kolei reklamodawcy wydali mniej pieniędzy na reklamę outdoorową, toteż prognozy zarządu są ostrożniejsze (1-3 proc.) i bazują głównie na wydarzeniach w roku bieżącym. - Będziemy mieli wybory samorządowe i mistrzostwa świata w piłce nożnej, w związku z tym nasze estymacje zamykają się w przedziale od 1 do 3 proc. - tłumaczy Anna Kryńska-Godlewska.

- Uważamy, że trendy spadkowe w Prasie będą kontynuowane. W dziennikach ten spadek będzie wynosił od 12 do 10 proc., natomiast jeżeli chodzi o magazyny - spadek prawdopodobnie od 9 do 7 proc. - opisuje prognozy zarządu Agory na 2018 roku Kryńska-Godlewska.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu